Toon posts:

Netwerkprinter management

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een bedrijf met drie verdiepingen en diverse printers moet er toch een oplossing zijn om het installeren van printers door gebruikers eenvoudig te maken.

Ik dacht zelf aan een gekoppelde database maar hoe kan ik een printer laten installeren vanuit een database, via een hypperlink werkt het niet.

Of een betere naam geving, wie heeft dit probleem opgelost en hoe?

Jef

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Gewoon via een kix script regelen tijdens inloggen.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Via KiX is leuk voor de standaard printer, echter op 1 vloer zijn er meerdere printers

Nu wil ik via html een plattegrond maken met een icoon, wanneer je er op klikt dan installeert de printer zich, maar is hier iets voor ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In NW6 kun je via IPP printen, en wat ji wenst is exact wat het kan.
Geen idee of W2K ook zoiets heeft, danwel dfat het een standaard ipp feature is.

Verder jgeef je ook wel belachelijk weinig info omtrent het type printers, je netwerk en ServOS e.d.

Need more input

Braaikamer - Smoke&BBQ

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

I.d.d. weinig info,maar waarom wil je dit door gebruikers laten doen ? en waarom wil je het makkelijker maken, een maal geinstalled is het klaar toch ?
Je kan i.i.g. in unix/linux printer drivers aangeven, zodat je in b.v. je netwerkomgeving een gedeelde printer aanklikt je gelijk de goeie drivers erbij hebten installed.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk doet er niet toe, het gaat om het volgende.

Standaard word er een printer geinstalleerd, nu zou het kunnen zijn dat iemand iets in kleur wil printen, dus moet hij een kleuren printer installeren.

Hij gaat naar printer=> netwerk printer toevoegen en dan komt er een hele lijst, en zoek dan maar uit welke printer wat is.

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik snap nog altijd niet wat het probleem is.
Waarom map je niet ineens alle printers op dat verdiep .....

Because Great minds Think alike

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Ik zie het probleem idd ook niet zo... Waarom moet er steeds een andere printer worden geïnstalleerd?

Hier zijn ook meerdere printers bij elke gebruiker geïnstalleerd (4 stuks ivm verschillende papiersoorten). Standaardprinter is blanco, terwijl ik voor de overige papiersoorten in Word simpelweg macro's met icoontjes heb aangemaakt. Niks telkens een andere printer installeren: gewoon 'klik' en het wordt op de goede printer afgedrukt.

En als het aanmaken van macro's in de bij jou gebruikte software niet werkt, installeer je toch simpelweg 1x de te gebruiken printers bij iedereen?

<CTRL-P> en dan de goeie printer uitkiezen is nou ook weer niet _zo'n_ enorm probleem...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 09:27:
Het netwerk doet er niet toe, het gaat om het volgende.
[...]

Je netwerk doet er wel zeker toe. Als jij geen zin hebt om dat soort info te geven, moet je geen topic hier neer pleuren met de melding 'los het ff voor me op' |:(

• Server OS?
• Client OS?
• Wat voor type printers
• Zijn het netwerk printers met intern/extern prinserver kastjes ?

Wat je ook gewoon kunt doen is in je image voor de werkstations ALLE printers installeren, kan de gebruiker naar behoeven de dichtsbijzijnde printer als default instellen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Waarom geef je de printers niet een logische naam? Zoals Kleur 2e verd. Kamer 2?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je clients logisch (naar locatie) benoemd zijn kun je het redelijk eenvoudig via kix regelen. waar ik werk worden er voor de gebruikers bij het inloggen 1 tot 3 printers toegewezen. Dit wordt door een text-file met lokatie en printersnamen gedaan dat door kix wordt aangeroepen.
Pagina: 1