Toon posts:

Windows 98 SE dicht spijkeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gevraagd voor een vereniging een Pentium 2 300 MHz met 64MB te installeren die openbaar gebruikt zal worden voor o.a. Excel, Word en Internet. Om te voorkomen dat ik daar 7 dagen per week heen moet, omdat er weer instellingen zijn veranderd, wil ik hem dusdanig beveiligen dat men nix kan verwijderen of kan veranderen in de instellingen.

Nou weet ik dat we 'vroeger' op de middelbare school ook PC's met Windows 98 hadden staan en daar zat een programma'tje overheen wat ervoor zorgde dat je niets kon veranderen en je kon er, d8 ik, zelfs het startmenu (Programma's, Instellingen, etc.) mee veranderen.

Heeft iemand een idee welk programma dit voor mij kan doen of weet hoe dat programma heet wat ik net heb omschreven?

Liever niet met de mededing komen dat ik beter NT / 2000 kan installeren, want van dat pakket hebben we geen licentie!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

download TweakUI, daarmee valt het zaakje wel dicht te spijkeren. Is wel op www.microsoft.com te vinden :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

1 woord. DEEPFREEZE.

Maar er zijn ook van die kaartjes waarmee je dat kunt doen. Ze heten de reborn kaarten.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat, TweakUI heb ik er al opstaan, maar dat is echt meer instellingen veranderen. Kan daarmee bijvoorbeeld niet voorkomen dat men in het configuratie scherm, etc. komt!

alexandervisser, ik ga DEEPFREEZE eens even proberen!! Die kaartjes ken ik ja, maar die zijn, d8 ik, vrij prijzig en zou ook niet weten waar ze te koop zijn (maar das off-topic :*))

Thanx voor de snelle reacties!!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 09:35:
WhizzCat, TweakUI heb ik er al opstaan, maar dat is echt meer instellingen veranderen. Kan daarmee bijvoorbeeld niet voorkomen dat men in het configuratie scherm, etc. komt!

alexandervisser, ik ga DEEPFREEZE eens even proberen!! Die kaartjes ken ik ja, maar die zijn, d8 ik, vrij prijzig en zou ook niet weten waar ze te koop zijn (maar das off-topic :*))

Thanx voor de snelle reacties!!
Deepfreeze werkt uitstekend.

Tip: vergeet niet de boot van floppy uit te schakelen een een ww op de bios te zetten. |:(

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

alexandervisser schreef op 04 november 2002 @ 09:39:
[...]

Deepfreeze werkt uitstekend.

Tip: vergeet niet de boot van floppy uit te schakelen een een ww op de bios te zetten. |:(
en autorun van de cd-rom uitschakelen :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

sh4d0wman schreef op 04 november 2002 @ 09:41:
[...]

en autorun van de cd-rom uitschakelen :)
Je bedoelt de boot van cd-rom????

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een Reborn kaart is er vanaf Euro 59 en meer info kun je zelf wel vinden of hieronder.

De ultieme bescherming voor uw PC's.
Mensen die verantwoordelijk zijn voor een computernetwerk, bijvoorbeeld op een school, herkennen het volgende probleem. In het begin van het schooljaar is elke computer perfect ingericht: op iedere computer draait dezelfde software, de beeldscherminstellingen zijn zoals ze moeten zijn alles is getest en het netwerk draait zoals het hoort. Na een paar weken is van een perfect lopend netwerk niet meer veel over. Iedere computer heeft een andere bureaubladachtergrond, sommige computers herkennen bepaalde bestandstypen niet meer, een paar vragen om wachtwoorden die niemand meer weet en vanwege dubieuze programma's en tooltjes 'gedragen' een aantal computers zich vreemd.
Met de Reborn Card behoort dit soort problemen tot het verleden.

Reborn Card
De Reborn Card is een PCI kaart waarmee u uw PC hardwarematig beveiligt tegen de gevolgen van systeem crashes, virussen en "abusievelijk", verkeerd of ondeskundig gebruik. Met de Reborn Card herstelt u door middel van een simpele herstart de configuratie van uw PC. Alle instellingen, inclusief de CMOS instellingen, en gewiste of gewijzigde programma's zijn na de herstart weer aanwezig. Zelfs een met fdisk of format gewiste harde schijf is na herstart weer volledig hersteld. Door installatie van de Reborn Card maakt u uw Pc's nu absoluut "foolproof".

