TerraTec EWX24/96 of bestaat een betere?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03-2023
Hoi Guys,

Ik ben van plan om eindelijk een andere (lees: audiofiele) geluidskaaart aan te schaffen. Tot nu toe heb ik het moeten uithouden mat Creative Live :( . Maar deze kaart bevalt me niet door een aantal zaken zoals: lage signaal ruis verhouding en gebrek aan dynamiek. Aangezien ik niet van plan ben om van mijn computer een "home cinema" te maken wil ik overstappen naar een goede STEREO geluidskaart om die aan te sluiten op m'n marantz PM 80mkII (25 W classe A) in combinatie met goedkope maar zo goed klinkende monitors Tannoy M1.
Na een tijdje zoeken kwam ik TerraTec EWX24/96 tegen. Volgens vele reviews is dat wel een goede stereo geluidskaart.
Misschien heeft iemand van jullie ervaring met TerraTec kaarten en kam me meer over vertellen. Ook ben ik beniuewd naar compatibiliteit van deze kaart met windows XP.

groetjes

- if you want to succeed, double you failure rate -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69252

goede dingen gehoord over terratec... je zou ook eens kunnen kijken naar m-audio's audiophile 24/96... wnl het cheapst bij thomann.
zelf ga ik de m-audio omni studio halen, maar ik wil ook gitaar ed opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
bedankt voor de tip _/-\o_ ,
Ik kwam trouwens een leuke review van beide geluidskaarten tegen op: http://www.sospubs.co.uk/sos/apr01/articles/soundcard.asp.
Nog even een andere vraag. Bestaat er niet een geluidskaart die puur voor het afspelen van het geluid bedoeld is ! Dus zonder al die ondersteuning voor het opnemen van het geluid, midi etc. (het zou dan waarschijnlijk wat mider prijzig zijn)

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 15:04

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

bigahoona schreef op 04 november 2002 @ 17:50:

Nog even een andere vraag. Bestaat er niet een geluidskaart die puur voor het afspelen van het geluid bedoeld is ! Dus zonder al die ondersteuning voor het opnemen van het geluid, midi etc. (het zou dan waarschijnlijk wat mider prijzig zijn)

groet
Is een eenvoudig kaartje van Terratec daar niet goed voor? Een heleboel kaarten van terratec hebben namelijk een signaal/ruis verhouding van groter dan -100db.

Ik ben zelf geintresseerd in de nieuwe Aureon Serie van terratec.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaad als je niet van plan bent om zelf muziek te gaan maken, is zo'n 24/96 kaart wnl een beetje overdone....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
Dat ga ik even checken >:),
maar vrees dat het qua specificaties en vooral gebruikte componenten tegen zal vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:42

Chiron

Moderator Discord
heb zelf sinds een week een dmx 6fire 24/96, en die heeft een ruis/signaalverhouding van meer dan 100dB, iig veel beter dan die creative-meuk, ook qua pure geluidskwaliteit (dynamiek)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
nog even iets over Aureon Serie;
jammer genoeg zitten erop geen analoge tulp uitgangen (alleen 3 Line Outs, stereo (3.5 mm) 24 Bit / 192 kHz dus koptelefoon jacks). Waarschijnijk geeft dat een minder goede scheiding van de kanalen. Ten tweede zijn dat een 5.1 kaarten wat voor mij niet zo interessant is.
Positief blikjft natuurlijk dat de prijs vele malen lager is. Nu nog op zoek naar goede reviews.
see you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Laatst online: 08-05 15:04

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

bigahoona schreef op 04 november 2002 @ 18:23:
nog even iets over Aureon Serie;
jammer genoeg zitten erop geen analoge tulp uitgangen (alleen 3 Line Outs, stereo (3.5 mm) 24 Bit / 192 kHz dus koptelefoon jacks). Waarschijnijk geeft dat een minder goede scheiding van de kanalen. Ten tweede zijn dat een 5.1 kaarten wat voor mij niet zo interessant is.
Positief blikjft natuurlijk dat de prijs vele malen lager is. Nu nog op zoek naar goede reviews.
see you!
Bij de DMX 6fire 24/96, heb je tulp uitgangen op de front module. Deze wil je gaan gebruiken? Geeft dit een veel beter kwaliteit ten opzichte van de mini-jacks aan de achterkant van de kaart? Want deze zijn bij de Aureon en DMX 6fire hetzelfde d8 ik.
Ik wil allereerst de analoge mini-jacks gebruiken, maar later als ik een DD/DTS receiver heb, wil ik de digitale uitgang gebruiken.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19009

audigy2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
Nou ja, ik wil nog steeds ee Terratec 24/96 puur 2 channels met tulpen op de achterkant.

