Na mijn (eindelijk) succesvolle installatie (of creatie) van mijn LFS systeem, ben ik tot een nieuw probleem gekomen, waar ik helaas het antwoord niet van terug kan vinden. Normaal word door de linux resolver (o.a.) gekeken naar het bestand resolv.conf, dit bestand staat echter niet op mijn systeem, natuurlijk is het een kleine moeite deze aan te maken, jammer genoeg had dat niet het gewenste resultaat: Linux kan nog steeds geen namen in IP's resolven.
Iemand die weet waar er gedefineerd word dat resolv.conf gebruikt word voor dit proces en hoe ik dus weer van het resolving system gebruik kan maken.
mijn resolv.conf:
Andere client kunnen via mijn DNS op 192.168.0.1 zonder moeite resolven (bv de Slackware bak waarop ik mij nu bevind) dus daar zal het probleem niet liggen.
Iemand die weet waar er gedefineerd word dat resolv.conf gebruikt word voor dit proces en hoe ik dus weer van het resolving system gebruik kan maken.
mijn resolv.conf:
code:
1
2
| search spugium.net nameserver 192.168.0.1 #mijn eigen DNS op slackware router/gateway machine |
Andere client kunnen via mijn DNS op 192.168.0.1 zonder moeite resolven (bv de Slackware bak waarop ik mij nu bevind) dus daar zal het probleem niet liggen.