[win2k] zip 100 paralel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:41

virus.elektro

profesionele monitor sloper

Topicstarter
ik wil mijn zip 100 drive graag onder win2k gebruiken. alleen als ik de software (nieuwste versie) instaleer en vervolgens de zipdrive aan de paralelle poort doe. stopt mijn pc met opstarten bij een blauw schrem waar een of andere WAIT-error of zo in beschreven staat. er staat dat soft- of hard-ware niet goed geinstaleert is.

Wat kan ik hier aan doen, ik wil mijn zip drive natuurlijk wel gebruiken

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je al in de Microsoft Knowledge Base gekeken en gezocht op de exacte foutmelding? Staat er misschien iets bij Iomega op de site?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:41

virus.elektro

profesionele monitor sloper

Topicstarter
bij microsoft heb ik nog niet gekeken maar bij iomega staat hier niks over op de site. ik gaat nu kijken

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 14:35
Ik dacht dat je je zip drive zonder de iomegaware kon gebruiken :S
Dit is iig wel het geval bij XP...

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
misschien eerst zip op poort aansluiten en dan installen??

voor atapi (ook voor parallel???) heb je iig geen iomega software nodig maar dan kan je de speciale functies niet gebruiken (zoals protect functies...)

Verwijderd

SniperGuy schreef op 04 november 2002 @ 20:11:
Ik dacht dat je je zip drive zonder de iomegaware kon gebruiken :S
Dit is iig wel het geval bij XP...
Bij XP werkt het wel zonder software, maar bij Win2000 moet je voor de paralele zip wel de Iomega drivers installeren.

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44
Dit heb ik ook 1 keer gehad, maar ook kunnen tacklen.

De installatie van de Iomega software plaatst de nodige instellingen in de registry, maar niet het nodige sys-bestand in de c:\winnt\system32\drivers directory. Hierdoor krijg je een blauw scherm bij het opstarten met de melding dat hij een vereiste driver niet kan laden.

Ik heb toen volgende gedaan:
* zoek uit in het inf-bestand van de Iomega software welk bestand er nodig is; ik dacht dat iets was als iomdisk.sys
* opstarten met de cd van Windows 2000 en naar de Recovery console
* ga naar de directory c:\winnt\system32\drivers
* kopieer disk.sys naar iomdisk.sys (correct bestandsnaam uitzoeken!)

Hierna opnieuw opstarten. Windows 2000 zal zeggen dat er geen disk aanwezig op /dev/nogwat. Deze melding kun je negeren.

Kopieer nu van de Iomega software de correcte iomdisk.sys (correcte bestandsnaam uitzoeken!) naar de c:\winnt\system32\drivers dir.

Nogmaals opnieuw opstarten en de ZIP-drive moet werken.
Pagina: 1