[Win2k] probleem met virtuele dir *

Pagina: 1
Acties:

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
Ik heb hier een Windows 2000 advanced server draaien. Hier op draait sinds kort exchange 2000 op. sinds dien krijg ik be het opstarten fouten over virtuele schijven. onder andere de schijf en mappen van exchange (m:). Nu heb ik al op www.microsoft.com gekeken en volgens hun komt het probleem doordat de ingelogte gebruiker geen rechten op die schijf en mappen heeft. Ik heb toen bij de rechten instellingen van de schijf gekeken en daar stond alleen System als enigste gebruiker. Ik log trouwens in als administrator die staat er dus niet tussen en die mag ik ook niet toevoegen omdat ik geen rechten heb.

Ik snap er nix van ik heb Exchange al op nieuw geinstalleert maar dat help nix dus rest mij nog maar een ding namelijk: HELP aub

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OS in de titel gezet per WOS policy :)

(Welke foutmelding krijg je trouwens precies?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

En als je owner word van de betreffende directory kan je dan wel de rechten toevoegen..??

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
ik kan toch niet owner worden als ik er geen rechten heb. Als dit wel kan graag ff info hoe dat dan moet

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
en die foutmelding maakt niet uit op het moment dat ik owner word. En als je goed had gelezen staat dat ook in mijn uitleg. De oplossing voor die foutmelding heb ik al namelijk owner worden van die virtuele schijf maar ik kan toch niet owner worden als ik geen rechten heb

Verwijderd

Dus even kort samangevat:
Je krijgt een foutmelding omdat je geen rechten hebt op een bepaalde map. Alleen System heeft rechten op deze map. En als Administrator kan je dit niet veranderen.

En nu is de vraag.. hoe los je dit op. Misschien dat het nu duidelijk is voor de "mensen".

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
tnx mate

Pagina: 1