Toon posts:

Zeer diepzinnig en een bron van veel waarheden

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een E-Mail die ik net binnenkreeg. Schrik niet van de grote hoeveelheid letters, maar lees het even door. Ik vind het zelf een verhaal waar zeer veel zinnige dingen in staan. Zeker de moeite. Het heet trouwens een TOTEM TANTRA en komt uit India.

------

Indiase wijsheid...

Mijn vriend trok de lade van de kast van zijn echtgenote open en haalde er een klein pakketje gewikkeld in zijde papier uit: "Dit is niet zomaar een pakje, dit is lingerie". Hij maakte het papier open en bekeek de zijde en het kant. "De eerste keer dat wij naar New York gingen, acht of negen jaar geleden kocht ik dit. Zij heeft het nooit gebruikt. Zij wilde het voor een speciale gelegenheid bewaren. Ik geloof dat dit wel het goede moment is".

Hij ging naar het bed en legde het bij de andere dingen die de begrafenisondernemers zouden meenemen. Zijn vrouw was zojuist overleden. Terwijl hij zich naar mij toe draaide, zei hij: "Bewaar niets voor een speciale gelegenheid, iedere dag dat je leeft, is een speciale gelegenheid".

Nu denk ik altijd aan die woorden en ze hebben mijn leven veranderd. Tegenwoordig lees ik veel meer dan vroeger en ik maak minder schoon. Ik zit op mijn terras en bewonder het landschap zonder aandacht te schenken aan het onkruid in de tuin. Ik breng meer tijd door met mijn familie en mijn vrienden en minder tijd op het werk. Ik heb begrepen dat het leven een geheel is van ervaringen om te waarderen. Voortaan bewaar ik niets meer, ik gebruik mijn kristallen glazen iedere dag, ik draag mijn nieuwe jasje als ik daar zin in heb om naar de supermarkt te gaan, ik bewaar mijn duurste parfum niet voor hoogtijdagen, ik gebruik het wanneer ik daar zin in heb.

De uitspraken als "ooit..." en "een dezer dagen..." probeer ik niet meer te gebruiken. Als het de moeite waard is, wil ik nu de dingen zien, horen en doen.

Ik ben er niet zeker van wat de vrouw van mijn vriend zou hebben gedaan als zij had geweten dat zij er morgen niet meer zou zijn (een morgen die wij allen te licht opvatten) Ik geloof dat zij haar familie en intieme vrienden zou willen zien. Misschien zou ze enkele oude vrienden hebben opgezocht om vrede te sluiten of zich te verontschuldigen voor een oude ruzie. Ik vind het een prettig idee om te denken dat zij misschien Chinees zou zijn gaan eten omdat het haar lievelingseten was.

Het zijn de kleine niet gedane zaken die mij zenuwachtig zouden maken als ik wist dat mijn uren geteld waren. Het zou me dwars zitten bepaalde vrienden niet meer te hebben gezien die ik "een van deze dagen" zou hebben opgezocht, of brieven niet te hebben geschreven die ik nog van plan was te zullen schrijven, of niet vaak genoeg aan mijn dierbaren te hebben gezegd hoeveel ik van ze houd.

Nu stel ik niets meer uit, onderdruk niets en houd niets meer achter dat zou kunnen bijdragen aan de vreugde en vrolijkheid van onze levens. Ik zeg dat iedere dag speciaal is... iedere dag, elk uur, iedere minuut is bijzonder.....

