[ervaringen] Goedkope SB-kaartjes

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar mensen met ervaringen met goedkopere geluidskaarten.
Maak nu gebruik van een Jetway insteekkaartje, maar die is nauwelijks beter dan mijn onboard geluid, en vreet dus net zoveel van CPU weg. Nu ben ik geen geluids fanaat ofzo, luister meestal gewoon mp3tjes of game zo nu en dan wat. Ook doe ik niet aan DOlby sets, maar heb ik hem gewoon droog aan mijn stereo aangesloten. (en vaak op koptelefoon)

Nu heb ik twee kaarten op het oog:

Creative Soundblaster 4.1 Digital (iets van 20/25 euro)
Safeway Dolby 5.1 (cmedia chip) (iets van 15/20 euro)

Hoor het graag, over de safeway vond ik al wat in de search, maar over de 4.1 creative maar heel weinig!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De search van Google is er ook nog.

ARME AOW’er

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Die safeway is wel aardig. Ik heb zelf een Cmedia onboard zitten en voor mijn mp3's is dat ruim voldoende. Er komt zelfs 5.1 geluid uit als het moet, dat zal wel niet zoveel voorstellen, maar als je goede boxen hebt, tja, volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit voor digitaal geluid (lees: wave geluid)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ikzelf ben voorstander van ranzig goedkope kaartjes met een optische uitgang. M'n versterker bakt er wel wat moois van. Dan hoeft ook niet elk apparaat z'n eigen DA-converters +analoog circuit te hebben.

Ik doe het nu met een Terratec XFire 1024 (waarvan ik dus alleen de optische uitgang gebruik), maar die was al dubbel zo duur als jouw budget :o

Siditamentis astuentis pactum.

• Okasha
  • Niet online
Dick schreef op 04 november 2002 @ 09:16:
De search van Google is er ook nog.
type maar eens: creative SB 4.1 digital in bij google :D ik zei toch: heb gesearched maar niet zoveel gevonden, staat alleen bomvol met winkels die dat ding verkopen

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bar-Le-Duc schreef op 04 november 2002 @ 09:20:
[...]
type maar eens: creative SB 4.1 digital in bij google :D ik zei toch: heb gesearched maar niet zoveel gevonden, staat alleen bomvol met winkels die dat ding verkopen
Je zei: ik heb de search gebruikt, dat is de lokale search.

Ik vind dus wel div. testen door jouw zoekgegeven in Google te gebruiken aangevuld met het woord test. :)

o.a. (veel) andere(n) hier
http://www.pcplus.co.uk/r...id=372&subsubsectionid=49

Probeer in het vervolg met een goed zoekargument te zoeken.

ARME AOW’er

• Okasha
  • Niet online
maar mensen die een SB digital 4.1 in hun compu hebben? goede ervaringen?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bar-Le-Duc schreef op 04 november 2002 @ 09:48:
maar mensen die een SB digital 4.1 in hun compu hebben? goede ervaringen?
De een wel de ander niet. Als ik hem had zou ik immers zeggen PRIMA KAARTJE?

ARME AOW’er

Verwijderd

ik heb een Soundblaster 5.1 Live! Player samen met DTT 2200 geluidsetje. Na een jaar heb ik er nog steeds geen spijt van. ik heb er toen de tijd nog 159 piek voor op tafel moeten leggen. (geluidskaart alleen) maar ik heb hem nu al voor 30 euro ergens gezien. Hij is echt super voor zijn prijsklasse. Maar als je nu echt super geluid wil hebben kan je beter Augidy kopen ofzo. Maar daar dok je ook genoeg voor.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik heb ook een SoundBlaster Live! 5.1 Player en dat werkt perfect. Eerst had ik er een gewoon 2.0 setje aan hangen. Maar nu een Creative Inspire 5300 set. En dat werkt ook allemaal prima. Owja in de pricewatch staat ie voor € 36,- Geluidskaarten / Creative SoundBlaster Live 5.1 (OEM)

• Okasha
  • Niet online
dan gaat fokkie maar eens zoeken naar een 5.1 player.

thnx!
Pagina: 1