FSB 133 how the hell!

Pagina: 1
Acties:

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Ik heb een chaintech 6BTM mobo die draait op een fsb van 112 en een p2 350@392...retestabiel

nu heb ik geprobeert de fsb naar 133 te zetten...boote op...ging relexex...hoor ik opeens allemaal rare geluiden uit mŽn hdŽs komen...oei! snel uit, fsb terug naar 100 en weer booten...niks nada kan geen boot disk vinden...ik opnieuw win me en 2k geinstalld, draaid weer mooi op 112 nu, maar nu ff de clou:

hoe ga ik mijn fsb op 133 zetten zonder dat mijn hdŽs flippen??
ik heb iets gelezen over een 1/4 pci divider opv een 1/3 maar hoe ga ik dit aanpassen? in mijn bios vind ik niks...

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Volgens mij ga je problemen krijgen met de processor als je de boel op 133 Mhz FSB wilt laten draaien. En als je echt geen PCI-divider instelling in je BIOS hebt, dan heb je best wel pech.

Maar er zullen toch wel snelheden tussen de 112 en de 133 zitten? 117 en 124 zijn veelvoorkomende standen.

mARCO

sigloos

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Denk er ook even aan dat je proc 133x3,5 misschien niet trekt he! Intel lanceerde de 350 (bijna) gelijktig met de 400 en daarna de 450. Pas later kwam de P3 gebaseerd op dezelfde core.

Dit is natuurlijk ook te maken met marketing (je lanceerd nu niet een 3 GHz cpu als je dat kan produceren, beter rustige stapjes = meer omzet)

Maar ook omdat Intel niet zomaar ff haar proc op zeg maar 500 mhz kon laten draaien.. Daar waren natuurlijk aanpassingen voor nodig in de architectuur. Dus aan jouw batch (en serie) 350/400 (en misschien ook wel 450) zit gewoon een limiet die toendertijd nog niet doorbroken was.

Divide and conquer.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
En zonder goed gekwalificeerd geheugen voor 133 mhz lukt het je natuurlijk ook niet.

Divide and conquer.