Toon posts:

MSi648 Max - Bios Logo Aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe computer gekocht, met daarbij een "MSI 648 Max SiS 648 P4 Socket -478" moederbord. Nu lees ik in het boekje dat bij het moederbord geleverd wordt dat het mogelijk om het MSI logo te vervangen door mijn eigen logo, echter vertellen ze er niet bij hoe ik dit moet doen. Ook op de MSI site wordt mij die niet duidelijk, wellicht dat er hier iemand is die mij hierbij kan helpen.

Ook de bijgeleverde software bied geen uitkomst, deze is er enkel op gericht om mijn processor sneller te laten lopen (op zich geen slechte zaak natuurlijk) en te controleren hoe warm het hele zaakje is. Eventuele bios-updates en nieuwe drivers van de MSI site boden mij ook niet de functionaliteit.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Virtual Hideout heeft daar eens een stukje over geschreven. Ik weet niet of het 'tgene is waar je naar zoekt. Hier zijn de url's:

Modding Your BIOS Logo Part 1
Modding Your BIOS Logo Part 2

:)

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de info, maar dit is echter niet wat ik zoek. In mijn bios kan ik kiezen voor het reguliere opstart scherm (ernergy star logo en informatie over de hardewaren die op het plankje vastzitten) maar ik kan er ook voor kiezen om een grafisch scherm te gebruiken, dit is standaard een schermvullend MSi-logo, maar dat zou ik graag vervangenen door iets anders.

De handleiding schrijft hierover: "Deze functie in de bios steld je in staat om eenvoudig het bedrijfs logo te tonen bij het opstarten van de computer." Maar daarna wordt er nergen verteld wat je moet doen om het voor elkaar te krijgen. Ook de help functie van de bios maakt me hier niets duidelijk over. Ik krijg namelijk een leeg scherm.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Toevallig loopt er nog zo'n topic parallel aan deze.. MSI opstartlogo veranderen? ;)