Toon posts:

[winXP] ik denk dat ik een virus te pakken heb*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
;(
Zo ziet m'n bureaublad er nu uit:

www.tinyurl.com/212h/wow.bmp

Alle tekst is veranderd naar wingdings ofzo...

Ik ben gewoon aan't werk op m'n puter, nix aan de hand. Totdat ik rebootte. Werkelijk alle tekst ziet er nu zo uit, totaan het 'Welkom' bij het opstarten van XP en alles binnen elk programma toe. Gelukkig kan ik dus blindelings 8) een screenshot maken, met paint opslaan en ook nog ftp-en naar m'n webspace, zodat ik dit nu ff kan laten zien. (zorry voor het grote formaat, maar blindelings een save-for-web met photoshop zat er dan weer net niet in :P )

Ik had al een idee dat er iets loos zou zijn. Gister liet ik NAV2002 een systemscan doen, maar die stopte er gewoon mee, met zo'n xp-error-report melding erbij. Toen heb ik NAV2002 gede-installeerd, 2003pro erop gezet, dat liet zich wel installeren maar werken, ho maar. Systeemscan niet te enablen. Afijn, 2003pro eraf en McAfee pro7 erop. Geen probleem, werkte als een zonnetje, een volledige scan laten doen, en McAfee vindt helemaal niets. Enigszins gerustgesteld heb ik gewoon doorgewerkt vandaag, niets aan het handje. Tot de laatste reboot dus...

Is dit het werk van een virus of kan er iets anders aan de hand zijn ?? <<ik zou zelf niet weten wat, IMHO is een format hier de enige remedie ?

Verwijderd

kan het plaatje nog groter :)
ziet er wazig uit als het geen virus is dan is gewoon je font vern**kt
zoek eens bij www.sophos.com op een fontvirus ofzo

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Kan je via de weergave opties het goeie font niet terugzetten? Je kunt ook online je pc op virussen laten checken btw.. weet alleen ff niet waar ook alweer (maar doe het dan niet bij McAfee ;))

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Topicstarter
Iets aan m'n instellingen voor weergave (wat voor instelling dan ook, eigenlijk) kan ik wel vergeten, want ik spreek geen wingdings :) . Alle menu's zijn gewoon zo. Ben nu via Symantec een online scan aan't doen, thanks 4 de tip hiervoor, Change.
I'll keep you informed...

Verwijderd

Topicstarter
Goed, Etraman gaat slapieslapie doen, kijk morgen wel of die online scan iets heeft opgeleverd..

Verwijderd

www.bitdefender.de direct scan link http://www.bitdefender.de/scan/licence.html

Deze verwijderd het virus ook, dat doen de online van norton niet. http://housecall.trendmicro.com/ direct scan link http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Zeer veel succes, en best knap van je dat je alles blidelings hebt kunnen doen _/-\o_

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 11:27
www.housecall.nl is ook een goede online-scanner

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mogelijk is op de een of andere manier iets met je fonts aan de hand. Oorzaak niet van belang.

Heb je ooit een herstelpunt gemaakt?
Al geprobeerd in de veilige modus te kijken naar je font instellingen?

ARME AOW’er

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik pas de topictitel even wat aan zodat deze voldoet aan Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Verwijderd

Daap je paap wat staat er nou 1 post boven jou!?
JUIST !

Verwijderd

Topicstarter
8) * Etraman vind het cool dat er mensen zijn die meedenken* 8)

Toen ik vanmorgen wakker werd was de online-scan van Symantec nog steeds bezig? Aangezien ik AfriCola's bericht las, ( Deze verwijderd het virus ook, dat doen de online van norton niet. ) heb ik 'm maar afgebroken. Ik heb daarna Dick z'n tip opgevolgd en ff een systemrestore gedaan, maar dat resulteerde er in dat m'n computer niet meer op wilde starten, behalve in safe mode. Dat heb ik dan maar gedaan, maar helaas geen verschil. Daarna de restore maar weer ongedaan gemaakt, nu wilt m'n systeem tenminste weer normaal opstarten. Op dit moment loopt de online scan van Housecall, ik hoop dat dit wat oplevert...
zo niet, dan laat ik'm nog een keer bij Bitdefender scannen...

SH007: Mijn excuus voor het 'overtreden van de forumregels' !

• Change
Het is toch wel mogelijk om rechtermuisklik op de desktop te doen, properties kiezen (laatste), weergave tab vinden, advanced knop (onderste geloof ik), en dan door de lijsten scrollen en een ander font kiezen? :P Heb je anders geen 2e pc of laptop oid, zodat je precies kunt zien/vergelijken wat je moet doen?

