Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] blue case led's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of het ooit al is gepost maar kwam helaas niet zo 1,2,3 iets tegen bij de search

maar ik wil dus een zwarte kast gaan kopen en deze flink modden. alleen het is zo dat ik alles met bright blue leds wil gaan doen.

zijn deze makkelijk in een kast te vervangen of moet je enige soldeerervaring hebben ??

kan iemand mij iets meer vertellen of mij door verwijzen naar een andere post.

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
2 pinnentjes vastsolderen valt toch wel mee (ookal heb je nog geen soldeerervaring) :?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Mwa, tja ik noem het geen soldeerervaring. Tis opzich wel makkelijk. Geen vrienden in je vriendenkring die anders kunnen solderen :? Als je het zelf niet aan durft, dan niet doen.

Tis iig niet moeilijk, je moet alleen ff weten hoe ze moeten worden aangesloten

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

het zijn nou niet echt bepaalde smdleds nee dus dat kan je heus wel.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Om leds te vervangen hoef je vaak niet eens te solderen, althans bij Chieftec niet.
Je drukt gewoon de led in het houdertje.

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Allerlei info over led's e.d. staan ook hier in de FAQ, maar die heb je vast al wel gelezen ;)

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend dit gedaan, geen probleem, gewoon de 2 pootjes solderen.

Je kijkt bij de orginele leds waar de platte kant van de led zit (het onderste randje van de led is aan 1 kant afgevlakt/plat), dan weet je hoe je de nieuwe led moet solderen, schrijf even op welk kleur draadje op de platte kant komt.

Dan knip je eventueel de pootjes een beetje korter, wel genoeg pootje overhouden om te solderen uiteraard.
Je stript de draadjes zodat je genoeg draad bloot hebt liggen.
Dan hou je een stukje tin langs het uiteinde van het stukje draad om er wat tin op te doen, dit smelt langs het draadje dan.
Dan hou je het pootje van de led langs het draadje en soldeer je het pootje aan het draadje vast.
Overigens is het wel handig eerst een stukje krimpkous om het draadje te doen alvorens te solderen, dit voor de afwerking.

Zo moeilijk is het niet, ik weet niet of je al eens op school met handvaardigheid gesoldeerd heb :? Iemand erbij is natuurlijk altijd handig om ff geheugen op te frissen, maar zelf zou het ook moeten lukken.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Woei! Solderende vrouwen :P
Heb het vroeger bij techniek-les op het VWO wel eens gezien, maar die meiden gingen wedstrijdjes doen wie de grootste tin-bal kon maken :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Is inderdaad niet zo moeilijk, je moet alleen ff de plus kant en de min kant goed solderen
offtopic:
Je hoeft niet te zeggen dat je op vwo zit hoor :P Heb ik ook gezeten ben alleen vorig jaar van 4 vwo terug gaan gaan naar 5 havo :x

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mensen

heb net ff mn case open gegooid en gekeken of ik alle tips tegen kwam

net ook even een vriend gesproken die in de elektro zit en die komt erbij staan.

word mn eigen mod en ga ik ook helemaal zelf doen hij heb in ieder geval aangeboden om er naast te staan en te adviseren alvorens ik daadwerkelijk tin ga smelten

iig allemaal erg bedankt

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:09
Mocht je toch vergeten hoe het ook weer zat (wat ik altijd doe ;)):

spanning erop, led tegen draadjes houden, en de manier waarop de LED gaat branden is de goede :D

en aangezien't toch een diode is maakt het ook niet zo gek veel uit voor de LED als je'm per ongeluk een keertje verkeerdom aansluit :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1