Waarom prefereer ik tulpen?
Het antwoord is red. simpel: er bestaan geen goede (lees: audiofiele) signal kabels met aan ene kant een jack (met maar 1 a 2 mm L-R scheiding) en aan de andere kant volwardige tulpen . Men moet steeds een verloopje gebruiken of een kabel van een bedenkelijke kwaliteit.
Waarschijnlijk is de plaatsing van stereobeeld tussen de boxen duidelijk slechter in geval van jacks!
Voor mij versterker is er maar een optie: "ouderwetse" analoge tulp aansluiting.
Jouw DMX 6Fire is natuurlijk wat betreft meerkanaals weergave een ultime kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38033

De TerraTec EWX24/96 is inderdaad een goede kaart als je op zoek bent naar een goede STEREO geluidskaart zonder die surround opties! Een maat van me heeft er ook 1, en die werkt echt perfect onder zowel Win2000 als winXP. Daarvoor had ie een SB Live maar die kaart wil hij er niet meer in hebben na het beluisteren van de Terratec. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

houd ook ff in de gaten dat die proffessionele audiokaarten vaak weer minder zijn voor spelletjes enzo.... in ieder geval iets om ff uit te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

ga voor de Terratec DMX 6fire.
punt.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

Nee die is oud.... Ik heb zelf een 6fire 24/96 met bay module of dat ook heet en hij bevalt goed :) Maar volgens mij weet ie allang wat ie wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
Ik kwam onlangs een andere kaart, wel in een low-budget kategorie.
Het gaat om Adaptek Maya met 18bit ADC (90dB real dynamic range, A-weighted) en
20bit DAC (90dB real dynamic range, A-weighted).
Aan Ohslow: heb jij enige ervering met Adaptek? Denk je dat die Maya beter gaat klinken dan SB Live? ... nogmaals het gaat me voornamelijk om het weergave ven het geluid niet om spelletjes, AC3 onderstuning(ik ga dan toch dowbsamplen, ik heb toch maar 2 boxen) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
sorry Ohsoflow, (voor foutief getypte nickname :'( !), ik ga een keer pitten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Anoniem: 69252 schreef op 04 november 2002 @ 17:26:
goede dingen gehoord over terratec... je zou ook eens kunnen kijken naar m-audio's audiophile 24/96... wnl het cheapst bij thomann.
zelf ga ik de m-audio omni studio halen, maar ik wil ook gitaar ed opnemen.
Terratec 24/96 + m-audio = zelfde chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
Zijn al zoveel testen over deze kaarten geweest conclusie is:

-Terratec/m-audio kaarten zijn het best om geluid mee te (be)verwerken (soundprocessing) voor muzikanten etc. (resultaat komt dichter bij origineel)

-Live/Audigy/Hercules kaarten zijn meer voor muziek luisteren, Audigy bevat ook nog eens een Wolffsen DAC die speciaal is voor het aangenamer (minder schel) maken van vooral de hoge tonen.

Het subjectieve geluid is voor het luisteren belangrijker heel veel mensen vinden de Audigy etc. gewoon beter klinken met muziek ed. dan een Terratec hoewel dat niks zegt over het objectieve resultaat wat bij de Terratec kaarten beter is.

Kortom wil je je echt met soundprocessing bezighouden moet je toch echt een Terratec hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
En vergeet niet: 24bit/96Khz DAC's zijn zeker geen overbodige luxe....

