[php] de pagina waar ik vandaan kom

Pagina: 1
Acties:

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Hey allemaal, ik heb gezocht op php.net naar referral page, history, http vars etc, maar ik kan er maar niet achter komen. Is er een variabele, of een manier om een variabele te maken, van het adres waar ik zojuist vandaan kom?

dus: index.php?action=hoi -> Logoff.php

logoff gooit de cookies weg, en schakelt me vervolgens weer terug naar index.php?action=hoi

dat is tenminste de bedoeling.
Hoe kan ik me dus weer terug laten gaan naar waar ik vandaan kom, dmv een header("location: index.php?action=hoi") ?? Als de locatie waar ik vandaan kom variabel moet zijn.. (ik kom steeds ergens anders vandaan).

Zeg maar een soort van history.back in JS.. :)

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Je antwoord zou kunnen zijn "referer", maar helaas stuurt niet elke browser deze netjes door.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Je kunt het natuurlijk zelf ergens bijhouden..

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb hier zelf ook al naar gezocht (referer), maar stel dat de browser 'm netjes doorstuurt, is er dan een standaard variabele?

En als ik het dan zou moetenbijhouden, hoe kan ik dan zien wat de HUIDIGE pagina is?

[ Voor 0% gewijzigd door Skate2000 op 04-11-2002 14:22 . Reden: extrastukje text ]

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:01
$HTTP_REFERER is die var dan

Voor wat er dan precies wordt doorgestuurd kan je een kijkje nemen in de vars m.b.v. phpinfo()!