Toon posts:

[ASP] Database gegevens tonen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met m'n website en alles werkt perfect. Nu wil ik alleen iets maken waarbij de gegevens van een specifieke gebruiker worden getoont. Bijvoorbeeld als deef inlogt, hij kan zien hoeveel geld hij heeft verdient. Logt Mark in dan moet zijn gespaarde saldo worden getoont. ik heb alles afgezocht en alles al geprobeerd, maar ik kom er niet uit!

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik neem aan dat een gebruiker op jou site inlogd met die nam en dat er dan een sessie actief wordt. Of je pleurt die gebruikersnaam in een cookie. Je kan dan controleren wie er ingelogd is door het cookie uit te lezen. Aan de hand daarvan kan je dus in je database de gewenste gegevens naar boven toveren. Wat heb je voor zover al dan?

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 00:01
dit topic zal wel gesloten worden , in dat geval mail mij maar even op dpc_manpower@hotmail.com

0 je maakt een connectie aan
1 je maakt een recordset aan
2 je maakt een query waar je de userid van mark of deef instopt
3 je geeft de recordset weer

dit is het in het kort

Canon R6 MARK III, 35mm 1.4 VCM, 50mm 1.4 VCM , 85mm 1.4 VCM , 17-35mm 1.8, 28-70 1.8 , 24-105 1.8 70-200 f2.8

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe doe ik dit dan als er 1000 gebruikers zijn aangemeld?
Ik kan toch niet voor iedere gebruiker dan een query aanmaken!?

• Morpheus_at_work
voorbeeld voor database connectie opzetten met een dsn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
' deze code opent de database
myDSN="DSN=dsnnaam;uid=login;pwd=wachtwoord"
set conntemp=server.createobject("adodb.connection")
conntemp.open myDSN

' deze code haalt de gegevens op
mySQL="select * from rekening where memberid="& request.querystring("id") &""
set rstemp=conntemp.execute(mySQL)

response.write rstemp("item")

Canon R6 MARK III, 35mm 1.4 VCM, 50mm 1.4 VCM , 85mm 1.4 VCM , 17-35mm 1.8, 28-70 1.8 , 24-105 1.8 70-200 f2.8

Verwijderd

ik neem aan dat je ook al een query gebruikt om te login te controlen, zoiets
als "SELECT * FROM tblUsers WHERE sUserName = " & request.form("loginnaam") & " AND sPassword = " & request.form("password")
als je de rest van de info aan die tabel toevoegt krijg je deze hier in de recordset mee terug en kan je door net als hier boven met rstemp("columnname") het eruit halen

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:09
Allen zou ik het in jouw geval of uit een sessie of cookie halen, en niet uit de querystring...
is mooier en veiliger:

• mooier want je URL adresbalk blijft schoner :)
• veiliger want je ziet geen id's in de querystring, uiteraard beveilig je dit ook nog in de pagina, maar dan nog...

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kermit schreef op 04 november 2002 @ 12:14:
Allen zou ik het in jouw geval of uit een sessie of cookie halen, en niet uit de querystring...
is mooier en veiliger:

• veiliger want je ziet geen id's in de querystring, uiteraard beveilig je dit ook nog in de pagina, maar dan nog...
Cookie is ook nog aan te passen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een session ...

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:09
Blizard schreef op 04 november 2002 @ 12:17:
[...]

Cookie is ook nog aan te passen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een session ...
De mijne normaal ook, hangt er vanaf hoe veilig ie het wil, sessie is iets veiliger toch :?
Heeft allebei voor en nadelen... keuze's, keuze's, keuze's :P ;)

• Morpheus_at_work
Kermit schreef op 04 november 2002 @ 12:14:
is mooier en veiliger:

dit is een later doel voor hem , want zoals je aan de vraag ziet , dit is een beginnersvraag , dus in het begin niet te moeilijk maken , eerst laten werken en dan verbeteren :)

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik denk dat voor hem het belangrijkst is dat ie het eens eens aan de gang krijgt. Maakt hem niet uit hoe volgens mij.
Deef: Kijk anders eerst eens op www.hotscripts.com ofzo. Daar zijn zat login en database scripts vandaan te halen.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

1: Je maakt gebruik van een simpele ACCESS databeest, om daar mee te communiceren doe je ff een tutorial:
http://www.web-con.nl/site/tutorials.php?tutorial=89
2: Nu moet je nog wel de taal leren om een database aan te spreken, en dat is SQL
http://www.w3schools.com/sql/default.asp
3: Je wilt natuurlijk wel een veilig systeem, en dan gaat mijn keuze persoon naar sessies: (hiermee geef je bijvoorbeeld id's door naar andere paginas of leg je vast of iemand is ingelogd)
http://www.w3schools.com/asp/asp_sessions.asp

Zo, dat zal wel voldoende zijn denk ik, maak er iets moois van!
(als je zelf geen access hebt, dan kun je denk ik gerust aan iemand hier vragen (ook aan mij) om even een database naar jou wensen te maken)
Morpheus_at_work schreef op 04 november 2002 @ 11:54:
dit topic zal wel gesloten worden , in dat geval mail mij maar even op dpc_manpower@hotmail.com

0 je maakt een connectie aan
1 je maakt een recordset aan
2 je maakt een query waar je de userid van mark of deef instopt
3 je geeft de recordset weer

dit is het in het kort
-Modje slaapt zeker?
0-1:WEB-CON tut
2-3:SQL tut
:)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2002 15:57 . Reden: typoz ]

Pagina: 1