:*) -- Het is BETER om geluid te downsamplen via deze vaak hoge kwaliteit DAC's dan alles te resamplen naar 48Khz wat een Audigy vaak doet!! -- :*)

Kijk anders eens of de Terratec DMX 6fire Lite aan je wensen voldoet, niet duur en precies dezelfde kwaliteit als zijn broer. Let wel op deze kaarten hebben een snelle PC nodig en zijn niet aantrekkelijk om mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bigahoona schreef op 05 november 2002 @ 00:50:
Ik kwam onlangs een andere kaart, wel in een low-budget kategorie.
Het gaat om Adaptek Maya met 18bit ADC (90dB real dynamic range, A-weighted) en
20bit DAC (90dB real dynamic range, A-weighted).
Aan Ohslow: heb jij enige ervering met Adaptek? Denk je dat die Maya beter gaat klinken dan SB Live? ... nogmaals het gaat me voornamelijk om het weergave ven het geluid niet om spelletjes, AC3 onderstuning(ik ga dan toch dowbsamplen, ik heb toch maar 2 boxen) etc.
nee, wat ik weet komt voornamelijk uit reviews en een muzikantenforum (Harmony Central)... puur theoretisch dus, helaas. ik heb me verder in m'n 'research' niet met adaptec kaarten beziggehouden...
zelf heb ik op dit moment nog een gare, oude Soundblaster kaart. mijn tijd komt binnenkort, als ik m'n muziek PC ga bouwen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
Neogenic schreef op 05 november 2002 @ 13:02:
En vergeet niet: 24bit/96Khz DAC's zijn zeker geen overbodige luxe....

Kijk anders eens of de Terratec DMX 6fire Lite aan je wensen voldoet, niet duur en precies dezelfde kwaliteit als zijn broer. Let wel op deze kaarten hebben een snelle PC nodig en zijn niet aantrekkelijk om mee te gamen.
waarschijnlijk heb je gelijk, wat betreft A/D, D/A konverters zit je bij Terratec zeer goed. Maar... ik blijf dan wel met een kaart dat alleen een 3,5 mm jacks als analoge uitgang heeft. Praktijk zou het dan uitwijzen of de separatie tussen kanalen op een vergelijkbare niveau blijft als bij de kaarten waar analoge tulpen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
ik maak sinds kort gebruik van de fijne Terratec EWS 88 MT .. die is zeer fijn !!

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 13:23

Flotter

Pelipper!

Valt me tegen dat niemand de ST Audio/Hoontech DSP24VE nog genoemd heeft, volgens mij is dat ook een heel aardig kaartje. 'k Heb er zelf (helaas) (nog) geen ervaring mee, maar de specs zien er volgens mij best goed uit (en ik meende dat ie ook nog goedkoper was dan de TerraTec EWX24/96 :) )

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
Flotter schreef op 05 november 2002 @ 16:55:
Valt me tegen dat niemand de ST Audio/Hoontech DSP24VE nog genoemd heeft, volgens mij is dat ook een heel aardig kaartje. 'k Heb er zelf (helaas) (nog) geen ervaring mee, maar de specs zien er volgens mij best goed uit (en ik meende dat ie ook nog goedkoper was dan de TerraTec EWX24/96 :) )
Wat prijs betreft heb je we gelijk, over kwaliteit van Hoonetch t.o.v Terratec, M Audio zijn weing reviews bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
Na aanleiding van dit forum groeit de lijst van de kandidaten.

Kort opgesomd ga ik kiezen uit vier kaarten : TerraTec EWX 24/96 (ca. 180 €), M Audio AUDIOPHILE 2496 (ca 200 €), Hoontech DSP Value (150€) en Terratec DMX 6fire Lite (ca 145 €).
Dus als me budget toereikend is wordt het nog steeds EWX 24/96, anders heb ik een moeilijke keus tussen Hoontech en 5.1 Terratec 8)7 . Verder weeet ik zelf bar weinig over kwaliteit van Hoontech.

Als iemand nog enige suggesties heeft hoor ik het graag, anders
thanx to all of you _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:27
bigahoona schreef op 05 november 2002 @ 17:17:
Na aanleiding van dit forum groeit de lijst van de kandidaten.

Kort opgesomd ga ik kiezen uit vier kaarten : TerraTec EWX 24/96 (ca. 180 €), M Audio AUDIOPHILE 2496 (ca 200 €), Hoontech DSP Value (150€) en Terratec DMX 6fire Lite (ca 145 €).
Dus als me budget toereikend is wordt het nog steeds EWX 24/96, anders heb ik een moeilijke keus tussen Hoontech en 5.1 Terratec 8)7 . Verder weeet ik zelf bar weinig over kwaliteit van Hoontech.

