Win95 of WinME voor dit systeem...

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik moet binnenkort een nieuwe HD installeren op een PC.
Daarbij dus ook WIndows.
De computer is een 233 met 32 RAM en een nieuwe HD [zal wel een 10Gb worden ofzow]

Nu willen ze graag windows 95 erop omdat ze denken dat WindowsME errug traag gaat lopen.

Klopt dit, of is WindowsME nauwelijks langzamer op dit systeem¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Tip niet doen WinME draaien met 32MB RAM..

Me pa's PC (mijn oude pc) is tijdelijk ook bevoorraad met 32MB naja dat ding ratelt aan 1 stuk door da's niet echt relaxed meer te noemen. PS. het een een PII450
Met 128MB loopt het wel helemaal smooth

Verwijderd

kan je gewoon doen op mijn laptop een p1 233mmx met 32mb draait me gewoon goed.

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
niet WinME doen met minder dan 128mb ram...
echt niet

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Je kan ook een tussenweg kiezen en win 98 nemen. ME draait meestal niet goed op pc's van die snelheid.

Verwijderd

gewoon nooit WindowsME installeren, ook al heb je een Pentium III, dan zou ik het nog niet doen. KLOTE ME. Ik heb er alleen maar problemen mee gehad. Gewoon 95 installeren

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
idd
* StarLite heeft ook nuttin' but trubbels met WINME.
Heb nu in DUALBOOT met Win2K.
OpenGL werkt niet eens bij mij, hij WEIGERT gewoon om het te laten werken. :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Universal Creations
  • Laatst online: 24-08 01:50
Gewoon win95 osr2.x, werkt prima en vlot op zo'n systeem. Ook geen win98 nemen, eigenlijk zijn alle versies na 95 uitgerust met teveel grafische poespas en dat vreet geheugen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik draai WinME, alles perfect.
Je moet alleen ff zorgen dat d'r drivers zijn van je hard-ware. Op mijn andere computer pakt hij me win98 Diamond Fire GL Pro drivers niet, dus heb maar weer win98 daarop gezet.

ding vreet wel ram ja, maar ik doe gewoon ff ram cleanup na booten met memturbo. Ik gooi d'r nog wel es 128 bij....

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom in hemelsnaam Win95 en geen Win98SE? Win95 leakt zelfs in 2.5 nog wat resources, USB blijft plug&pray en mist allemaal kleine handigheidjes. Bovendien kun je 98 als het moet op een 486 met 24MB draaien (m'n stokoude laptoppie doet het prima ermee), dus op een P200 met 32 loopt het als een trein.
Maar ME inderdaad niet doen. Geen slechte OS, maar dan wel voor PCs met 128MB+ RAM en een 400MHz+ CPU

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1