Toon posts:

Eigen server... Wat komt er bij kijken

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil thuis een eigen server plaatsen en vanaf die PC mijn eigen site hosten. Althans, ik wil grote aantallen data, minstens 10 gig aan data op mijn server plaatsen. Hoe kan ik dit aan gaan pakken?
Naast een PC die als server dient moet ik dus ook over een redelijk snelle verbinding beschikken. Er zullen niet veel mensen tegelijk op mijn site zijn, maar laat er eens 10 tegelijk data downloaden, dat zal ik niet redden met een ISDN lijn.
Zijn er hosts die mij het bovenstaande kunnen bieden of is een een eigen server thuis toch beter. Er moeten een aantal keer per jaar grote hoeveelheden data geupload worden. Wie kan mij op weg helpen.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 11:58
ADLS is misschien wel voldoende? Weet alleen niet of dat bij jouw leverbaar is.

Anders eens kijken voor een Dedicated server of een Virtual Dedcated server ( = fysiek 1 systeem, maar het OS draait meerdere malen naast elkaar. Iedere server kan dus anders geconfiureerd worden of andere software draaien).

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je het met ADSL wilt doen kom je toch al snel bij een 8 mbit abbotje.... Maar dan zit je nog steeds met "maar" ong. 50 kB/sec. upload.
Als je een hogere upload wilt zul je toch wel aan SDSL moeten gaan denken. Maar dan denk ik dat een servertje plaatsen ergens bij een server ruimte nog bijna goedkoper is aangezien SDSL verschrikkelijk duur is.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Je moet dus een goede uplink hebben. Zou dan DSL pakken.
Verder dien je de juiste tools te hebben, bv Internet Information Server van Microsoft, of Apache voor Linux.
Daarnaast kun je je eigen domeinnaam registreren en via een DNS-server koppelen aan het IP-adres van je DSL-verbinding. Indien dit een dynamisch IP-adres is, zul je je moeten registreren bij een Dynamische DNS-server. Zie google voor adressen m.b.t. dynamische DNS-servers.

| Specs Aurora24 | My music |

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 11:58
Ik weet niet wat het per maand mag kosten...

Ik heb gehoord dat SiteMaster bezig was / van plan is pakketten op maat aan te bieden... misschien is 10 GB ook mogelijk?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je echt serieuze plannen hebt (10 gig is wel veel), zou ik toch eens kijken of colocation geen goede optie is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
een beetje serieuze site zou ik niet hosten op een huis-tuin en keuken kabel- of adsl lijntje... bij kabel is de upload veel te laag; ik heb zelf @home (16kb upload) en als iemand van mijn webserver iets gaat downloaden (zie mn homepage-icoontje) gaat dat meteen ten koste van mn eigen ping en snelheid.. alleen bij de duurdere ADSL abo's heb je een hogere uploadsnelheid.. maar bij adsl heb je weer datalimieten enzo..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 19:02
Zie de search voor welke verbinding je kunt nemen.

Als je naar een host wilt; zie www.webhosters.nl of www.webselect.nl :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.