Toon posts:

Me computer is opeens slooommm

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort lijkt het bij spelletjes wel of ik constant lag heb. Terwijl ik singleplayer speel 8)7 . Hij blijft dan hangen voor een seconde en gaat dan weer effe heel snel en dan weer normaal etc. etc.
Ik heb dit nog nooit gehad. Het ligt niet aan de resolutie want op slomere computers doet het spel het wel goed (warcraft3 en battlefield).
Wat kan ik hier aan doen. Kan het zijn dat ik me hd moet defragmenteren. Ik had op een gegeven moment namelijk nog maar 80 mb over van de 40 gb. Maar nu heb ik weer meer dan genoeg ruimte ( 3 gb ).
Ik draai onder win xp prof. Met een amd athlon 1400 mhz en 512 mb intern en een gforce 2 mx 400.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad en heb geen idee waar het aan kan liggen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
na een tijdje gaat windows gewoon langzamer lopen.
Defragmenteren kan idd helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

of er gewoon weer iets afknallen helpt ook reuze goed :P

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem op het moment ook, af en toe freezed de computer voor een seconde of twee, erg fijn bij UT2003 of online rpg's midden in gevechten :)

Persoonlijk is het mijn ervaring dat, hoewel defraggen zeker helpt, je toch elke paar maanden, 6-8 ofzo, het beste effe opnieuw kan installen. Zeker als je vaak dingen installt en uninstallt. Ik heb meestal 3 keer per jaar een LAN party dus vlak daar voor doe ik altijd effe een nieuwe install.

Omslachting, ja, maar het is soms verbazend hoeveel sneller je computer dan weer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik zou ff checken of er niet processen zijn die actief continu processor-time eisen. Ik had dit ook (met een monitoring tooltje van Gigabyte) en na het eraf gooien van deze service (die ik toch nooit gebruikte) werkte mijn spellen weer perfect.

En even adaware draaien. Wellicht dat hetgeen dat de processor-time eist een spyware proggie is of zow.

Succes ermede :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Ik zie dat je 3GB vrije schijfruimte hebt maar is de vrije ruimte wel op de windows partitie?
Je moet altijd zo'n 300mb vrij houden op partitie waarop je Windows hebt geinstalleerd.
Voor de rest moet je msgs hierboven eens nalezen, en probeer eens je viruscanner uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defragmenteer eens en kies voor start / uitvoeren / msconfig / ok / opstarten, vink zoveel mogelijk uit wat weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defragmenteren kan inderdaad helpen. Virusscanner kan ook wel eens het probleem zijn.

Als je bijvoorbeeld voor 30 Gb aan MP3tjes hebt staan, kan de virusscanner daar ook wel eens problemen mee hebben. File-sharing programma's (zoals kazaa) zetten alles in een directory. niet echt bevorderlijk voor de performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort niet in SPV maar in SA/WOS. Alleen voor beide fora zijn zowel vraag als topictitel niet correct: dus dicht ipv move :)

Mocht je buiten "defragmenteren" nog andere antwoorden willen post je vraag even in SA/WOS met de gevraagde informatie die men daar verlangt in een topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.