Tijd- en kostenbesparend
De kosten van systeembeheer kunnen drastisch omlaag gebracht worden omdat voor het herstellen van een systeem crash geen technicus meer nodig is.
De gebruiker kan door een simpele herstart het systeem weer in de oude staat terug brengen. Geen ergernis meer over computers die voortdurend weigeren of lange zoektijden naar de veroorzaker van de systeem crash.

Groot toepassingsgebied
De Reborn Card is geschikt voor elke situatie waarin Pc's door meerdere personen gebruikt worden. Door de "foolproof" werking kan iedereen gebruik maken van de computer zonder het risico te lopen het systeem te ontregelen of belangrijke gegevens te wissen. Computers in winkels, bibliotheken, studieruimtes en andere openbare ruimtes kunnen nu zonder problemen voor het publiek beschikbaar gesteld worden.

Onderwijs
Leraren die computers bij het onderwijs gebruiken, zijn een veel te groot deel van hun tijd bezig met het oplossen van problemen van niet goed werkende computers. Meestal ontstaan door ondeskundig gebruik van de leerlingen. Met de Reborn Card wordt door een simpele herstart de originele configuratie weer hersteld. De docent heeft hierdoor meer tijd voor de leerlingen. De computer is tevens beschermd tegen installatie van ongeoorloofde software door de student.

Geschikt voor iedereen
Voorbeelden van het gebruik van de Reborn Card zijn er eigenlijk te veel om op te noemen. De Reborn Card is overal op zijn plaats.
Zowel thuis als in een professionele organisatie. Bovendien zijn de kosten van de Reborn Card bijzonder laag.
Met de Reborn Card hoeft u zich nooit meer druk te maken over een vastgelopen computer of over een computervirus dat uw harde schijf aangetast heeft. Met een simpele herstart is uw hele systeem weer hersteld en werkt uw computer weer als vanouds.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor alle tips!!

Boot van CD, BIOS ww en dat soort dingen had ik zelf ook al aan gedacht :) Heb trial van Deep Freeze gedownload, gaan eens even kijken of dat een beetje is wat ik zoek!

• FireArrow
  • Laatst online: 25-05-2022
alexandervisser schreef op 04 november 2002 @ 09:41:
[...]

Je bedoelt de boot van cd-rom????
Nee de autorun... kan met Tweak UI uitgezet worden

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 09:51:
Thanx voor alle tips!!

Boot van CD, BIOS ww en dat soort dingen had ik zelf ook al aan gedacht :) Heb trial van Deep Freeze gedownload, gaan eens even kijken of dat een beetje is wat ik zoek!
niet alleen boot maar ook echt de autorun functie van de cd-rom. mocht deze ingeschakeld zijn dan is het mogelijk om een exe file automatisch te laten starten met de autorun functie. een voorbeeld hiervan was een exe file die door de screensaver beveiliging heen kon komen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
sh4d0wman schreef op 04 november 2002 @ 10:01:
[...]

niet alleen boot maar ook echt de autorun functie van de cd-rom. mocht deze ingeschakeld zijn dan is het mogelijk om een exe file automatisch te laten starten met de autorun functie. een voorbeeld hiervan was een exe file die door de screensaver beveiliging heen kon komen.
ja, maar of je nou dubbelklikt of via autorun, hij moet gewoon zo dicht zitten dat mensen executables uit moeten kunnen voeren, maar dat die verder geen rechten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Precies! En geloof dat je met DeepFreeze wel kan installeren, maar die recovered het systeem gewoon na een reboot! Ideaal lijkt mij!

Verwijderd

Er is hiervoor één hele simpele oplossing: gebruik het programma'tje POLEDIT!!!!
Even de policies instellen en klaar is kees!

