Toon posts:

verschil mpeg1 en 2 layer 3

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wat is het verschil tussen mpeg1 layer3 en mpeg2 layer3.
zit er veel kwaliteits verschil in of niet.
Ik wil mijn hele mp3 collectie omzetten naar 1 van de twee,op een wat lagere bitrate, zodat ik meer op een cd kan zetten. Ik heb het al geprobeerd maar ik hoor zogoed als geen verschil (mijn oren zijn denk ik niet zo best meer), maar iemand anders mischien wel. Welke kan ik het beste gebruiken om het daarna op een stand alone dvd/mp3 speler te beluisteren.

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

Bij mijn weten zijn ze gelijk. MP3 = MPEG-1 layer 3, en dat wordt door veel DVD-spelers ondersteunt. Dat er een MPEG-2 layer 3 is die verschilt van MP3 lijkt me niet.

ja, graag!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Ik dacht dat MPEG 2 Layer 3 ouder was, dat werd ook gebruikt door de oude Xing encoder en had een lagere kwaliteit dan vergelijkbare bitrates in MPEG 1 Layer 3.

Je krijgt ook een mp2 dan waarschijnlijk (je kan hem wel renamen, of dat in je DVD speler werkt weet ik niet).

Het beste kan je eigenlijk gewoon LAME encoder gebruiken, als je het verschil niet hoort zet je hem op 128 kbps ofzo.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:28
Het verhaal van Dreeke klopt niet (nofi). MPEG2 layer 3 heeft dacht ik wat extensies voor meerkanaals geluid (de strijd om die standaard is in het voordeel van AC3 beslist). Precies weet ik het niet meer, maar ik heb het ISO documentje nog wel ergens liggen (als je het wilt hebben dan moet je maar mailen naar J.C.Greiner@stud.tue.nl). Dus voor stereo signalen mag het geen klap uitmaken.

een mp2 is een MPEG 1 layer 2 bestand. Layer 2 is een minder efficiente manier van coderen. Ik dacht dat Philips mp2 gebruikt voor de DCC, en Sony's MD's maken ook gebruik van een variant van MP2 (atrac?). Een mp3 decoder zou in principe ook mp2's moeten kunnen afspelen, omdat het decodeer proces op een aantal punten vrijwel gelijk is.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Prince_of_Darkness schreef op 04 november 2002 @ 15:34:
een mp2 is een MPEG 1 layer 2 bestand. Layer 2 is een minder efficiente manier van coderen. Ik dacht dat Philips mp2 gebruikt voor de DCC, en Sony's MD's maken ook gebruik van een variant van MP2 (atrac?). Een mp3 decoder zou in principe ook mp2's moeten kunnen afspelen, omdat het decodeer proces op een aantal punten vrijwel gelijk is.
dan was ik daar mee in de war :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.