Toon posts:

maxtor 7200 stiller maken

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb al een tijdje de maxtor ata 133 40 gig 7200 toeren. Nou heb ik besloten om mijn systeem zo stil mogelijk te maken. Oh ja ik heb trouwens een amd 1800 xp systeem. Afijn ik heb dus eerst een andere voedign gekocht, vervolgens een zalman fanmate aangesloten op mijn koeler, dus deze twee hoor je niet. Maar het irritante is dat je de harddiks juist wel heel duidelijk hoort, vooral het sonische sberpende geluid dat hij voortbrengt. Ik heb dus zo een cooldrive gekocht omdat ik had gelezen dat naast de goede koeling hij ook geluid reduceerde maar dat scheelt niet zoveel. Alleen als ik windows in standby zet heb ik totale rust maar daar heb ik weer niks aan. Wat kan ik doen om vooral dat snerpende geluid te elimineren? Ik heb gehoord over programma's om het toerenaantal te verlagen, maar nergens kunnen vinden.

Tips?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Download PowerMax van de Maxtor site.
Daar zit AMSET in (Acoustic Management Setup) :)

Dit is overigens wel erg makkelijk met de search terug te vinden..
zoeken naar 'hoe harddisk stiller maken' met Omega Search

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

toerental van een HD kan je niet veranderen. Je kan proberen om hem met een paar postbode elastieken op te hangen zodat de trillingen verminderd worden die de schijf overbrengt naar de kast, koeling moet trouwens sowieso met een 7200 rpm schijf anders istie binnen de kortste keren gaar. Ik kan je aanraden om je kast van binnen te beplakken met schuimrubber of ander isoleren materiaal. Hoeveel case fans heb je trouwens? Die kan je makkelijk op 5v laten draaien, scheelt ook weer :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is eigenlijk een zoekertje, dicht.

Dit topic is gesloten.