Verwijderd

twee mogelijkheden die redelijk tot goed werken:

Reborn kaart

voordeel:

-hardwarematige beveiliging
-makkelijk (kaart erin, instellen en draaien)

nadeel

-Je kunt echt niets op de harde schijf bewaren (kunt wel een data partitie maken die dan om de zoveel tijd geleegd kan worden)

Poledit

voordeel:

-kunt per gebruiker instellingen aanbrengen

nadeel

-iemand met enige kennis van poledit zal je systeem in no-time kraken
-erg complex om voor verschillende gebruikers in te stellen (foutje maken en je komt er zelf ook niet meer in zonder omwegen)

my 2 cents

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 11:14:
twee mogelijkheden die redelijk tot goed werken:

Reborn kaart

voordeel:

-hardwarematige beveiliging
-makkelijk (kaart erin, instellen en draaien)

nadeel

-Je kunt echt niets op de harde schijf bewaren (kunt wel een data partitie maken die dan om de zoveel tijd geleegd kan worden)

Poledit

voordeel:

-kunt per gebruiker instellingen aanbrengen

nadeel

-iemand met enige kennis van poledit zal je systeem in no-time kraken
-erg complex om voor verschillende gebruikers in te stellen (foutje maken en je komt er zelf ook niet meer in zonder omwegen)

my 2 cents
inderdaad polledit is makkelijk te omzeilen. ik heb wel erggens een andere progie gevonden maar ik ben de naam kwijd dat werkt wel goed.

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-03 20:43
als de data die op de pc staat niet belangrijk is:

image maken met b.v. norton ghost, bootable cd die image automatisch terugzet. Je kan iemand die echt wil toch niet tegenhouden een systeem te verneuken (Heb op een school gewerkt, geloof me, sommige zijn heel erg inventief). laat ze gewoon de boel maar slopen, cd in drive, pc aan, 10 minuten wachten, klaar, alles werkt weer. eventueel policies gebruiken om het ze moeilijk te maken.

eventueel kan je de documenten laten opslaan op een 2de partitie en die niet mee ghosten.

Verwijderd

Waarom niet gewoon Windows NT4.0 Workstation?

Verwijderd

Topicstarter
arjo_kamp.. LEES EERST EENS GOED VOORDAT JE REAGEERT!!!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat Deep Freeze werkt dus echt perfect!

Heb de producent benadert per email, maar zij kunnen niet leveren buiten de V.S.. Heeft iemand enig idee hoe ik er nu aan kan komen? Als ik op 'Deep Freeze 4.10' zoek, krijg ik alleen links naar de website en allerlei vrieskisten :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 13:14:
arjo_kamp.. LEES EERST EENS GOED VOORDAT JE REAGEERT!!!

mbonder2001, zou jij even niet zo willen schreeuwen :{

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-04 20:53
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 11:18:
[...]

inderdaad polledit is makkelijk te omzeilen. ik heb wel erggens een andere progie gevonden maar ik ben de naam kwijd dat werkt wel goed.
Ik ben zeer benieuwd hoe je poledit zou kunnen omzeilen als je het goed dichtspijkert !!

Geen opstartmenu (safe mode etc), geen dosprompt, geen runcommando, geen control panel, geen eigenschappen, geen regedit-achtige programma's kunnen draaien, geen windows explorer etc. etc. Als je dan ook nog zorgt dat poledit niet lokaal staat wordt het volgens mij toch echt lastig om nog wat te doen (bij ons op het netwerk kom ik er iig niet doorheen :( )

Maar ik ben altijd bereid te leren >:)

La dolce vita - non farmi ridere

Verwijderd

Topicstarter
Blackd, je bent het toch met me eens dat je mag schreeuwen als je zo'n reactie krijgt.. Ik zet nog expliciteit in de posting dat ik alleen een licentie heb voor 98 SE en dus niet een ander OS ga gebruiken, komt er een of ander figuur met zo'n reactie!

TJA........

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 19:01:
Blackd, je bent het toch met me eens dat je mag schreeuwen als je zo'n reactie krijgt.. Ik zet nog expliciteit in de posting dat ik alleen een licentie heb voor 98 SE en dus niet een ander OS ga gebruiken, komt er een of ander figuur met zo'n reactie!

TJA........

In zo'n geval meldt je dit in Schop een Modje.
Schreeuwen mag niet, punt uit.
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand dood slaan mag ook niet en toch laten ze je gelijk weer vrij.. |:( :r :'( :? :X
Pagina: 1