Toon posts:

welke taal is het beste om te leren?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zou graag leren programmeren en de vraag aan jullie is welke taal kan ik het beste gaan leren?
eisen:
ik zou graag voor linux en windows willen leren programmeren. Ik wil er een p2p share programma mee leren maken alla napster etc.
en in de toekomst als ik erg ervaren ben met het programmeren misschien een eigen os maken.

ik dacht zelf aan c++ maar graag reacties!!

Verwijderd

dat soort ilussies had ik ook eerst... dat duurt wel een jaartje voor je zowiets kan maken
maar als je dat wil is c++ een goed startpunt

Verwijderd

Spaans schijnt door een merendeel van de wereldbevolking gesproken te worden....

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

pot? ketel? :P

Gebruik de search eens.. dit is niet de eerste keer dat iemand zonder een letter programmeer ervaring het diepe in wil duiken ;)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Voor een beginnende programmeerder kan ik visual basic aanbevelen
Dat is lekker makkelijk ;)
Daarna kan je ook nog wat anders proberen :D

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:44
Om een goeie basis voor een nieuw OS te hebben kun je mischien het best in Assembly beginnen :Y)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Java

Dat is een volwaardige taal, je kan er alles mee en het is makkelijk (ok, relatief makkelijk) te leren.

Basic zoals eerder werd genoemd is outdated IMHO, bevat geen OO bijvoorbeeld. Assembly is juist voor (ver) gevorderden. Hmm, dat was vast als grap bedoeld..

edit: Bovendien kun je alle stuff die je nodig hebt gratizz downloaden. Van (Via) http://java.sun.com ..

Expanding the inexpandable

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Python en Java zijn de minst slechte keuzes..

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ehh.... java? (om te beginnen ;) )
programmeerd makkelijk alleen grafische dingen werken niet zo snel..

ja hoor... ben weer spuit 11

[note to myself; neem een typcursus]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

RickvanHattem schreef op 03 november 2002 @ 23:43:
Voor een beginnende programmeerder kan ik visual basic aanbevelen
Dat is lekker makkelijk ;)
Daarna kan je ook nog wat anders proberen :D
zodat je verpest bent voor de rest van je leven ;) :+

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 19:23
Als VB langskomt, kunnen we ook wel Director lingo noemen, maar daar kom je ook niet ver mee :S

Ik zou zeggen C++

Hello fellow humans

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Was er geen policy over het posten in hopeloze topics jongens?

Verwijderd

...met het programmeren misschien een eigen os maken.
leer eerst maar eens coden . . dan spreek ik je over een paar jaar nog wel weer !

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 19:17
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 23:40:
ik zou graag leren programmeren en de vraag aan jullie is welke taal kan ik het beste gaan leren?
eisen:
ik zou graag voor linux en windows willen leren programmeren. Ik wil er een p2p share programma mee leren maken alla napster etc.
en in de toekomst als ik erg ervaren ben met het programmeren misschien een eigen os maken.

ik dacht zelf aan c++ maar graag reacties!!
Dan zijn C en C++ de enigste opties. Java is leuk, maar voor grote applicaties is het niks. Of je moet een erg vette comp hebben. Java kun je er dan beter later bij gaan doen.

Maar een eigen OS maken, daar heb je C en assembler voor nodig.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op 03 november 2002 @ 23:54:
[...]

Dan zijn C en C++ de enigste opties. Java is leuk, maar voor grote applicaties is het niks. Of je moet een erg vette comp hebben. Java kun je er dan beter later bij gaan doen.