Als iemand nog enige suggesties heeft hoor ik het graag, anders
thanx to all of you _/-\o_ !
Om je nog verder in verwarring te brengen: kijk eens naar de Audiotrak Maya(44)
http://www.audiotrak.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij HC heb ik ze in ieder geval nog niet over Hoontech gehoord... blijkbaar geen serieuze optie voor muziekMAKERS. misschien wel geschikt voor jouw doeleinden...
andere mogelijke pro audio merken om naar te kijken:
http://acapella.harmony-c...ad.php?s=&threadid=157502 NB: dit zijn allemaal de duurste modellen, die jij niet nodig hebt. je kan wel naar andere kaarten van deze merken kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
jadjong schreef op 05 november 2002 @ 18:00:
[...]

Om je nog verder in verwarring te brengen: kijk eens naar de Audiotrak Maya(44)
http://www.audiotrak.de
heb jij zelf ervaring met maya van audiotrack :? . Volgens mij is dat wel een goede (lees: Stereo) kaart maar wel met een vrij lage s/r ratio.(18bit ADC (90dB real dynamic range, A-weighted) en 20bit DAC (90dB real dynamic range, A-weighted).
Het is wel super goedkoop t.o.v de rest (ca 80 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
bigahoona schreef op 05 november 2002 @ 19:10:
[...]

heb jij zelf ervaring met maya van audiotrack :? . Volgens mij is dat wel een goede (lees: Stereo) kaart maar wel met een vrij lage s/r ratio.(18bit ADC (90dB real dynamic range, A-weighted) en 20bit DAC (90dB real dynamic range, A-weighted).
Het is wel super goedkoop t.o.v de rest (ca 80 euro)
Ask MisterDon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Al die envy24 based kaarten doen het zeer goed in de tests
als je dan moet kiezen zou ik er een test tussen die eruit pakken
de M Audio AUDIOPHILE 2496 krijgt veel lof, maar ja de EWX / Hoontech ook.

kort gezegd met een envy24 zit je gewoon goed. Van de EWX weet ik dat ie tulpstekkers heeft *kijkt nog een x naar de achterkant van zn pc* ja tulpstekkers :) de anderen ... breng een bezoek aan de websites van de makers en kijk of het tulpstekkers gebruikt of niet. Zo niet gaan voor die EWX!

Ik gebruik um alleen voor wat opnemen van de radio en afspelen van me vorbis collectie maar wil toch echt niets anders meer. De Live! en santa cruz kaartjes die ik hier voor had zijn toch duidelijk minder dan de EWX 24/96

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
LightYears schreef op 05 november 2002 @ 20:41:
Al die envy24 based kaarten doen het zeer goed in de tests
als je dan moet kiezen zou ik er een test tussen die eruit pakken
de M Audio AUDIOPHILE 2496 krijgt veel lof, maar ja de EWX / Hoontech ook.

kort gezegd met een envy24 zit je gewoon goed. Van de EWX weet ik dat ie tulpstekkers heeft *kijkt nog een x naar de achterkant van zn pc* ja tulpstekkers :) de anderen ... breng een bezoek aan de websites van de makers en kijk of het tulpstekkers gebruikt of niet. Zo niet gaan voor die EWX!

Ik gebruik um alleen voor wat opnemen van de radio en afspelen van me vorbis collectie maar wil toch echt niets anders meer. De Live! en santa cruz kaartjes die ik hier voor had zijn toch duidelijk minder dan de EWX 24/96
Dat denk ik langzamerhand ook! :)
Ik heb al een aantal tests gelezen, aangezien EWX nu wat goedkoper is, is de keus wat die twee betreft niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 22:21
Audiotrak hoort imho idd ook in je lijstje thuis, en kijk ook ns naar Nuendo, afhankelijk van hoeveel je te besteden hebt... :)

