Onorthodoxe manier van NW5 reinstall/restore

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
OK,
Na alle problemen toch weer eens tijd voor een fresh install van NW5, lekker op een totaal ongebruikelijke methode maar wel snel en handig.
Anyway .. zijn er nou nog dingen die ik vergeet c.q. verkeerd doe ?
Het gaat dus niet om het feit of de manier die ik gebruik goed of slecht is.

Huidige situatie
NetWare 5.1 SP4 met de volgende applicaties draaiende:

• Apache
• PHP
• NES
• Perl5
• ArcServeIT 6.6
• BorderManager 3.5 EE
• GroupWise 6 met WebAccess
• DNS/DHCP

Backup voorberedingen;

• Totale image van SYS partitie mbv ServerImage
• NWCONFIG - Direcotry Services - NDS backup/restore - Remove DS prior to hardware upgrade (en daarna meteen weer teurg inlezen)
• Copy van volgende dir's / files :

SYS:SYSTEM\NCF (dir met alle .NCF bestande)
SYS:ETC
SYS:NOVONYX
SYS:APACHE
SYS:PHP

VOL1:GRPWISE (bevat de complete GrpWise install, inclusief NLM's het hele zooitje dus)

De nieuwe Server
• Pak een server, en richt deze in met NW51.
• Installeer NW51SP4
• Installeer BorderManager
• NWCONFIG - Direcotry Services - NDS backup/restore - Remove DS prior to hardware upgrade (en daarna meteen weer teurg inlezen)
• NWCONFIG - Direcotry Services - NDS backup/restore - Restore DS after hardware upgrade (op dit moment lees ik de NDS in van de originele server)

Daarna een image ervan maken, en deze over het SYS volume van de originele server zetten.
Hierna de gebackupde directorys erover heen schrijven. Her en der de STARTUP.NCF en AUTOEXEC.NCF bijschaven, en het zou weer moeten gaan werken.

Mis ik nog een zeer balngrijk iets, of heb ik zo toch wel met de meeste dingen rekening gehouden ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Hebbie nou een nieuwe doos of niet? Het maakt natuurlijk wel ff uit of je een tweede nieuwe server hebt of dat alles weer op dezelfde machine komt te staan.

in het geval van een twee server zou ik een alles kopieren en daarna servernamen swappen. Uiteraard de rest van de instellingen ook.

Als het dezelfde kast betreft is e.e.a gewoon te kopieren. Groupwise is gewoon te kopieren. Op het moment dat je het terugkopieert naar hetzelfde pad als in de config files en de nds staat moet het weer werken. Zit je alleen nog met de rechten. Arcserve of een ander backup programma kan backuppen met behoud van rechten. Van Arcserve weet ik zeker dat ook de NDS te backuppen is.

Wat ik alleen niet helemaal snap is dat je een NW5.1 server opnieuw wilt opbouwen. Dat wil je in principe alleen als de vroeger gekozen opzet je niet bevalt of dusdanige problemen geeft dat de server onwerkbaar is. Eventuele problemen of performance achtige issues zijn ook met een bestaande server goed op te lossen hoor

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Koffie schreef op 04 november 2002 @ 11:24:
OK,
Na alle problemen toch weer eens tijd voor een fresh install van NW5, lekker op een totaal ongebruikelijke methode maar wel snel en handig.
Anyway .. zijn er nou nog dingen die ik vergeet c.q. verkeerd doe ?
Het gaat dus niet om het feit of de manier die ik gebruik goed of slecht is.

Huidige situatie
NetWare 5.1 SP4 met de volgende applicaties draaiende:

• Apache
• PHP
• NES
• Perl5
• ArcServeIT 6.6
• BorderManager 3.5 EE
• GroupWise 6 met WebAccess
• DNS/DHCP

Backup voorberedingen;

• Totale image van SYS partitie mbv ServerImage
• Copy van volgende dir's / files :

SYS:SYSTEM\NCF (dir met alle .NCF bestande)
SYS:ETC
SYS:NOVONYX
SYS:APACHE
SYS:PHP

VOL1:GRPWISE (bevat de complete GrpWise install, inclusief NLM's het hele zooitje dus)

De nieuwe Server
• Pak een server, en richt deze in met NW51.
• Installeer NW51SP4
• Installeer BorderManager
• NWCONFIG - Direcotry Services - NDS backup/restore - Restore DS after hardware upgrade (op dit moment lees ik de NDS in van de originele server)

Daarna een image ervan maken, en deze over het SYS volume van de originele server zetten.
Hierna de gebackupde directorys erover heen schrijven. Her en der de STARTUP.NCF en AUTOEXEC.NCF bijschaven, en het zou weer moeten gaan werken.

Mis ik nog een zeer balngrijk iets, of heb ik zo toch wel met de meeste dingen rekening gehouden ?
Redelijk. Echter, ga je Groupwise herinstalleren of ga je je ouwe groupwise gebruiken?
Wij hebben namelijk een cool trucje gebruikt, gewoon de groupwise NLM's kopieeren, je MAIL volume meenemen (of map natuurlijk) en hij draait weer. (Hmms, dit gaat automatisch mee als je een image maakt natuurlijk :P) Je bent overigens wel filesystem rechten kwijt na deze actie.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter

Ik heb NW5 dus op een tijdelijk andere server geinstalleerd (los van wat SCSI drivers en MPS14 maakt dat hardware matig voor Netware namelijk geen ruk uit).
Het is de bedoeling (sterker nog, op het moment van schrijven ben ik er druk mee bezig) dat deze versie op de oude server geplaatst word.

Inmiddels loopt de server aardig, echter na het overschrijven van SYS:ETC ging de server bij een reboot redelijk op z'n bek , o.a. door de vele public keys die 'ie niet kon vinden.
Een install van dezelfde LIBC/CLIB en herinstallatie van SP4 verhielp het euvel.
de NDS is inmiddels ook terug gezet.
Op he moment zijn er nog een aantal dingen die niet werken

• NES (geen idee waarom, eens ff nader onderzoeken
• ArcServe (kan z'n license niet vinden. Boeien.. opnieuw installeren en klaar)
• DHCP server (start naar eigen zeggen op, maar client krijgt geen IP :? )

Het voornaamste is iig dat internet weer werkt (en ook m'n forwarding DNS :Y))
DGTL_Magician schreef op 05 november 2002 @ 20:00:
[...]

Redelijk. Echter, ga je Groupwise herinstalleren of ga je je ouwe groupwise gebruiken?
Wij hebben namelijk een cool trucje gebruikt, gewoon de groupwise NLM's kopieeren, je MAIL volume meenemen (of map natuurlijk) en hij draait weer. (Hmms, dit gaat automatisch mee als je een image maakt natuurlijk :P) Je bent overigens wel filesystem rechten kwijt na deze actie.
Met die truuk ben ik bekend ja ;)
Sterker nog, bij mij heeft GroupWise een dedicated eigen volume.
De installatie heb ik zo gedaan dat *ALLE* NLM's van GroupWise op datzelfde volume staan.
Een kwestie van alles weer in de NDS restoren m.b.t. GroupWise en GW draait weer als een zonnetje.

* Koffie gaat fijn verder dokteren waarom bepaalde services niet meer vlekkeloos lopen :?

Tijd voor een nieuwe sig..