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Ja dat is het beste meerdere virus scanners af gaan.
Ik loop door onveilig internetten ook wel eens wat op, daarbij vind bijvoorbeeld Norton(nieuwe naam is zooo moeilijk) niks terwijl housecall wel vanalles vind, bitdefender laat dan ook nog eens zien dat het uit een zip bestand van kazaa is gekomen toen ik gacht wel ff UT2003 voor de releas dacht te downloaden.
Houscall = scand bestanden 1 laag diep
Bitdefender scant 6 lagen(zoals zip) diep.
Norton is altijd goed en denk altijd up to date maar scant geen zips of andere ingepakt bestanden, en verwijderd niks :(

Topic starter ben erg benieuwd wat het nou was!?
Ik hoop dat het virus na 3/4 scans zo dood alls een pier is.
O,ja wat mij ook wel eens is opgevallen, mocht je heb verwijderd hebben scan nog een keer !!! vaak vind je heb nog een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Change schreef op 04 november 2002 @ 12:12:
Het is toch wel mogelijk om rechtermuisklik op de desktop te doen, properties kiezen (laatste), weergave tab vinden, advanced knop (onderste geloof ik), en dan door de lijsten scrollen en een ander font kiezen? :P Heb je anders geen 2e pc of laptop oid, zodat je precies kunt zien/vergelijken wat je moet doen?
Okee, nieuwe ontwikkeling: Ik heb (middels telefonische bewegwijzering van een vriend) idd een ander font kunnen kiezen voor de menu's en windows. Alles is nu in principe weer leesbaar. MAAR: de keuzes van fonts zijn beperkt, slechts 9 stuks. Ik ben via verkenner 'ns in m'n fonts folder gaan kijken , deze lijkt leeg te zijn?? Vreemde zaak. Als ik de properties bekijk van deze folder zie ik dit:

Size: 95,6 MB
Size on Disk: 96,3 MB
Contains: 359 files, 0 folders

Zien jullie bij locatie die extra 'w' met een streep erdoor?? Vage bedoening.

Overigens heeft Housecall niets gevonden, BitDefender draait nu. Als die klaar is ga ik m'n systeem bestanden maar 'ns laten controleren en terugzetten vanaf de XP-cd...

• Change
Hmm ja repair met de WinXP cd klinkt dan het beste.. overigens kan je Norton wel werkend krijgen, maar dan moet je denk ik eerst ff alle Norton producten uninstallen, registry cleanen van alle Norton + Symantec verwijzingen en ook in Program Files de mappen van de Norton producten, Symantec map en de map in Common Files weghalen. Dan herinstalleren en het zou moeten werken :P Succes iig.

Edit: zie overigens geen W met een streep erdoor in de Fonts folder.. en mijn folder is 109MB groot.

Verwijderd

volgens mij heb je last van het "windows XP" virus :P

heb je je HD al gecheck-diskt?

Verwijderd

Topicstarter
Change schreef op 04 november 2002 @ 13:12:
Edit: zie overigens geen W met een streep erdoor in de Fonts folder.. en mijn folder is 109MB groot.
Maar jij ziet wel al je fonts staan. Bij mij lijkt de folder leeg te zijn, ondanks dat in de properties te zien is dat de folder 95,6MB groot is en 359 bestanden bevat.

Bitdefender heeft ook niets gevonden. Volgende stap wordt nu Chkdsk uitvoeren...

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 20:25
Heb je wel aanstaan dat je verborgen en systeem kan zien?

• Change
weazle schreef op 04 november 2002 @ 14:04:
Heb je wel aanstaan dat je verborgen en systeem kan zien?
Ik hoop dat het zo simpel is :)

Verwijderd

Topicstarter
idd niet ZO simpel... staat namelijk allemaal aan.
Chkdsk vond idd wat fouten op m'n schijfje, maar het probleem is daarmee niet opgelost.

Hee, ik loop me de t3rin* te zoeken naar de optie om systeembestanden terug te zetten. Waar kan ik dat vinden in XP?

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 08:01

QkE

In your face Gnagna

Als je nog een online scanner uit wil proberen. www.pandasoftware.com is ook wel een goede. Scant geloof ik ook zipjes en e-mail bestanden. (Kiezen voor Active scan)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik vind het mooi. Bij deze verklaar in mijn winXP aan-de-vaagheid-overleden. O-)

Nu zijn ineens heel hoop menu's weer vern#$kt. Bij font instellingen heb ik alles waar ik maar fonts kan instellen ingesteld op system, maar niet het gewenste resultaat. Vanavond formatje dan maar.... :X

8) Allemaal bedankt voor de reacties ! 8)

• Change
Waarom formatje? Boot van de XP cd, selecteer XP installeren, dan gaat ie zoeken naar bestaande installs, vervolgens kies je "repair XP" en dan is het zo gepiept :) Hoef je al je progs etc. niet opnieuw te installeren..

Verwijderd

ja een echte tweaker laat zich niet uit het veld slaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, toch format gedaan, kon ik meteen image maken van cleane XP. Relaxter voor de volgende keer. Systeem draait nu weer als zonnetje.
Ik denk dat ik weet wat de oorzaak is voor deze shait: McAfee QuickClean. Ik denk dat dit prog een aantal regkeys heeft verwijderd die niet verwijderd mochten worden. Ik kan tenminste nix anders bedenken. Een virus was het klaarblijkelijk niet, na 6 (!) verschillende scans gedaan te hebben. En het laatste wat ik heb gebruikt voor de bewuste reboot is QuickClean. Laten we het daar maar ff op houden. Over maandje of twee zal ik dit prog nog eens draaien om te zien of het zelfde probleem optreed. Voorlopig maar weer ff genieten van fijn systeempje :)

Nogmaals allemaal hartelijk bedankt voor de input!

Grtz, Etraman

• Change
McAfee :r Heeft bij mij teveel problemen veroorzaakt die het niet had moeten veroorzaken en ben sindsdien op Norton overgestapt, en nog steeds erg tevreden.

Iig mooi dat je het nu weer op orde hebt :)

Verwijderd

:)
Pagina: 1