Oeps, ik d8 dat we het over een msi hadden,(k7t266 pro 2) nu zie ik iid dat het niet echt het geval is
Oke, dit probleem valt dus iig wel weg
Volgens mij is het zeker wel mogelijk op de 1 of andere manier, kijk naar mijn asus p4b533-e, deze heeft dus de verborgen divider , dus bij 133 toch 166. Of ander gezegd, bij een 533fsb proc toch ondersteuning voor een pc2700dimm.
Maar 1 ding vraag ik me dus hier vanaf.
Is dit nou eigenlijk een wel vastgelegde verborgen divider, of is het gesjoemel met getallen.
W8, ik zal het beter uitleggen:
Je zet dus je proc vast met switches op je mobo , dus in mijn geval 20*100.
Dit kan je weer overheersen met de bios instellingen.
Normaal gesproken gaat de divider 3:4 weg bij 133.
Deze staat er vastgelegd ook niet meer tussen.
Ik heb dus dan de optie 1:1 en 4:3.
Maar de optie 1:1 is dan eigenlijk de optie 4:3, dus kan ik wel 166 ipv eerst met max 133
Maar hoe komt dit dan

Is die 1:1 gewoon een verkeerd gegeven divider, dus kan er eigenlijk ook 3:4 staan aangezien deze dat maximaal doet

Maar stel dat ik de mp etc niet vast zouzetten met switches, zou ik dan bijv ook met een aangepaste bios deze optie kunnen krijgen, of is het dan weer ommogelijk

( hij is er sowieso niet)
Dus is het dmv een rekentruucje veranderd of dmv een enable van een optie die ze gewoon liever niet standaard laten zien ( maar een die-hard die de mp etc zo kan vastleggen en kan lezen en snap dat de 1:1 divider 3:4 is het dan wel mag doen)
Ik denk al zou ik hier een antwoord op hebben dit ook wel relevant is voor het overige topic. Als ik het krom uitleg eventjes melden aub:)