• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
help! mn Fuji Finepix 2600z welke ik nu sinds begin maart dit jaar heb maakt opeens hele wazige pics!

'eerst' maakte ik hele goeie point-an-shoot foto's (zonder aandacht te besteden aan het te fotograferen oppervlak, erop richten, autofocus en klikken maar)
die foto's werden altijd goed.

nu moet ik ergens heel lang de tijd voor nemen wil ik er een goeie foto van krijgen, wat erg vervelend is.

zelf dacht ik dat dit aan de batterijen lag, dat de cam te weinig stroom kreeg (en deze neem ik aan het snelste slijten) ik gebruik de bijgeleverde Fuji batterijen en een setje GP powerbank 1800mAh (die ik oplaad met de fuji lader die erbij zit)

de lens is ook niet vies.

hier wat voorbeeldpics:

zo was het:
(ik maak btw altijd mn pics op de 1m instelling Normal, das 1280x960)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeie/temp/shoes.jpg
een voorbeeld van een pic die ik gewoon snel heb gemaakt, geen macro, normaal genomen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeie/temp/koffer1.jpg
een pic die ik net heb geschoten na vrij lang 'richten' en kijken en proberen was dit het beste wat lukte....

ik vind het (letterlijk en figuurlijk) erg wazig allemaal... wat moet ik nu? kan ik hier zelf wat aan doen of teruggaan naar de winkel?

Verwijderd

probeer is met het lichtval tespelen dit kan ook een oorzaak zijn

dat de licht val verkeerd is

• Boeie
lichtval... hmm... foto's buiten worden ook wazig... maakt niet uit hoe het licht valt...

Verwijderd

hmm.. hoor je m autofocussen of niet? (wij hebben een 2800z en bij die hoor je t duidelijk), misschien is er daar iets mis aan...
anders ff terug naar de winkel, mits je nog garantie hebt ;)

• Boeie
zit een jaar garantie op... ik hoor em wel focussen (2800z is zelfde techniek alleen andere lens + meer zoom)

Verwijderd

Dan zal ik um ff terugbrengen en door hun na te laten kijken.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
is ie nooit op de lens gevallen ofzo dat je weet?

• Boeie
hijs nooit gevallen, heb em nooit uitgeleend, dus weet ik altijd wat ermee gebeurd is. ik vind wel dattie langzamer zoomed dan in het begin, maar dat kan dus ook aan de batterijen liggen. misschien een setje nieuwe batterijen?

het probleem is, heb em destijds in A'dam gekocht en zelf woon ik in Sneek. wil de cam wel opsturen maar dan wil ik er wel zeker van zijn dat het nut heeft, als ik et zelf kan verhelpen dmv nieuwe batterijen ofzo...

Verwijderd

staat ie op macro mode mischien?

Verwijderd

schiet me ineens tebinnen kijk anders in je handleiding als je dit nog niet gedaan heb

soms staat daar de oplossing bij bij dit soort problemen en blijft het probleem dan nog steeds ga terug naar je leverancier en doe een aanvraag op je garantie

Verwijderd

Lens vuil?

zet.m eens heel laag boven de grond en kijk op welke afstand hij scherpstelt. Ook met bijvoorbeeld een object in beeld waarop hij zou moeten scherp stellen

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

moet bijna wel een probleem met de lens zijn, want electronisch gaat er bijna nooit iets kapot aan een recente digicam..

misschien een heeeel klein vlekje, barstje oid?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Pagina: 1