Ik hoop dat dit voldoet aan de regels volgens de FAQ, maar ik heb mezelf echt heel goed geinformeerd en kan nergens ECHT goed info vinden (dpreview etc)
Ik ben op zoek naar een liefst sub-400 budgetcam met zoveel mogelijk handinstelbare opties. Dit is echt belangrijk, beeldkwaliteit is van secundair belang
Situatieschets: ik kan zelf vrij goed fotograferen (ahum
), en heb een goede Nikon Spiegelreflexbody en ben voorlopig niet van plan om volledig digitaal te gaan (vanwege de prijs). Een vriend van mij wil ook gaan fotograferen, maar vanwege het snelle feedback-leereffect heb ik hem aangeraden om eerst een digitaal cameraatje te kopen. Later kan hij dan alsnog kiezen of hij analoog wil gaan beginnen of een 1000+ digicam wil kopen.
Probleem bij die goedkopere cams is dat er een aantal is dat wel degelijk instellingen heeft voor sluitertijd, diafragma etc, maar in de review komt dat niet echt naar voren.
Mijn oog is tot op heden gevallen op de Canon powershot A40, waarvan iedereen zegt dat hij zoveel instelbare dingen heeft. Maar nergens staat WAT precies. Kan iemand mij daar wat meer over vertellen? Ik kan nergens vinden wat zijn kleinste diafragma is bijvoorbeeld, en of dit volledig is in te stellen.
Functies die ik erg zeker wil:
* sluitertijd lock, camera zoekt diafragma
* diafragma lock, camera zoekt sluitertijd
Functies die handig zouden zijn:
* Focus range instelbaar
* of anders: autofocus scherp van punt A tot punt B
* sluitertijd en diafragma en scherptediepte instelbaar (zal wel niet, maar toch)
Heeft die Canon dit, of misschien een andere camera in deze prijsklasse? Of zal ik toch naar het duurdere segment moeten?
Ik ben op zoek naar een liefst sub-400 budgetcam met zoveel mogelijk handinstelbare opties. Dit is echt belangrijk, beeldkwaliteit is van secundair belang
Situatieschets: ik kan zelf vrij goed fotograferen (ahum
Probleem bij die goedkopere cams is dat er een aantal is dat wel degelijk instellingen heeft voor sluitertijd, diafragma etc, maar in de review komt dat niet echt naar voren.
Mijn oog is tot op heden gevallen op de Canon powershot A40, waarvan iedereen zegt dat hij zoveel instelbare dingen heeft. Maar nergens staat WAT precies. Kan iemand mij daar wat meer over vertellen? Ik kan nergens vinden wat zijn kleinste diafragma is bijvoorbeeld, en of dit volledig is in te stellen.
Functies die ik erg zeker wil:
* sluitertijd lock, camera zoekt diafragma
* diafragma lock, camera zoekt sluitertijd
Functies die handig zouden zijn:
* Focus range instelbaar
* of anders: autofocus scherp van punt A tot punt B
* sluitertijd en diafragma en scherptediepte instelbaar (zal wel niet, maar toch)
Heeft die Canon dit, of misschien een andere camera in deze prijsklasse? Of zal ik toch naar het duurdere segment moeten?