HP Laserjet 4500 afdruksnelheid

Pagina: 1
Acties:

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53
Er staat hier een HP Laserjet 4500. Als ik bijvoorbeeld een printopdracht geef waarbij 100 keer hetzelfde document afgedrukt moet worden duurt het redelijk lang totdat de opdracht klaar is. Als ik nu 1 keer die opdracht stuur en op het apparaat zelf instel dat hij het 100 keer moet afdrukken gaat het een stuk sneller.

Hoe kan ik het afdrukken versnellen als ik 100 keer die printopdracht stuur?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Al op de site van HP gekeken? : www.hp.com

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• WildOne
Daar heb ik natuurlijk al gekeken. Ik heb het hele internet al afgezocht.
Misschien dat iemand hier wat weet?

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Dit kan je doen door een Harde schijf in je printer te zetten en dan in de driver gebruik te maken van Job Retention.

Zonder HD is het niet mogelijk om de opdracht 1x te verzenden.

Probeer anders te kijken in de printer of deze de mogelijkheid heeft tot "Aantal Copies" in het Printing Menu.

PRINTING MENU
|
|
- -> COPIES 1* TO 999

[ Voor 0% gewijzigd door DTorro op 04-11-2002 15:55 . Reden: additional Info ]

• WildOne
DTorro schreef op 04 november 2002 @ 15:41:
Dit kan je doen door een Harde schijf in je printer te zetten en dan in de driver gebruik te maken van Job Retention.

Probeer anders te kijken in de printer of deze de mogelijkheid heeft tot "Aantal Copies" in het Printing Menu.

PRINTING MENU
|
|
- -> COPIES 1* TO 999
Dat is dus die tweede optie die ik vermeldde. Het gaat er mij om dat als ik een printopdracht vanaf mijn pc geef, en ik instel op 100 x uitprinten, dat het afdrukken dan net zo snel gaat als dat ik op het apparaat aangeef om 100 afdrukken te maken.

Verwijderd

dat kan niet omdat de hostPc 100 volledige printopdrachten gaat berekenen(zeker vanuit Word),geef je 100 copies aan in het gedeelte wat verschijnt als je op file=> print drukt of in het gedeelte wat tevoorschijn komt als je daarna op eigenschappen naast de printernaam drukt?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
heb je niet iets van collate aanstaan ofzow? Dat vertraagd het printen ook heel erg.. omdat ie dan eerst alles gaat versturen ofzo voordat ie gaat printen.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• WildOne
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 13:15:
dat kan niet omdat de hostPc 100 volledige printopdrachten gaat berekenen(zeker vanuit Word),geef je 100 copies aan in het gedeelte wat verschijnt als je op file=> print drukt of in het gedeelte wat tevoorschijn komt als je daarna op eigenschappen naast de printernaam drukt?
Als ik het invul bij file => print

• WildOne
Het is al opgelost, er was wat mis met de instellingen van de JetDirect kaart....

Verwijderd

WildOne schreef op 05 november 2002 @ 14:44:
[...]

Als ik het invul bij file => print
Dat is nog niet de printerdriver waar je het instelt maar het Printmenu van de applicatie

Toch vreemd dat het een JD instelling probleem was

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mopy mode ........ zou een beetje automatisch herkend moeten worden

sommige aplicaties hebben hier wat moeite mee .. kan ook liggen aan het protocol wat je gebruikt (pcl5e/pcl5/postscript)

ook een voorwaarde is dat er genoeg geheugen in de printer zit
De hele pagina wordt dan compleet als een image bewaard en dan hoeft er geen rekenwerk meer gedaan en kan hij praktisch contineu worden geprint

als je een document bij als in postscript uitprint naar en file staat er een comando "copies 1" tussen. soms moet je in de drivers een soort postscript complexiteit instellen (naam vergeten) deze moet je zo laag mogelijk houde. anders gaat hij al die comando's afkorten en dan vind je geen reet terug in dat file

maar goed je raad het al als je "copies 1" veranderd krijg je er meer. mits voldaaan aan de geheugenvooorwaarden

het ligt dus een beetje aan de apllicatie of deze er mee om kaan gaan

Iperf

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DTorro schreef op 04 november 2002 @ 15:41:
kan wel .... (boven)

Iperf

Pagina: 1