ell0w... ik ben een scriptje aan het schrijven waarmee ik tegen een probleem oploop. Ik moet nl een IF THEN scriptje maken. Nu moet ik het volgende doen:
Ik heb een X aantal tabellen met gegevens. In de database staan bedrijfsinstellingen. In het bedrijf zijn 7 produktie lijnen met elke ongeveer 5 apparaten. De tabellen hebben een naam die zo is opgebouwd:
Er zijn dus ongeveer 5 tabellen met hetzelfde voorvoegsel (Lijn_*_). Nu wil ik een script maken die werkt als deze:
Alleen nu wil ik dat als apparaat (apparaat neem ik mee uit de url, maar dat doet er niet toe. Het apparaat is de tabelnaam) begint met lijn_2_ dat dan combo AR2201 is. Maar normaal gebruik je dus een sterretje als wildcard. Maar in asp werkt dat dus niet. Je zou dan het volgende kunnen maken:
Maar dat werkt dus niet..
Kan ik een wildcard in asp gebruiken? Zo ja, hoe?
in sql kan je een % gebruiken, maar dat werkt niet in asp....
Ik heb een X aantal tabellen met gegevens. In de database staan bedrijfsinstellingen. In het bedrijf zijn 7 produktie lijnen met elke ongeveer 5 apparaten. De tabellen hebben een naam die zo is opgebouwd:
ASP:
1
2
| lijn_1_APPARAAT lijn_2_APPARAAT |
Er zijn dus ongeveer 5 tabellen met hetzelfde voorvoegsel (Lijn_*_). Nu wil ik een script maken die werkt als deze:
ASP:
1
2
3
| IF apparaat = "lijn_2_reactor" THEN combo = "AR2201" END IF |
Alleen nu wil ik dat als apparaat (apparaat neem ik mee uit de url, maar dat doet er niet toe. Het apparaat is de tabelnaam) begint met lijn_2_ dat dan combo AR2201 is. Maar normaal gebruik je dus een sterretje als wildcard. Maar in asp werkt dat dus niet. Je zou dan het volgende kunnen maken:
ASP:
1
2
3
| IF apparaat = "lijn_2_* THEN combo = "AR2201" END IF |
Maar dat werkt dus niet..
Kan ik een wildcard in asp gebruiken? Zo ja, hoe?
in sql kan je een % gebruiken, maar dat werkt niet in asp....