Toon posts:

[php] forum: quote in quote geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ik ben een forumpje aan het maken (http://martijnn.mine.nu/Forum/forum.php) alleen wanneer iemand een bericht quoted waar al een quote van een ander bericht in staat dan gaat alles flink mis. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen, of beter kan maken ofzow?

Een voorbeeld van deze fout is:
http://martijnn.mine.nu/Forum/showthread.php?threadid=1 4e bericht...

En geloof me: ik heb al heel veel geprobeerd, maar kom er echt niet uit :(

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Dark_Phalanx:
En geloof me: ik heb al heel veel geprobeerd, maar kom er echt niet uit :(

Ik geloof je :* Maar om even wat duidelijker te zijn, wat heb je al geprobeerd, waarom denk je dat dat mis gaat, etc?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat de php syntax highlighting de problemen geeft.
Ik heb wel geprobeerd om als er 2x een quote staat er 1 uit te filteren, maar dat is natuurlijk niet echt goed :P Ik kan eigenlijk niet echt veel verzinnen... :(

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar al een paar uur nix meer gehoord, dus ik push hem even, aangezien ik toch antwoord wil :P Sorry :+

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Dark_Phalanx:
Sorry, maar al een paar uur nix meer gehoord, dus ik push hem even, aangezien ik toch antwoord wil :P Sorry :+

Zo werkt dat dus niet. Nog een keer en 't topic gaat dicht. Ergens in een van de FAQ's (zoek ze ;)) staat dat 't hier policy is niet binnen 24 uur te kicken.

edit:

hier dus

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
O, sorry bout that... Mja, ben een beetje ongeduldig... Tzal niet weer gebeuren ;)

P.S. Deze reply wordt toch niet als pushen beschouwd?:P

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 15:34:
O, sorry bout that... Mja, ben een beetje ongeduldig... Tzal niet weer gebeuren ;)

P.S. Deze reply wordt toch niet als pushen beschouwd?:P
Ik zou gewoon, net als hier op GoT, ervoor zorgen dat die eerste quote vervangen wordt door [...]. Zo heb je daar geen last meer van. Je hebt dus maximaal één echte quote per bericht.

Snap je wat ik bedoel :?

8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, nee, niet helemaal :P:P:P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 20:27:
Ehm, nee, niet helemaal :P:P:P
8)7 8)7 8)7 Lees zijn bericht dan nog een keer 8)7 8)7 8)7

:/ :|

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is, hoe doe ik dat dus? :P

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
dat probleem heeft dus iedereen... quotes in quotes kan een hele lange reply vormen als je quotes in quotes in quotes in quotes hebt, en om deze 2 redenen worden de quotes in quotes vaak omgezet (zoals ook hier op GoT) naar bijvoorbeeld [..]

even dus een regexpje uitvoeren op [quote]*[/quote] en vervangen door [..] :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Topicstarter
Maar...... Vervangt hij dan niet alle quotes?

• Janoz
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je dat doet VOORDAT je het in het 'invulscherm' neer zet ben je op zich al klaar.

Het probleem hier trouwens komt omdat met een regexp nogal lastig geneste structuren te verwerken zijn. Bij een open tag wordt niet de juiste sluittag, maar die eerste die hij tegenkomt gebruikt. Dan kun je je greediness natuurlijk veranderen, maar dan krijg je weer problemen waneer er 2 gequote stukken instaan.

Om toch goed om te kunnen gaan met geneste structuren kun je het beste gebruik maken van een stackbased parser ipv een regexp.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar hoe doe ik dat dan, stackbased parser? Heb eerlijk gezegd nooit daarvan gehoord, wat houdt het precies in dan?

• Janoz
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Vind je het erg waneer ik zeg dat je dat maar beter neit kunt doen? ;)

Verder kun je een keertje op die term gaan zoeken voor wat meer informatie :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee :)
* Zoekt ff op google
Pagina: 1