Tja, je bent "audiofiel" (how I hate that word ;)) of niet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ESteg schreef op 05 november 2002 @ 20:58:
Audiotrak hoort imho idd ook in je lijstje thuis, en kijk ook ns naar Nuendo, afhankelijk van hoeveel je te besteden hebt... :)

Tja, je bent "audiofiel" (how I hate that word ;)) of niet... :+
als je audiofiel bent koop je waarschijnlijk een creamware pulsar ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
Anoniem: 1734 schreef op 05 november 2002 @ 21:03:
[...]

als je audiofiel bent koop je waarschijnlijk een creamware pulsar ofzo ;)
offtopic:
bestaat zoiets als een audiofiel die zijn muziek beluistert via een computer 8)7

Tja, een leuke geluidskaart blijft voor mij een must, maar die ga ik niet vergelijken met geluid wat m'n sphinks, teac etc maakt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 22:21
Ach ja, je moet uitgeven wat je het waard vind... Bigahoona, ik vraag me toch wel een beetje af of het bij dit soort bedragen zo veel zin heeft om over audiofiel te reppen. Hoe audiofiel moet je trouwens zijn om je computer niet op je stereo aan te willen sluiten..? ;)

Ik was Egosys trouwens nog vergeten te noemen, among others waarschijnlijk :D

[edit]
bigahoona schreef op 05 november 2002 @ 21:13:
[...]

offtopic:
bestaat zoiets als een audiofiel die zijn muziek beluistert via een computer 8)7
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
ESteg schreef op 05 november 2002 @ 21:18:
Ach ja, je moet uitgeven wat je het waard vind... Bigahoona, ik vraag me toch wel een beetje af of het bij dit soort bedragen zo veel zin heeft om over audiofiel te reppen. Hoe audiofiel moet je trouwens zijn om je computer niet op je stereo aan te willen sluiten..? ;)

[...]
:)
Tja, het gaat mij nog steeds niet om hoe je het noemt (audiofiel, purist etc.)

Het enige waar ik naar benieuwd was, waren jullie indrukken van de "betere" geluidskaarten.

cheers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bigahoona schreef op 05 november 2002 @ 21:13:
[...]

offtopic:

Tja, een leuke geluidskaart blijft voor mij een must, maar die ga ik niet vergelijken met geluid wat m'n sphinks, teac etc maakt :*)
nou... met een pulsar en paar monitors eraan is het plezierig luisteren kan ik je vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
Anoniem: 1734 schreef op 05 november 2002 @ 23:15:
[...]

nou... met een pulsar en paar monitors eraan is het plezierig luisteren kan ik je vertellen ;)
dat wil ik best geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13071

Ga voor de EWX 24/96 zou ik je aanraden.
Ik heb 'm zelf gehad en zit er aan te denken om 'm toch maar weer aan te schaffen... mijn audigy is dan wel beter voor spellen... wat geluid betreft is die terratec kaart een genot om naar te luisteren.. en geluid vind ik tegenwoordig toch belangerijker... dus ik denk dat ik de HCC maar eens een bezoekje ga brengen...

De dmx 6fire 24/96 lijkt me ook nog wel leuk... zelfde kaart zowat als ewx 24/96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943

Mijn broer gebruikt een Hoontech kaart en wel de DSP2000 C-Port
Hij gebruikt deze om muziek te maken. Hij heeft er wat synths en andere apparaten op aangesloten met mengpaneel. De geluidskwaliteit is echt zeer goed.
Een nummer van hem is al op vinyl gezet en nabewerking was bijna niet meer nodig vanwege de goede kwaliteit van de source.
Hoontech zou ik toch wel overwegen i.p.v. Terratec. Zeker omdat dit geen gamer kaarten zijn maar kaarten bedoeld voor gebruik bij maken van muziek. Ook vanwege de Asio 2.0 drivers die erbij zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943 schreef op 06 november 2002 @ 10:03:
Mijn broer gebruikt een Hoontech kaart en wel de DSP2000 C-Port
Hij gebruikt deze om muziek te maken. Hij heeft er wat synths en andere apparaten op aangesloten met mengpaneel. De geluidskwaliteit is echt zeer goed.
Een nummer van hem is al op vinyl gezet en nabewerking was bijna niet meer nodig vanwege de goede kwaliteit van de source.
Hoontech zou ik toch wel overwegen i.p.v. Terratec. Zeker omdat dit geen gamer kaarten zijn maar kaarten bedoeld voor gebruik bij maken van muziek. Ook vanwege de Asio 2.0 drivers die erbij zitten
Terratec's zijn ook geen gamer kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Anoniem: 69252 schreef op 07 november 2002 @ 16:53:
[...]

