[Win2KServer] WinXp clients werken traag

Pagina: 1
Acties:

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 07:09
Ik heb het volgend probleem:

Bij een win2k small buisiness server als ik op een netwerk schijf iets kopieer gaat dit heel traag dus als ik een mapje van 6mb van een netwerkschijf kopieer naar dezelfde netwerkschijf duurt dit 2 minuten. Soms gaat dit ook snel. Weet er iemand hier een oplossing voor ? Al men clients zijn WinXp en dit wil ik zo houden. Maar als ik nu die zelfde map van de server naar een clienty kopieer duurt dit 20 seconden.

Thnx

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

staan alle instellingen goed? hoe lang zijn de netwerkkabels? staan ze allemaal op 100mbit/full duplex ect ect.

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:48

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb thuis ook hetzelfde gehad. Na het verwijderen van de Firewall Clients op mijn XP machines had ik er geen last van.

Ook door de firewall client werd internet super traag. na het verwijderen had ik de normalen snelheid weer. :)

Verwijderd

Ik heb wel iets gevonden zoals hieronder maar ik heb dit van Microsoft Q280821 als je dit artikel erbij pakt staan er ook meer oplossingen bij.

----------------------------------------------------------------------
Method 2: Reset the Word Data Key in the Windows Registry
WARNING: If you use Registry Editor incorrectly, you may cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that you can solve problems that result from using Registry Editor incorrectly. Use Registry Editor at your own risk.

If Word is installed on your computer but was once running from the network, and there is a long delay when you open documents when not connected to the network, try the following procedure.

The Word Data key stores information that is specific to the printer that is installed. To remove this printer information from Word, rename or delete the Word Data key in the Windows registry. When you restart Microsoft Word, Word recreates the Word Data key automatically.

NOTE: After you rename or delete the Word Data key, some settings in Microsoft Word are reset to their default settings.

To rename or delete the Word Data key in the Windows registry, follow these steps:
Quit all Windows programs.
Click Start and then click Run.
In the Open box, type Regedit and then click OK.
Open the following registry key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Word
Under the Word key, click the Data subkey.
On the Edit menu, click Rename or Delete.
Click Yes if the following message appears:
Are you sure you want to delete this key?
On the Registry menu, click Exit.
After you rename or delete the Word Data key, click Run on the Windows Start menu.
In the Open box, type Winword.exe /R /Y, and then click OK.
----------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat je er wat aan hebt
:)

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 07:09
Alle instellingen staan goed. Duplex staat aan en op 100 mbit. De firewalls staan ook uit en soms werkt het wel snel wat ik zeer raar vind. Deze tip van word heeft er eig. niets mee te maken.

Nog ideen ?

Verwijderd

Soms is half-duplex sneller als full duplex, zeker als je hubs in je netwerk heb zitten i.p.v. routers.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
is dit probleem al opgelost? Ik heb zelf pas win2k server geinstalleerd.. nou is m`n netwerk verbinding snel, alleen data van de server halen via sommige applicaties is ZOOOOOOOOOO traag... duurt uren voor de data over gestuurd is... iemand een id waardoor die veroorzaakt kan worden?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Ik heb ook last gehad met traagheid bij inloggen en kopieren en zo icm W2KAS.
Bleek dat alle instellingen van mijn DNS-server verdwenen waren!? :?

Na deze opnieuw juist ingesteld te hebben, werkt alles aan normale snelheid.
Pagina: 1