[Aldi] Audiosonic TV

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62131

Topicstarter
Hallo dames en heren hier weer de klassieke vraag:
wat is de kwaliteit t.o.v. de prijs van dit ding ik zit er over te denken om hem aan te schaffen:

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_45/BILD01.JPG

----specs:------------------------
Audiosonic Kleuren tv met stereo en teletekst

-Philips flat-square beeldbuis
-Pal b/g-systeem
-automatische zenderzoeker
-stereo 2 x 50 Watt pmpo
-afstandsbediening (incl. batterijen)
-on-screen-functie
-100 voorkeuzekanalen
-directe kanaalprogrammering
-hyperband/kabeltuner
-slaapschakelaar
-a/v-aansluiting met scart jack
-'space-sound' geluidsfunctie
-5-band grafische equalizer
-16:9 schakelaar (breedbeeld)
-automatische volumeregeling per kanaal
-teletekst: 7 pagina's toptekst en fasttekst
-NTSC playback via scart
-(incl. 8.- verwijderingsbijdrage)

-----prijs:----------------------------------
per stuk
189.-

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 62131 op 04-11-2002 14:53 . Reden: foutje in ctrl-v :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

tja... hoe moeten wij tweakers nou de kwaliteit van deze TV bepalen...
Kwaliteit kun je pas bepalen als je:
1. Model en revisie nummers hebt van de onderdelen
-of-
2. Een merk en model/revisie van de TV.

En ja, de prijs is goed, maar volgens mij koop je bij de mediamarkt of BCC ofzo voor dezelfde prijs een "bekend merk" tv... (philips, aristona, ... whatever...)

ennuh... je weet het waarschijnlijk wel: het is geen breedbeeld hoor.
Automatische volume regeling per kanaal is wel aardig, maar kan ook heel irritant zijn.
stereo 2 x 50 Watt pmpo... 2x10 Watt RMS dus
5-band grafische equalizer ... heb ik nog nooit gezien in een TV :) ... cool, maar gebruik je het?

[ Voor 0% gewijzigd door remco_k op 04-11-2002 14:10 . Reden: Ach... zie nu het merk audiosonic.... getverdemme... niet kopen dus. ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Speakertjes van die dingen zijn meestal brak, maar sluit je hem aan op je versterker dan maakt dat ook allemaal niet zo uit.

Wij hebben een 55cm Samsung, die was volgens mij ook best wel goedkopo (toen iets van 600 gulden) en die doet het al een aantal jaren prima .... Die vind ik toch wel een stuk mooier beeld hebben dan zo'n AudioSonic.
Ik heb ze wel eens gezien, maar wat me opvalt is dat ze vaak een heel hoog contrast hebben en te felle kleuren. Dus alles wat licht gekleurd is wordt wit, en alles wat heel donker gekleurd is wordt gewoon pikzwart.

De Aldi heeft toch vaak niet-goed-geld-terug mogelijkheid? Dus dan test je hem thuis uit en als je niet tevreden bent breng je hem terug.
Ik zou het zelf iig niet kopen, nog nooit een mooie AudioSonic tv gezien.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zit erg te tijfelen
hij is wel erg goedkoop voor wat er allemaal opzit...

ff over geluid: ik heb toch externe 5.1 set dus dat boeit me niet zo erg, de tv die ik nu heb voldoet prima voor tv-kijken, alleen ik wil nu een iets grotere (heb nu 37) om dvd's toch een beetje redelijk te kunnen bekijken... en voor geluid heb ik dus al 5.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 20:32
Ik vind het wel een nette prijs, en er zit een Philips beeldbuis in, dat kan nooit echt verkeerd zijn lijkt me. Maar je kunt hem kopen, en dan uitproberen, en als hij je niet bevalt, kun je hem zo weer terug brengen, en je krijgt je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zat dus eigenlijk op reacties te wachten van mensen met heel veel verstand van televisies die dan gaan zeggen dat hij kwalitetatief super is... :P

maja die mensen reageren weer niet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 20:32
Ik denk dat het kwalitatief wel goed zit, en zoals ik al zei, je kunt hem zo weer terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
k' vindt in mijn kamer dvd's bekijken op een 55cm zeker niet slecht.
als er een mooi beeldje geeft (plattebeeldbuis enz.) waarom dan een hele grote?
afhankelijk van je kamer + kijkafstand natuurlijk.
en er zijn nog dvd's die je 4:3 kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Een Flat Square Philips beeldbuis is niet volledig vlak, die is afgerond in de hoeken.

En er mag dan een mooie beeldbuis inzitten, maar als de andere onderdelen en de bediening van het apparaat bagger is dan heb je er weinig aan.

Bij zulke tv's laten ze altijd trots de specs zien, dan lijkt het nog iets. De kwaliteit weet je uit een folder niks over, totdat je het ziet werken.

Vergelijk het maar met Trust en Epson scanners bijvoorbeeld, de Epson heeft 2400 bij 1200 maar de Trust heeft een resolutie van wel 96000 dpi. Dat het softwarematig geïnterpoleerd is zeggen ze er voor de zekerheid maar niet bij. Net als dat de lamp in het apparaat van dezelfde kwaliteit is alsof het lijkt dat het plaatje wat je scant ineens een kameleon is geworden, die zichzelf van kleur heeft veranderd.

Dus plz, niet afgaan op een paar mooie specs.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik heb er een half jaar geleden één gekocht. Voor 't geld kan je niet klagen.

Het beeld is opzich prima, alleen vermoed ik dat er een iets te zwakke trafo in zit. Je ziet zichtbaar vervormingen als er superwitte vlakken aanwezig zijn op 't scherm. Over het algemeen is het niet storend, heb het maar één keer echt duidelijk zichtbaar gehad (met de X-Men DivX).

Er zit SCART op en 't ding kan ook nog eens NTSC signalen aan, leuk voor amerikaanse DVD's.

Voor 't geld een prima ding.
Pagina: 1