Terratec's zijn ook geen gamer kaarten
Zitten toch wel wat gamers-kaartjes tussen:
Gamers will also be amazed when seeing the range of compatibility. Fast DirectSound, EAX, A3D, Sensaura 3D or MacroFX are just a few of the favourite standards supported. The seamless connectivity with DVD players, AC3- and DTS reproduction via the digital interface, as well as the full support of current Windows operating systems from 98SE to XP with WDM drivers, is also a big advantage. For an easy start, the package includes various applications from DVD player to audio editors and virtual sound studio; it offers everything you can dream of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
welke van de hier genoemde kaarten hebben midi in en uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
MR_WAZOO schreef op 07 november 2002 @ 21:52:
welke van de hier genoemde kaarten hebben midi in en uit?
even uitgezocht:
M Audio Audiophile 2496 full support ( MIDI: one In and Out);
Terratec EWX 24/96 MIDI: one In and Out using optional MIDI adaptor cable;
Hoontech SoundTrack Audio DSP24 Value en Terratec SoundSystem DMX 6fire LT: geen in of outs voor midi; Adaptek Maya also

cheers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
kleine correctie op het laatste bericht: Adaptek Maya heeft wel als een extra optie midi in/out support
:O --> :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6fire met breakout box heeft ook gewoon midi support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

bigahoona schreef op 04 November 2002 @ 18:45:
Nou ja, ik wil nog steeds ee Terratec 24/96 puur 2 channels met tulpen op de achterkant.

Waarom prefereer ik tulpen?
Het antwoord is red. simpel: er bestaan geen goede (lees: audiofiele) signal kabels met aan ene kant een jack (met maar 1 a 2 mm L-R scheiding) en aan de andere kant volwardige tulpen . Men moet steeds een verloopje gebruiken of een kabel van een bedenkelijke kwaliteit.
Waarschijnlijk is de plaatsing van stereobeeld tussen de boxen duidelijk slechter in geval van jacks!
Voor mij versterker is er maar een optie: "ouderwetse" analoge tulp aansluiting.
Jouw DMX 6Fire is natuurlijk wat betreft meerkanaals weergave een ultime kaart.
Je kan ook zelf natuurlijk een hele mooi kabel maken. Ik heb het laten doen door een studiobedrijf. Schitterende afgeschermde kabel, lekker soepel, 5m en met furutech connectoren. Kosten wel zwaar knaken, maar ik heb geen andere soundkaart meer
nodig. :) Jackplugs zijn gewoon goed btw, het stereobeeld zit hem eerder in de rest van je apparatuur.
Ik zou trouwens voor die m-audio gaan, echt een monsterlijk kaartje. Ik heb ook de losse dac gehoord en die is echt gruwelijk goed. 8)
Als je het echt audiofiel wilt, digitale coaxkabel naar een losse dac. :) Maar het blijft pc hé. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 13:23

Flotter

Pelipper!

Hoontech DSP24VE heeft wel midi support, via een add-on digi-I/O-kaartje (optisch en coax in + out en midi in + out). Zit er helaas niet standaard bij, je moet er dus extra voor betalen...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
jadjong schreef op 07 november 2002 @ 19:54:
[...]

Zitten toch wel wat gamers-kaartjes tussen:

[...]
Voor een Terratec DMX 24/96 word een 1 Ghz processor aanbevolen, waar denk dat veel cpukracht heen gaat?? Juist om de kaart aantesturen dus om te gamen ben je echt beter af met een Audigy maar dat maakt voor de rest ook niet uit want Terratec kaarten zijn meer voor musici ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigahoona
Ik vraag me nog steeds af hoe Adaptek Maya zich verhoudt tot Terratec of M audio en de rest natuurlijk (vooral als het gaat om het reproduceren van het geluid).
Misschien heeft iemand van jullie zo'n kaart gehad?

Pagina: 1