Instructies voor het leven:
  • <li> Eet veel zilvervliesrijst <li> Geef meer aan de mensen dan zij verwachten en doe het met overtuiging. <li> Leer je lievelingsgedicht uit je hoofd. <li> Geloof niet alles wat je hoort en geef niet alles uit wat je bezit <li> Slaap niet meer dan je zou willen. <li> Als je "ik houd van je" zegt, meen dan wat je zegt (!!!!!) <li> Als je "het spijt me" zegt, kijk dan de persoon in de ogen. <li> Blijf minstens zes maanden verloofd voordat je gaat trouwen. <li> Geloof in liefde op het eerste gezicht. <li> Spot niet met dromen van anderen. <li> Heb diep en gepassioneerd lief. Je kunt er gekwetst door worden, maar het is de enige manier om het leven te leiden. <li> Wees rechtschapen in geval van verschil van mening, kwets niet. <li> Oordeel de anderen niet om hun naasten. <li> Praat langzaam, maar denk snel na. <li> Als iemand je een vraag stelt waarop je niet wilt antwoorden, glimlach en vraag hem: "Waarom wil je dat weten?". <li> Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen. <li> Bel je moeder. <li> Zeg "Proost" als je iemand hoort niezen. <li> Als je verliest, verlies dan niet de les. <li> Denk altijd aan deze drie begrippen: respect voor je zelf, respect voor anderen en verantwoordelijkheid voor je daden <li> Sta niet toe dat een klein meningsverschil een grote vriendschap verwoest. <li> Als je beseft dat je een fout hebt gemaakt, herstel hem dan onmiddellijk. <li> Glimlach als je de telefoon opneemt, degene die je belt zal het aan het geluid van je stem merken. <li> Trouw met een man/vrouw waarmee je kan praten. Als je oud wordt, wordt de mogelijkheid om met elkaar te kunnen praten belangrijker dan al het andere. <li> Breng wat tijd alleen door. <li> Sta open voor veranderingen maar vergeet vooral je eigen waarden niet. <li> Denk er aan dat zwijgen soms het beste antwoord is. <li> Lees meer en kijk minder televisie. <li> Leef een eerbaar leven. Als je oud zult zijn, zal je het verleden herinneren en het apprecieren. <li> Heb vertrouwen, maar sluit wel de portieren van je auto goed af. <li> Een liefdevolle sfeer is thuis belangrijk. Doe je best om een rustige en harmonieuze omgeving te scheppen. <li> In geval van onenigheid met je naasten, grijp dan niet terug op vroeger, het gaat om het nu. <li> Herkauw het verleden niet. <li> Lees tussen de regels. <li> Deel je kennis, het is een manier om onsterfelijkheid te verwerven. <li> Wees voorzichtig met de planeet. <li> Bid <li> Onderbreek iemand niet die je een blijk van affectie geeft. <li> Houd je bezig met je eigen zaken. <li> Stel geen vertrouwen in een man/vrouw die zijn/haar ogen niet sluit wanneer hij/zij je omhelst <li> Bezoek een keer per jaar een plek die je nog niet kent. <li> Als je veel geld verdient, stel er dan tijdens je leven al wat van ter beschikking van anderen. Het is de grootste voldoening die geld je kan geven. <li> Bedenk dat iets niet te kunnen krijgen wanneer je dat wel wilt hebben, soms een voordeel kan blijken te zijn. <li> Houd je aan alle regels, maar overtreed er ook eens een. <li> Bedenk dat de beste relatie tussen twee mensen er een is waarin het elkaar lief hebben groter is dan het elkaar nodig hebben <li> Beoordeel je succes in verhouding tot datgene wat je er voor moet opgeven. <li> Benader de liefde en koken met een zekere onvoorzichtige overgave.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39
ehh, amen...

Verwijderd

Ik vind het mooi, maar hoe zit het nou met die TOTEM en die TANTRA? Het doet me ook enigzins denken aan de boeken van Wayne W. Dyer (Niet morgen maar nu etc).

Verwijderd

Een heel bekende kettingbrief...

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:53

Elvhenk

Madam Mikmak

heel bekend...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je veel geld verdient, stel er dan tijdens je leven al wat van ter beschikking van anderen. Het is de grootste voldoening die geld je kan geven.[/quote]Geld uitgeven aan leuke dingen, dat is de grootste voldoening die geld je kan geven.
Energie en aandacht is wat je anderen kan geven, en waardevoller ook.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Voor het leven bestaan geen vaste regels, het is gelukkig voor iedereen verschillend.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Ik heb hem ook doorgestuurd gekregen. Er stond bij dat ik hem binnen 96 uur uit mijn bestand moest verwijderen. En doorsturen naar zoveel mogelijk mensen. Dan zou ik een rijk leven krijgen ofzo.
Nou, ik vind het heel nuttig en inderdaad af en toe heel erg waar. Maar ik heb nog nix gemerkt van al dat geluk dat zich over mij zou moeten uitspreiden. Zal wel aan mij liggen denk ik.

