Daemon tools voor linux?

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 21:55
Onder windows had ik zo'n programma dat bin's(ook gewoon de cue's) isoz en ccd noem maar op in kon lezen en daar werd dan een virtueele cdrom voor aangemaakt :)
Onder linux kan ik niet zo'n proggie ergens vinden, bij freshmeat heten ze wel daemon tools maar dat blijkt gewoon 1 of andere unix tool te zijn.
Weet iemand of er zo'n proggie ook onder linux ook bestaat?
De reden is namelijk dat ik een 850 mb svcd heb en geen fatje heb om het naar windows door te sluizen.

[ Voor 0% gewijzigd door RickDB op 04-11-2002 13:01 . Reden: geen idee ]

Verwijderd

euh mount :?

• RickDB
Gaaf dat werkt met -o loop en dan kan ik gewoon een iso mounten :D , achteraf simpel maar ja ik dacht mount alleen voor hardware enzo was 8)7

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 10:43
Daemon Tools onder Windows kan allerlei CD images als virtuele drive mounten. Met mount -o loop kun je wel iso9660 filesystems mounten, maar een CD is vaak meer (denk aan audiotracks). Is er een manier (of eigenlijk "hoe doe je dat?" het kan vast wel) om een virtuele CD drive aan te maken aan de hand van BIN/CUE combinaties?

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Met MPlayer kun je (S)VCD images (bin/cue) gewoon afspelen, doormiddel van de --cdrom-device <image> optie. Leuk om te weten, aangezien je (S)VCD en Audio CD's niet kunt mounten als iso9660 (duh :P).

Hoe het met andere programma's zoals xmms kan weet ik nog niet.

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sterker nog, er bestaat Daemontools voor linux.. zie http://cr.yp.to
Alleen is dat niet bruikbaar voor wat jij er mee wil doen..
Mount is zoals andere mensen al zeggen hiervoor prima geschikt..

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• RickDB
Heel veel van mijn downloads zijn meestal bin en cue, af en toe een iso maar niet zoveel.
Ik kan nou in ieder geval een Svcd als image bekijken met Mplayer :D
Maar er moet toch echt wel zo'n proggie zijn die dat kan inlezen(geen svcd maar bv een spel)?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Rick164 schreef op 04 november 2002 @ 14:38:
Maar er moet toch echt wel zo'n proggie zijn die dat kan inlezen(geen svcd maar bv een spel)?
2 keer : Verwijderd in "Daemon tools voor linux?"

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

misschien is het zo iets duidelijker:

code:
1
# man mount

• RickDB
Dat mounten werkt toch alleen met iso's?

Edit: Ah zal het wel verkeerd gelezen hebben :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Je hebt ook een progje (bin2iso) wat je bin files naar iso omzet

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• RickDB
emerge bin2iso, echt beter dat emerge systeem :)
Heeft ie zeker ook geen cue nodig om van bin naar iso te gaan zeker?

• Freak_NL
jawel, maar dan maak je van een BIN file dus een ISO met eventueel een paar audio tracks.. Maar wat nou als je een CD image wil gebruiken als virtuele drive? Dus een extra /dev enrty, voor mijn part /dev/cdrom2 maar dus niet als deel van m'n filesystem, maar als device.

Komop, als het onder Windows al zo makkelijk kan moet het onder Linux ook kunnen.. :)

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
die CUE zijn 3 regels text hoor :P open er voor de grap eens 1 met een texteditor

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
jawel, maar dan maak je van een BIN file dus een ISO met eventueel een paar audio tracks.. Maar wat nou als je een CD image wil gebruiken als virtuele drive? Dus een extra /dev enrty, voor mijn part /dev/cdrom2 maar dus niet als deel van m'n filesystem, maar als device.

Komop, als het onder Windows al zo makkelijk kan moet het onder Linux ook kunnen..
Volgens mij gaat het onder windows hetzelfde, het lijkt alleen anders, gewoon een iso mounten doet exact hetzelfde als in daemon tools

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• RickDB
Linux mount gewoon een image onder een map, terwijl windows zeg maar een entry in de fstab maakt(als ze die hadden) toch?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Freak_NL schreef op 04 november 2002 @ 16:03:
Maar wat nou als je een CD image wil gebruiken als virtuele drive? Dus een extra /dev entry, voor mijn part /dev/cdrom2 maar dus niet als deel van m'n filesystem, maar als device.
Dan gebruik je zelf toch losetup. Als je 'mount -t iso9660 -o loop /home/blaat.iso /mnt/virt_cdrom' gebruikt gebeurt er eigenlijk:
code:
1
2
losetup /dev/loop/0 /home/blaat.iso
mount -t iso9660 /dev/loop/0 /mnt/virt_cdrom

Als je alleen een device wil, dan kun je de 2e stap achterwege laten. /dev/loop/0 is dan de /dev/cdrom2 die jij wil hebben.

Ik vraag me alleen af wat je er aan zou hebben. Als je bij de bestanden wil komen, zul je alsnog 't bestandssysteem op /dev/loop/0 moeten mounten. En ik ben bang dat het op deze manier proberen af te spelen van audiotracks niet gaat lukken, maar dat heb ik niet getest, dus dat weet ik niet zeker.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Freak_NL
Voor VMWare bijvoorbeeld :) een CD drive erbij met een installatie-cd of een audio-cd, voor VMWare gaat het er alleen maar om dat hij een device kan koppelen aan de CD drive in het OS dat hij host. Bedankt voor het antwoord.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik probeer jier een Iso te mounten, maar het werk niet. Mount zegt dat er geen /dev/loop# bestaat. Hoe maak ik die aan?

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

configureer je kernel zodat loopback-device erin zit

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Pagina: 1