Ik heb een klein probleempje met PHP en MySQL.
Ben nog niet zo lang aan het PHP'en dus misschien een hele simpele vraag (en niet te vinden op google. Tenminste, misschien wel, maar niet met de zoekopdrachten die ik geef...
).
Ik probeer dus de waarde van een tekstvak in een database te gooien.
Nu heb ik een PHP bestandje gemaakt met daarin een HTML form en wat code om de database aan te roepen en weg te schrijven. Alles gaat goed als ik vaste variabelen gebruik, maar hoe kan ik nu de inhoud van een tekstvak in een variabele stoppen om vervolgens naar mijn database te sturen ?
Ben nog niet zo lang aan het PHP'en dus misschien een hele simpele vraag (en niet te vinden op google. Tenminste, misschien wel, maar niet met de zoekopdrachten die ik geef...
Ik probeer dus de waarde van een tekstvak in een database te gooien.
Nu heb ik een PHP bestandje gemaakt met daarin een HTML form en wat code om de database aan te roepen en weg te schrijven. Alles gaat goed als ik vaste variabelen gebruik, maar hoe kan ik nu de inhoud van een tekstvak in een variabele stoppen om vervolgens naar mijn database te sturen ?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <html> <body> <form> <input type=text name=ID><br> <textarea name=CONTENT></textarea><br> <input type=submit><br> </form> <?php include ("_local.php"); ###################################### Connection attempt mysql_connect("$Connection","$Username","$Pass") or die ("Unable to connect to MySQL server."); $db = mysql_select_db("$DataBase") or die ("<b>Unable to select requested database."); ###################################### Insert values into database if ($ID == "" OR $CONTENT == ""){ print "Please enter info !"; }else{ $sql_query = mysql_query("INSERT INTO Test(ID, Content) VALUES ('$ID', '$CONTENT')") or die ("<b>" . mysql_error() . "</b>"); } ?> |