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Als je die opsomming op muziek zet, kun je er vast een hit mee scoren... ;)

"This is the noise that keeps me awake."

Verwijderd

Zo'n song is er al: 'Wear Sunscreen' van
Baz Luhrman.:)

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:39

GeeBee

Oddball

Ik ga ff naar de Albert Hein om een zak voorgebakken fortune-cookies te halen.
De vulling heb ik al :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-04-2025

TheEagle

Master (of my own) universe

ER staat een regel tussen waar ik wat opheldering over wil.

="BID".

Moet dat tegen een god of zo. Of is dat alleen voor jezelf. Kan je voor alles bidden en naar alles bidden. Ik heb geen zin om tegen god te gaan bidden wnt ik heb een hekel aan die gast

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Vervang de regel "Bid", indien wenselijk, door "Mediteer".

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

En "No sex in the Champain Room" van Kid Rock, damn die roelt!

Maar idd, hij is heel erg waar!

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

solidsurfer:
Weet ik, daarom stond er ook zo'n smiley achter... ;)

JaapvR:
Was dat niet Chris Rock (stand-up comedian)? Wel een heel gaaf nummer (en clip).

"This is the noise that keeps me awake."

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
"Een bron van veel waarheden".... hmmmmmmmmmmmmmmm.

Maar het is natuurlijk allemaal bs :).

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb meer geleerd van Pluk van de Petteflat...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe. Ach, ik vond het wel een geinig verhaaltje.

Verwijderd

Er is hier nu al zoveel gezeurd en geflamed, tijd voor wat tegengas.

Een serieuze reactie dan maar.

1 extra regel: vooral niet letten op het aantal letters :)

nu echt serieus dan, over dit stukje.

