ik heb een login script (login.php en logged.php) op een andere server draaien dan de index.htm ..
de reden hiervan is dat deze login.php en logged.php gebruik maken van de database die op dezelfde server (waar de php bestanden op staan) staat.
nu kan ik wel inloggen, als ik direct de login.php aanroep op de desbetreffende server, maar niet als ik login.php op een andere server aanroep (via de index.htm op de andere server) ..
als ik de login.php aanroep middels de index(frames) dan accepteerd hij niet de 2 variabelen $pagina en $loginValid ..
wat doe ik hier fout ?
hieronder mijn 2 pagina 's
login.php zoekt het aantal rijen waar de naam & wachtwoord gelijk is aan de input op de website, en als dit klopt, dan wordt de variabele loginValid op true gelogged als sessie-variabele en de variabele print ook ..
login.php:
logged.php:
wat ik dus niet snap, is als je dus het php script login.php aanroept in de browser zonder frames, dit wel werkt, maar als hij deel uitmaakt van een frameset op een andere server , dan doen de 2 variabelen het niet ..
de reden hiervan is dat deze login.php en logged.php gebruik maken van de database die op dezelfde server (waar de php bestanden op staan) staat.
nu kan ik wel inloggen, als ik direct de login.php aanroep op de desbetreffende server, maar niet als ik login.php op een andere server aanroep (via de index.htm op de andere server) ..
als ik de login.php aanroep middels de index(frames) dan accepteerd hij niet de 2 variabelen $pagina en $loginValid ..
wat doe ik hier fout ?
hieronder mijn 2 pagina 's
login.php zoekt het aantal rijen waar de naam & wachtwoord gelijk is aan de input op de website, en als dit klopt, dan wordt de variabele loginValid op true gelogged als sessie-variabele en de variabele print ook ..
login.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| <?php session_start(); $naam=$naam; $wachtwoord=$wachtwoord; if ($Submit==True) { mysql_connect("localhost", "x", "x") or die("Kan niet verbinden"); mysql_select_db("deboeinijverdal") or die("Kan geen database selecteren"); //$naam=$naam; //$wachtwoord=$wachtwoord; //$query = "select naam,achternaam from jeugduser where naam='$naam' and wachtwoord='$wachtwoord'"; $query="select * from jeugduser where naam='$naam' AND wachtwoord='$wachtwoord'"; $run = mysql_query($query); if (mysql_num_rows($run) == 1) { $pagina= true; $loginValid = true; session_register("loginValid"); session_register("pagina"); header("Location: logged.php"); //header("HTTP/1.0 200 OK"); //if (mysql_num_rows($run) == 1) //{ // $_SESSION['loginValid'] = true; //echo $_SESSION['loginValid']?"TRUE":"FALSE"; // header("Location: logged.php"); } else { $rows=0; $_SESSION['loginValid'] = false; } } ?> enz.. |
logged.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?php session_start(); // session_start(); //echo $_SESSION['loginValid']?"TRUE":"FALSE"; // if (!isset($_SESSION['loginValid'])) //$row=1; if (!isset($loginValid) || !isset($pagina)) { header("Location: login.php"); } else { include("connection.inc"); ?> enz.. |
wat ik dus niet snap, is als je dus het php script login.php aanroept in de browser zonder frames, dit wel werkt, maar als hij deel uitmaakt van een frameset op een andere server , dan doen de 2 variabelen het niet ..