Maar een eigen OS maken, daar heb je C en assembler voor nodig.
:+
dus jij zegt; als je c++ al kent kun je eventueel java er nog bij leren....
maar waar heb je dat dan nog voor nodig??? :o

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

phyton :)

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

Tomatoman

Fulltime prutser

Voor Linux zijn er in essentie twee volwaardige talen: C++ en Kylix. Verreweg de meeste code in Linux is geschreven in C++, daar zul je dan ook de meeste voorbeelden in vinden. Toch moet je de steeds populairdere programmeeromgeving Kylix (met als programmeertaal Object Pascal) niet over het hoofd zien, want het is gemakkelijker te leren dan C++ en je kunt er programma's mee schrijven die zonder herschrijven (na hercompileren) ook onder Windows kunnen draaien.

Natuurlijk zijn er nog veel meer programmeertalen beschikbaar, maar ik zou me tot een keuze tussen deze twee beperken.

N.B. Windows 2000 bestaat uit ongeveer 5 miljoen regels code, dus als je zeven levens hebt, kun je een heel eind komen met het schrijven van je eigen OS ;).

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 03 november 2002 @ 23:56:
[...]

:+
dus jij zegt; als je c++ al kent kun je eventueel java er nog bij leren....
maar waar heb je dat dan nog voor nodig??? :o
om heel makkelijk multi-os portable software te schrijven, misschien ;)

Verwijderd

Dotnet is ook een goed platform om mee te beginnen. Genoeg keuze uit verschillende talen (j#, c++, vb, pascal, cobol), maar ik raad je c# aan > makkelijk te leren, vergelijkbaar met java qua syntax, performane ligt op c++ niveau.

Er zijn al fileshare progs mee gemaakt en ik meen zelfs dat er een p2p sample bijzit. Leuk is dat je met een bepaalde taal kan beginnen en later kan overstappen op een andere zonder al je gedane werkt weg te hoeven gooien. Binnenkort draait dotnet ook op linux (www.go-mono.com). de dotnet sdk is gewoon bij microsoft te downloaden http://msdn.microsoft.com.../976/msdncompositedoc.xml

Verwijderd

tomatoman schreef op 04 november 2002 @ 00:50:
Voor Linux zijn er in essentie twee volwaardige talen: C++ en Kylix. Verreweg de meeste code in Linux is geschreven in C++, daar zul je dan ook de meeste voorbeelden in vinden.
Nee; verreweg de meeste Linux software wordt in C geschreven. Jouw definitie van 'volwaardige taal' is trouwens wel erg specifiek als Kylix wel kwalificeert maar onder andere Perl, Java, C en Python afvallen.
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 02:40:
ik raad je c# aan > makkelijk te leren, vergelijkbaar met java qua syntax, performane ligt op c++ niveau.
Performance op C++ niveau, geloof je 't zelf? C++ compileert naar machinecode, C# compileert naar bytecode die vervolgens door een interpreter uitgevoerd moet worden in een virtual machine.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

hmjah.. JAVA is een goede taal om mee te starten. In combinatie met UML is dat een goede basis voor een carriere als programmeur. C(++) is ook wel aardig.

Overgens voor de mensen die nog altijd beweren dat java langzaam draait, das tegenwoordig ook bs als je op een X86 machine werk.. er zijn tegenwoordig uitstekende hotspotcompilers die bepaalde java code direct naar machinetaal omzetten net als bij C. Is natuurlijk wel afhankelijke van je platvorm en ook niet voor alle platvormen zijn er dergelijke compilers, maar langzaam is het dan zeker niet.

Maar als je bezig wilt gaan met een eigen OS dan zal je in ieder geval meer hebben aan C, die taal heeft een directere interface met de meeste hardware, waar je bij java een interperter nodig hebt en die is er natuurlijk niet als je zelf een OS gaat bakken, dus dan zal je ook assembly moeten kunnen... en dát is denk ik iets te hoog gegrepen.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 03:14:
Performance op C++ niveau, geloof je 't zelf? C++ compileert naar machinecode, C# compileert naar bytecode die vervolgens door een interpreter uitgevoerd moet worden in een virtual machine.
*kuch* JIT ;)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 22:51

D2k

ff searchen
dit soort topics doen hier wekelijks de ronde

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.