Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Volgens mij heb ik die hier liggen....
KOOP HEM NIET
dat ding rateld zachtjes. Maar hoorbaar. Ik ga een zooi papsten kopen op de HCC dagen! nooit meer een noiseblocker voor mij. Ik heb hem ook bij perfect systems besteld en kostte veeeeeel verzendkosten helemaal voor niks
KOOP HEM NIET
dat ding rateld zachtjes. Maar hoorbaar. Ik ga een zooi papsten kopen op de HCC dagen! nooit meer een noiseblocker voor mij. Ik heb hem ook bij perfect systems besteld en kostte veeeeeel verzendkosten helemaal voor niks
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
aha, bedankt voor jullie reacties. Ik ga dan maar voor de Papst
Nog ff kijken welke dat moet worden dan, want het moet stil zijn. (zucht, in Hoorn is echt geen Papst te krijgen gewoon).
Ff een vraagje... is de verhouding noise/cfm van een papst beter dan van een Enermax die op ongeveer de "helft" staat?
Als ik m'n Enermaxxen een beetje stil wil hebben komt er erg weinig lucht uit...
Als ik m'n Enermaxxen een beetje stil wil hebben komt er erg weinig lucht uit...
Dan heb jij toevallig een slecht exemplaar. Je durft nogal, een heel merk en al z'n producten afkraken alleen maar omdat jij een product van ze hebt dat het toevallig niet helemaal goed doet...pierre-oord schreef op 04 november 2002 @ 13:23:
Volgens mij heb ik die hier liggen....
KOOP HEM NIET
dat ding rateld zachtjes. Maar hoorbaar. Ik ga een zooi papsten kopen op de HCC dagen! nooit meer een noiseblocker voor mij. Ik heb hem ook bij perfect systems besteld en kostte veeeeeel verzendkosten helemaal voor niks![]()
Verwijderd
Ik krijg morgen (of donderdag) 4 stuks binnen. Dan test ik ze wel ff en post ik mn results.
Da's niet te vergelijken, een Papst zal een stuk stiller zijn en minder lucht verplaatsen. Als je een enermax (op 7v?) al weinig lucht vind verplaatsen en je hebt geen last van het geluid moet je geen Papst nemen.Vimana schreef op 05 november 2002 @ 14:11:
Ff een vraagje... is de verhouding noise/cfm van een papst beter dan van een Enermax die op ongeveer de "helft" staat?
Ik heb er 2 (Edit: was niet de T1 maar de S2, zie ik net) van in de pc van m'n ouders gedaan op 7V (zit kabeltje bij) in een chieftec kast + chieftec voeding 340W, en het geheel maakt niet echt herrie, iig een stuk minder dan mijn eigen pc... (o.a. harde schijf->cirkelzaag)
Volgens mij zijn ze wel ok dus die fans...maar heb nooit een papst gehad dus kan ze niet echt vergelijken
Volgens mij zijn ze wel ok dus die fans...maar heb nooit een papst gehad dus kan ze niet echt vergelijken
Ik heb de Noiseblocker S3 op mijn Alpha PAL8045T zitten. Is totaal fluisterstil op 7v, met een betere dB/CFM-verhouding dan Papst, ik heb ook geen geratel. Totaal gelul dat Papst beter is, je moet eerst praktijkervaring met spullen hebben voordat je erover kunt oordelen... Ik heb dus ook ervaring met Papst, maar voortaan voor mij alleen nog maar Noiseblocker.
Ik raad je die Noiseblocker dus van harte aan.
Ik raad je die Noiseblocker dus van harte aan.
Hmm...zo zie je dus maar weer: eerst wat meer reacties afwachten altijd
Ik ga mijzelf nog even bedenktijd geven tot morgenavond en dan bestel ik een fan.
