Toon posts:

beste netwerk mogelijk heid

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb net mn 2de poc gebouwed en wil nu met mn andere pc aansluiten op het internet en aan mn printer en scanner.
zelf dacht ik om een hub te nemen maar nu komt er "router en switch" ten sprake.
maar ik heb mn hub en netwerkkaarten al gekocht maar weet nog niet hoe ik m zou kan gaan aansluiten. zelf dacht ik aan deze manier:
internet aansluiting gaat naar pc1 daarna gaat een kaberl van pc 1 naar hub(2netwerkkarten ingemonteerd) en via hub naar pc 2. zodat pc ook printer en scanner kan bedienen en ook tegelijker tijd internet kan krijgen. weten jullie een andere mogelijkheid dat makkelijker kan plz post eens

Verwijderd

er zitten een beetje veel spelfouten/tikfouten in. maar ik begrijp dat je op 2 pc`s wil internetten en printen/scannen. er is een andere mogenlijk heid en dat ipv die hub een router te nemen hier sluit je je kabel/adsl modem op aan en je 2 pc nu kun je op beide interneten en heb je een netwerkje en kun je overal printen en scannen. o ja nog welkom op ons forum.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
je kan simpelweg 2 dingen doen
• hub weggooien en een router kopen zodat je internet kan delen
• een ouwe compu pakken, 486 oid, en een simpel servertje opzetten dat internet deelt

verder moet je de volgende keer eventjes iets verder rondkijken, want dit is overige hardware, terwijl het een netwerkvraag is, waar een speciaal forum voor is :)
zie verder ook Hoe deel ik Internet ?

Verwijderd

Topicstarter
1) sorry voor spel fouten ik zit namelijk op school en daar hebben ze echt een heel irritante toetsen bord. dus dan moet ik echt enorm hard intoetsen om een letter op mn scherm te krijgen |:( .
2) router: als ik nou gewoon bij pc1 2 netwerk kaarten instopt waarvan 1 voor internet en de tweede voor het delen naar mn andere pc . dan is het toch een router als je over nadenkt of heb ik het verkeerd.

ps een router kopebn is geen optie !

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik denk dat je met wat zoeken hier op GoT er echt wel uit was gekomen, maargoed.

Je kan indd in PC1 2 netwerkkaarten stoppen, 1 voor i-net, 1 voor je LAN. Als je win2k of xp op PC1 hebt is het helemaal simpel.

Als je wat meer system specs (welk OS?) geeft kan ik je misschien verder helpen :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:36

LopeZ

Too much is never enough

Hoe deel ik Internet ?
Erg basic vraag dit
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.