diepzinnig is ie niet, maar waar zeker wel, in ieder geval de meeste dingen hier... op misschien dat ene "bid" na. hangt ervan af wat ermee bedoeld wordt.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Eet veel zilvervliesrijst[/quote]is gezond... veel vitaminen<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geef meer aan de mensen dan zij verwachten en doe het met overtuiging.[/quote]word je populair van, en je voelt jezelf ook beter. Bovendien: het is nuttig, als iedereen dit zou doen zou de wereld er beter uitzien.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Leer je lievelingsgedicht uit je hoofd.[/quote]goede bron van quotes voor onderaan zo'n forum als deze :)
En dan heb je altijd iets te zeggen als iemand je vraagt iets voor te dragen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geloof niet alles wat je hoort en geef niet alles uit wat je bezit[/quote]1. scepticisme rules!
2. gelukkig, een beetje aan jezelf denken mag weer :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Slaap niet meer dan je zou willen.[/quote]waar aan ik zou toevoegen: maar ook niet minder. je weet zelf wel wat goed voor je is...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je "ik houd van je" zegt, meen dan wat je zegt (!!!!!)[/quote]moet ik deze uitleggen? dacht het niet...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je "het spijt me" zegt, kijk dan de persoon in de ogen.[/quote]geloof me, deze is moeilijker dan je denkt... en wel heel erg waar...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Blijf minstens zes maanden verloofd voordat je gaat trouwen.[/quote]zou schelen in de scheidingen... maar dit lijkt me heel vanzelfsprekend <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Spot niet met dromen van anderen.[/quote]flamen is nergens goed voor, sommige mensen trekken zich er namelijk iets van aan weet je<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wees rechtschapen in geval van verschil van mening, kwets niet.[/quote]lijkt me logisch...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Oordeel de anderen niet om hun naasten.[/quote]ook dit is een goeie. iedereen is een individu, ook al hebben sommigen een beetje stimulatie nodig om zich ook zo op te stellen<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Praat langzaam, maar denk snel na.[/quote]daar zou ik van maken: denk sneller na dan je praat.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als iemand je een vraag stelt waarop je niet wilt antwoorden, glimlach en vraag hem: "Waarom wil je dat weten?".[/quote]damn! die truuk gebruik ik zelf ook altijd!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen.[/quote]en ook die risico's meer dan waard zijn...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bel je moeder.[/quote]ik ken iemand die dit ook altijd zegt... en vindt dat ik dit lang niet vaak genoeg doe :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zeg "Proost" als je iemand hoort niezen.[/quote]"gezondheid" niet goed ?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je verliest, verlies dan niet de les.[/quote]een beetje te moralistisch misschien?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Denk altijd aan deze drie begrippen: respect voor je zelf, respect voor anderen en verantwoordelijkheid voor je daden[/quote]weer vanzelfsprekend. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je beseft dat je een fout hebt gemaakt, herstel hem dan onmiddellijk.[/quote]Soms is het beter om even rustig de situatie te bekijken en te kijken wat je het best kan doen. Het hangt ervan af op welk gebied je een fout gemaakt hebt.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Glimlach als je de telefoon opneemt, degene die je belt zal het aan het geluid van je stem merken.[/quote]dit is echt waar...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Trouw met een man/vrouw waarmee je kan praten. Als je oud wordt, wordt de mogelijkheid om met elkaar te kunnen praten belangrijker dan al het andere.[/quote]de belangrijkste les die mijn ouders mij hebben geprobeerd te geven... En ik ben het ermee eens.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Breng wat tijd alleen door.[/quote]alleen als je alleen bent kan je echt jezelf zijn. Als je niet alleen bent, moet je namelijk communiceren, en als je communiceert, leef je jezelf automatisch in in je gesprekspartner. Ontdekken wie je bent kan je alleen zelf doen, daar kunnen anderen je wel bij helpen, maar uiteindelijk moet je dat toch zelf doen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Sta open voor veranderingen maar vergeet vooral je eigen waarden niet.[/quote]probeer een open geest te hebben en door nadenken tot een antwoord te komen. Of dit overeenkomt met jouw waarden is dan niet van belang. Misschien zijn je waarden namelijk wel gewoon fout...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Denk er aan dat zwijgen soms het beste antwoord is.[/quote]weer waar.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Lees meer en kijk minder televisie.[/quote]tweak meer :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Leef een eerbaar leven. Als je oud zult zijn, zal je het verleden herinneren en het apprecieren.[/quote]geloof ik graag...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Heb vertrouwen, maar sluit wel de portieren van je auto goed af.[/quote]vertrouwen <> naiviteit<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Een liefdevolle sfeer is thuis belangrijk. Doe je best om een rustige en harmonieuze omgeving te scheppen.[/quote]waar.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>In geval van onenigheid met je naasten, grijp dan niet terug op vroeger, het gaat om het nu.

Herkauw het verleden niet.[/quote]het verleden is voorbij... de toekomst kan je nog veranderen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Lees tussen de regels.[/quote]lees tussen de quotes in deze post :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Deel je kennis, het is een manier om onsterfelijkheid te verwerven.[/quote]yes sir!
ben ik nu dus mee bezig :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wees voorzichtig met de planeet.[/quote]ik moet het hier nog een hele tijd uithouden dus da's een goed idee...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bid[/quote]wat, bid? moet ik in een god geloven? of moet ik vertrouwen hebben in een goede afloop, is dat wat er met "bid" bedoeld wordt?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Onderbreek iemand niet die je een blijk van affectie geeft.[/quote]da's niet beleefd, en ook niet leuk voor jezelf...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Houd je bezig met je eigen zaken.[/quote]vooral als je op een studentenafdeling woont. Dit is dan echt de enige manier om ruzies te voorkomen<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bezoek een keer per jaar een plek die je nog niet kent.[/quote]veel vaker doen<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je veel geld verdient, stel er dan tijdens je leven al wat van ter beschikking van anderen. Het is de grootste voldoening die geld je kan geven.[/quote]geld kan je geen echte voldoening geven, mar dit is wel de grootste voldoening die het kan geven ja.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bedenk dat iets niet te kunnen krijgen wanneer je dat wel wilt hebben, soms een voordeel kan blijken te zijn.[/quote]dan heb je iets om je voor in te zetten, een doel. Goed middel tegen verlies van ambitie...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Houd je aan alle regels, maar overtreed er ook eens een.[/quote]alleen als regels niet nuttig zijn, overtreden. Zoals een stoplicht om 4 uur 's nachts dat op rood staat...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Beoordeel je succes in verhouding tot datgene wat je er voor moet opgeven.[/quote]zorg ervoor dat je gelukkig bent. wat je verder doet maakt niet zoveel uit. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Benader de liefde en koken met een zekere onvoorzichtige overgave.[/quote]van die eerste snap ik het en ben ik het ermee eens, maar die tweede??? zal wel...

