Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Van 2 kleurige glas LED naar 2 kl SMD LED ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelezen dat een SMD led ook twee kleurig kan zijn.
Ik wil een twee kleurige (glas)LED vervangen door een SMD versie
maar hoe sluit ik dit aan ? Want een glasled heeft 3 poten en een SMD slechts 2.

glasLED

(*)
/|\
/ | \
/ | \
1 2 3

1 en 2 geeft bijv rood, 2 en 3 bijv groen

maar een SMD heeft maar 2 pennen, afhankelijk van de stroomrichting krijg je een andere kleur

1 --+smd +--- 2

Hoe map ik de poten van de glasLED op de smdLED ?

Iemand een oplossing (liefst zo eenvoudig mogelijk)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Dan moet er een hele andere aansturing komen voor die LED.

Je kan ook gewoon tweekleurige SMD LEDs krijgen met drie pennetjes, probeer anders daar aan te komen...

Verwijderd

een tweekleurige LED heeft ook vaak de volgende aansluiting:
1=+, 2=- -> groen
1=-, 2=+ -> rood

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Dat gaat zo 1-2-3 niet lukken, daar heb je een schakelingetje voor nodig dat de spanning omkeert aan de hand van de originele signalen.

Als je goed kan solderen kun je trouwens ook twee SMD-leds op pootjes solderen en op die manier je eigen twee-kleuren led maken (bijv. oranje-blauw ofzo).

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

AcouSE schreef op 04 november 2002 @ 13:14:
Dat gaat zo 1-2-3 niet lukken, daar heb je een schakelingetje voor nodig dat de spanning omkeert aan de hand van de originele signalen.

Als je goed kan solderen kun je trouwens ook twee SMD-leds op pootjes solderen en op die manier je eigen twee-kleuren led maken (bijv. oranje-blauw ofzo).
En dan een plens epoxy er over (of plexi opgelost in aceton :))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Benadski
Gaat het "plexi" (Transparant Substraat) van de LEDs dan ook niet oplossen in die aceton en dan je LED element beschadigen? Anders zijn er wel mooie dingen te maken met LEDs en vloeibaar plexi d8 ik zo... :9 Je eigen vormen en maten van LEDs!!!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Benadski schreef op 04 november 2002 @ 14:37:
Gaat het "plexi" (Transparant Substraat) van de LEDs dan ook niet oplossen in die aceton en dan je LED element beschadigen? Anders zijn er wel mooie dingen te maken met LEDs en vloeibaar plexi d8 ik zo... :9 Je eigen vormen en maten van LEDs!!!
Hmm, alleen door proberen kom je er achter he? >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Benadski
Demoniac schreef op 04 november 2002 @ 21:41:
[...]
Hmm, alleen door proberen kom je er achter he? >:)
In de nagellakremover van de Kruidvat lukt het niet... :( Maar misschien is deze teveel verdund, er zitten namelijk nog wat verzorgende bestanddelen in... En een stukje echt plexi heb ik zo 123 niet...
Pagina: 1