Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PDA en Flatrate GPRS?

Pagina: 1
Acties:

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Ik ben momenteel aangesteld als 'Zoek jij dat eens voor mij uit' persoon, het gaat om het volgende. Een bedrijf met 15 medewerkers waarvan iedereen altijd bij externe organisaties werkt, men is dus zelden op kantoor.

Het idee:
Geef iedereen een PDA waarmee hij/zij via GPRS zijn bedrijfs e-mail, agenda en extranet applicaties kan gebruiken. Voor de e-mails zullen dit ook grotere mails zijn met attachments, de agenda is duidelijk, de extranet applicaties zijn bijv. urenregistratie en kostendeclaratie. Daarnaast zal men ook regelmatig het gewone internet opgaan en sitejes bekijken van partners / leveranciers etc.

Kortom, best een hoop dataverkeer. Nu kan de leiding van het bedrijf natuurlijk wel gewoon een redelijke grens qua MB's stellen en het meerdere wat men gebruikt is voor eigen rekening. Maar er wordt gevoelsmatig eigenlijk gewacht op Flatrate GPRS abonnementen. Is er al iets bekend over dit soort abonnementen, of zijn deze niet binnen nu en 2 jaar te verwachten?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nog niks over flatrate GPRS gehoord, maar op zich moet het als je groot inkoopt ook zonder flatrate best goedkoop kunnen volgens mij. Ik zou gewoon eens contact opnemen met wat telefoonmaatschappijen.

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
En mijn tweede beklaag :)

Waarom zijn er niet gewoon PDA's (op de XDA na) waar je gewoon een SIM-etje in doet en waarmee je dan alleen de dataverbinding gebruikt, dus niet bellen. Dat Bluetooth is wel leuk en aardig, maar een los apparaat voor bellen (je GSM) en een los apparaat voor data (je PDA) is toch vele malen handiger.

Het zou toch ideaal zijn als ik nu naar de Vodafone of KPN kon stappen en daar 15 PDA's en 15 Data SIM-etjes kon halen. Dan houdt het hele bedrijf zijn huidige nummers (bellen en data is immers gescheiden) en kan iedereen onafhankelijk van zijn GSM de PDA gebruiken. Geen gelazer met Bluetooth GSM's die er weer bij moeten komen, nieuwe nummers en aangepaste abonnementen. Bah.

Maar goed, ik moet inderdaad maar eens om de tafel met wat aanbieders van dit soort diensten. Ik ben er ook nog niet genoeg bekend mee moet ik eerlijk bekennen :)

• Bigs
  • Niet online
Ik weet dat Symbol wel rugged PDA's maakt die ook een GSM interface hebben (maar geen GPRS volgens mij) en anders heb je ook nog dingen als de Handspring Treo e.d. maar dat is misschien niet het soort apparaat dat je zoekt, aangezien dat ook meer een telefoon is (net als de XDA).
Misschien de nieuwe Tungsten W van Palm? Is ook meer een data-terminal dan een telefoon (alleen bellen met headset). Wel met GPRS.

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Het idee is dus eerder een PDA met geen belmogelijkheid en de mogelijkheid onafhankelijk van de GSM het 'internet' op te kunnen.

Het meest ideaal zou zijn, een Ipaq waarin je dus een SIM duwt (andere SIM dan waarmee je belt) en waar je dan niet mee kan bellen, maar alleen kan internetten.

• Bigs
  • Niet online
Nouja als je in zo'n Tungsten dus wat schuim in de headset aansluiting propt (bij wijze van spreken) en de dialer-applicatie verbergt dan heb je dat in principe.
Nu ik zit te denken, misschien moet je eens kijken bij Handheld Products (www.handheld.com), die hebben in ieder geval terminals met 802.11b, misschien ook wel met GSM/GPRS.

Verwijderd

Er is toch een soort sleef voor om je ipaq. Weet niet zeker of je dan ook telefoon mogelijkheid hebt. Maar je kan dan in ieder geval gprs-en. Is wel duur overigens.'
ben ff lui weet niet precies hoe het thinige heet, maar daar is wel achter tekomen laatste nog zien staan in een bedrijven folder van HP.

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Zo'n 'add-on' zou wel ideaal zijn, want er hoeft namelijk helemaal niet gebeld mee te worden :). Ik zal eens zoeken.

Verwijderd

Hey Mozin,

Ik ben met precies hetzelfde bezig als jij. Ik ben op zoek naar een uitgebreide PDA met GPRS mogelijkheid, bellen is niet nodig. Misschien dat we elkaar kunnen helpen bij deze zoektocht?

Groeten,

Richard de Neve
Pagina: 1