Het is niet makkelijk om je aan deze regels te houden en soms ook pijnlijk om je te realiseren dat je tegen beter weten in toch stom bezig bent. Maar ik denk dat deze toch wel nuttig zijn...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bedenk dat iets niet te kunnen krijgen wanneer je dat wel wilt hebben, soms een voordeel kan blijken te zijn.

dan heb je iets om je voor in te zetten, een doel. Goed middel tegen verlies van ambitie...[/quote]ik denk dat je deze niet helemaal begrepen hebt. het is namelijk vaak zo dat als je iets wil wat niet (meteen) in je bereik ligt, je er een geidealiseerd beeld van gaat vormen. als je het dan wel bezit, blijkt het vaak tegen te vallen, was het toch niet zo perfect.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bid

wat, bid? moet ik in een god geloven? of moet ik vertrouwen hebben in een goede afloop, is dat wat er met "bid" bedoeld wordt?[/quote]je hoeft niet perse te bidden voor één bepaalde god. denk eens na wat je doet als je bid. (en dan heb ik het even niet zo zeer over "wees gegroetjes" opzeggen) je staat even stil bij een bepaald dilemma, je kunt er even rustig over nadenken. dit heeft zeker waarde, ook al vind je dan dat geloof onzin is. door op een bepaalde manier een dialoog aan te gaan met iets hogers kun je makkelijker even je eigen beperkte visie loslaten. en het doet er dan verder niet zoveel toe of dat nou "God" is of iets/iemand anders.

of zoals vilenin zei:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Vervang de regel "Bid", indien wenselijk, door "Mediteer".[/quote]en ook hier moet je niet gaan zeuren dat je ook al niet aan mediteren doet. het gaat erom dat je een moment hebt dat je even rustig en helder over bepaalde zaken kunt denken, niet meteen met je "dagelijkse" vooroordelen en vastgeroeste standpunten.

Verwijderd

el marcianito<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik denk dat je deze niet helemaal begrepen hebt. het is namelijk vaak zo dat als je iets wil wat niet (meteen) in je bereik ligt, je er een geidealiseerd beeld van gaat vormen. als je het dan wel bezit, blijkt het vaak tegen te vallen, was het toch niet zo perfect.[/quote]Waarom is deze interpretatie beter dan de mijne?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>je hoeft niet perse te bidden voor één bepaalde god. denk eens na wat je doet als je bid.[/quote]dan vraag je god om hulp.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en dan heb ik het even niet zo zeer over "wees gegroetjes" opzeggen[/quote]ok. "creatief met bidden" dus :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>je staat even stil bij een bepaald dilemma, je kunt er even rustig over nadenken. dit heeft zeker waarde, ook al vind je dan dat geloof onzin is.[/quote]Je staat zeker stil bij een bepaald dilemma, maar om stil te staan bij een dilemma hoef je toch niet te bidden? <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>door op een bepaalde manier een dialoog aan te gaan met iets hogers kun je makkelijker even je eigen beperkte visie loslaten.[/quote]als je niet in dat hogers gelooft, is een dialoog een beetje lastig. Dan wordt de dialoog vanzelf een monoloog.

Mediteren is iets heel anders. Bij mediteren ga je uit van jezelf, en niet van een dialoog met een god. Je zorgt ervoor dat je zelf in harmonie bent met de natuur, maar het is geen discussie met een intelligent hoger wezen...

En wie heeft er gezegd dat ik niet aan mediteren doe? Ikke niet geloof ik.
Hangt er een beetje vanaf wat je onder mediteren verstaat...
Pagina: 1