Toon posts:

[detonator40] refresh rate niet hoger dan 75 Hz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat de modjes dit topic dichtgooien: graag eerst even goed lezen :). Vorige keer werd dit topic ook al dichtgegooid terwijl ik voor mijn probleem echt geen oplossing kon vinden!

Het probleem is dus het volgende. Als ik de laatste detonator40 driver van nvidia installeer, dan komt mijn monitor niet hoger dan 75 Hz. Ik kan in de display properties weliswaar gewoon 100 Hz instellen, maar het menu van de monitor zelf (dus de ingebakken software van de monitor) geeft aan dat er een refresh rate van 75 Hz wordt gebruikt. Dus: 100 Hz ingesteld maar de monitor lijkt dit te negeren en gaat heel lollig even 25 Hz lager zitten. Dit probleem doet zich tot nu toe bij alle detonator 40 drivers voor. Zijn er meer die tegen dit probleem aan lopen? Ik heb een iiyama vision master 17 monitor en een gf2mx grafische kaart.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 16:12
donwload het progje 'nv refreshtool' eens, werkt bij mij prima om handmatig voor elke resolutie de refreshrate te instellen met de detonator 40 drivers... :)

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Mijnzelfde probleem.. Over timing gesproken ;)

En NVRefreshTool werkt niet gok ik ;) Bij mij iig niet

Verwijderd

Topicstarter
nvrefresh tool is alleen handig om in spellen de hoogst mogelijke refresh rate te kunnen gebruiken. Ik heb het probleem ook gewoon in windows (XP) zelf. En idd elviver, wat een timing :).

• DRvDijk
Probeer die drivers eens te uninstallen.. Wedden dat je dan wel weer op 100+Hz kan draaien? Alleen kun je je twinview dan weer niet gebruiken :(

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Met een GF2MX kun je beter een wat oudere detonator installeren...Die 40 versie heeft niet veel zin als je de nieuwe features toch niet gebruikt.

• DRvDijk
Pinnetje 15 afbreken ole ole :) Doen en je kunt wél gewoon goed 2D-en :)

Verwijderd

Topicstarter
elviver schreef op 04 november 2002 @ 00:56:
Pinnetje 15 afbreken ole ole :) Doen en je kunt wél gewoon goed 2D-en :)
Of misschien zelfs een BNC-kabel voor mijn monitor halen. Was ik toch al van plan voor een scherper beeld en als dat ook nog eens dit 100 Hz-probleem oplost dan is dat mooi meegenomen :).

• DRvDijk
Is dat nou nog gelukt? Ben wel benieuwd eigenlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog niks geprobeerd. Nog geen tijd gehad om een kabeltje te halen. Zodra ik meer weet, dan post ik dat hier gelijk :).
Pagina: 1