Ik heb dezelfde T1 besteld bij perfect-systems. Ideaal ding. Hij draait heel langzaam, bijna onhoorboor (ik hoor HEEL VEEL als het op PC geluiden aan komt) als ik niet stress. Als ik mijn PC stress gaat ie automagisch harder draaien. Perfect die temperatuurgestuurde equipment
Uiteraard is de fan dan redelijk hoorbaar (vergelijkbaar met doorsnee kogelgelagerde 8cm fan).
Verder heb ik geen last van een ratel
Zal idd wel exemplarisch zijn...
Over PAPST ben ik iets minder te spreken. Papst-fans zijn misschien iets stiller. Dat komt o.a. door de positionering van de bladen. Nadeel van deze bladen is dat ze de lucht niet in een bepaalde richting verplaatsen. Een Papst strooit naar mijn idee de warme lucht in je kast weer rond -> daar heb je dus niks aan.
Ik gebruik een ALPHA PAL 8045 om een Tbird 1400 te koelen, in combinatie met een een T1 dus
Gebruik alleen nooit een fan-adapter!!! Het is gewoon een verkeerd principe om te veel lucht door een klein gaatje te persen, maar dat snappen sommigen niet. (Hier zijn vast nog wel wat topics over te vinden)
Een T1 is geen miskoop in combinatie met een goede 8 Cm-koeler. Succes met je keuze.
Verder heb ik geen last van een ratel
Over PAPST ben ik iets minder te spreken. Papst-fans zijn misschien iets stiller. Dat komt o.a. door de positionering van de bladen. Nadeel van deze bladen is dat ze de lucht niet in een bepaalde richting verplaatsen. Een Papst strooit naar mijn idee de warme lucht in je kast weer rond -> daar heb je dus niks aan.
Ik gebruik een ALPHA PAL 8045 om een Tbird 1400 te koelen, in combinatie met een een T1 dus
Gebruik alleen nooit een fan-adapter!!! Het is gewoon een verkeerd principe om te veel lucht door een klein gaatje te persen, maar dat snappen sommigen niet. (Hier zijn vast nog wel wat topics over te vinden)
Een T1 is geen miskoop in combinatie met een goede 8 Cm-koeler. Succes met je keuze.
"It certainly appears so..."
Je bedoelt dan uiteindelijk overdruk op dat kleine oppervalkte oid? Toch maar met een fanguard erop dan, op de hs welke eigenlijk gemaakt was voor een 60mm fan?Snipisnap schreef op 05 november 2002 @ 18:43:
Ik heb dezelfde T1 besteld bij perfect-systems. Ideaal ding. Hij draait heel langzaam, bijna onhoorboor (ik hoor HEEL VEEL als het op PC geluiden aan komt) als ik niet stress. Als ik mijn PC stress gaat ie automagisch harder draaien. Perfect die temperatuurgestuurde equipmentUiteraard is de fan dan redelijk hoorbaar (vergelijkbaar met doorsnee kogelgelagerde 8cm fan).
Verder heb ik geen last van een ratelZal idd wel exemplarisch zijn...
Ik weet wat je bedoelt, ik heb een 92mm fan op de HCC-001 zitten (bedoeld voor 60mm) met een fanadapter.Snipisnap schreef op 05 november 2002 @ 18:43:
Ik heb dezelfde T1 besteld bij perfect-systems. Ideaal ding. Hij draait heel langzaam, bijna onhoorboor (ik hoor HEEL VEEL als het op PC geluiden aan komt) als ik niet stress. Als ik mijn PC stress gaat ie automagisch harder draaien. Perfect die temperatuurgestuurde equipmentUiteraard is de fan dan redelijk hoorbaar (vergelijkbaar met doorsnee kogelgelagerde 8cm fan).
Verder heb ik geen last van een ratelZal idd wel exemplarisch zijn...
Dit heb ik niet gedaan voor de koeling, maar meer voor de stilte. Je merkt wel op deze manier goed dat de fan lucht verstrooid en er zelfs lucht aan de intake-kant van de fan UIT komt!
Pagina: 1