SATA hard disks

Pagina: 1
Acties:

• syntegra
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik vraag mij af hoe het zit met de verkrijgbaarheid van SATA harde schijven...ik heb net een Asus P4S8X met SATA raid ondersteuning gekocht en de bedoeling is om er 2x maxtor diamondmax plus 9 SATA 80 Gb aan te koppelen. Deze schijf staat dus in de productcatalogus van maxtor, maar ik vind nergens op internet concrete prijzen ivm die hd; geen enkele webwinkel die ik tot nu toe ben tegengekomen biedt deze schijf met SATA interface aan...

weet iemand hoe dit zit?

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 22:47
Parallel ATA versions of the Maxtor DiamondMax 16 and DiamondMax Plus 9 are currently shipping in volume. Volume shipments of the DiamondMax 16 and DiamondMax 9 with serial ATA are scheduled to begin in December 2002.

bron: http://www.gridtoday.com/02/0916/100398.html

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het maakt qua snelheid toch geen fuck uit. en convertertjes zijn er al. al weet ik niet of ze die ook los verkopen (dus zonder raid controller)

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 07:42

23m3

Time to change batteries!

Ik zou het ook niet meteen zo vertrouwen, IDE gaat al jaren mee en ik vertrouw mijn dierbare data niet meteen toe aan dit soort splinternieuwe technieken die nog niet/nauwelijks te krijgen zijn. Als je een dun kabeltje wilt kun je ook van die ronde IDE kabels krijgen :P

• syntegra
smvs, bestaan er echt convertors van parallel ata naar serial ata? ik dacht dat er enkel convertors bestonden voor het omgekeerde...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

23m3 schreef op 04 november 2002 @ 01:25:
Ik zou het ook niet meteen zo vertrouwen, IDE gaat al jaren mee en ik vertrouw mijn dierbare data niet meteen toe aan dit soort splinternieuwe technieken die nog niet/nauwelijks te krijgen zijn. Als je een dun kabeltje wilt kun je ook van die ronde IDE kabels krijgen :P
Mja, de manier van dataopslag is nog steeds identiek. Alleen het transfer van data gaat op een andere manier. Maar dat wil nog niet altijd zeggen dat, wanneer een transfer mislukt, de data meteen uit de harddisk verdwijnt ;)

En smvs, hier heb ik ook nooit van gehoord.. Heb je bronnen? Of was het gewoon te laat geworden gisternacht :?

• syntegra
wat ik wel ff wil meegeven is hetvolgende: ik dacht nl eerst dat de onboard raid controller op de P4S8X (de PDC20376 van Promise, ook aanwezig op het nieuwere P4SDX mobo) zowel par. ATA als SATA ondersteunde. Dit staat de lezen in vele reviews en ook op de asus website. Als je dan de handleiding eens grondig bekijkt, staat er hetvolgende in:

er zijn 3 mogelijkheden om de raid controller te gebruiken:
1. 2 sata schijven op de 2 aanwezige sata-connectors
2. 2 sata schijven waarvan een op een sata-connector op het mobo en de andere op de par. ata connector langs de raid controller via een convertor.
3. 1 sata schijf op een van de 2 sata-connectors en een par.ata schijf op de par.ata connector

dus niks raid voor 2 ata133 schijven...

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 15:33

Alaksandus

Vae puto deus fio

syntegra schreef op 04 november 2002 @ 01:27:
smvs, bestaan er echt convertors van parallel ata naar serial ata? ik dacht dat er enkel convertors bestonden voor het omgekeerde...
Soyo levert bij hun nieuwe bordjes een converter van Parallel ATA -> SATA alleen die zijn voor zover ik het weet niet los verkrijgbaar http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?id=177

Als een god in Nijmegen.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Seagate Baracuda V zijn al wel leverbaar in sATA afaik

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Computer Totaal (november 2002) had een eerste test gedaan met S-ATA, moet het stuk nog ff goed lezen (alleen ff vluchtig gedaan vanacht :) ), maar ze zijn er behoorlijk over te spreken. Schrijfsnelheid (395MB) ging met 30MB/s, gemiddelde schrijfsnelheid lag op 34,5MB/s en de gemidddelde leessnelheid lag op 42,3MB/s.

if you're gonna be dumb you gotta be though

• syntegra
even nog iets opgemerkt: in de best buy guide op tweakers.net hebben ze ook een p4S8X voor het high-end gamesysteem genomen, in combinatie met 2x par. ATA western digital HD's...
maar ze zeggen niets over de gebruikte convertor...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat was al eerder opgemerkt: Asus P4S8X Raid probleem

• syntegra
na heel wat zoeken heb ik een convertor van par. ATA drives naar SATA aansluiting gevonden, die apart gekocht kan worden (in tegenstelling tot de rocketraid 100 van highpoint):

het is van 3ware : http://www.3ware.com/products/cables.asp, het is het 2de product in de lijst.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
syntegra schreef op 04 november 2002 @ 01:27:
mijn bron is www.dansdata.com waar een review van een s-ata raid controller op staat.
Pagina: 1