inrichting huiskamer belemmert home cinema?

Pagina: 1
Acties:

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik wil misschien binnenkort een 5.1 home cinema set aanschaffen voor in de huiskamer.. maar nu zit ik met het volgende probleem..

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stevelen/homecinema.JPG

Dit zal waarschijnlijk de opstelling worden als ik daadwerkelijk een 5.1 systeem aanschaf.. 5 rode rondjes zijn boxen en rood blokje is subwoofer.. die twee zwarte blokken zijn gewoon hoeken in de kamer.. Alleen het feit dat nu m'n center speaker en m'n rechtsvoor speaker zo dicht op elkaar staan spreekt me niet zo aan... of is dit niet erg? Ik zit, wanneer ik naar een film kijk, altijd in één van de twee stoelen.. Zou deze opstelling zo kunnen of zou het anders moeten?

tekening'tje is een beetje snel gemaakt hoor, maar 't is wel duidelijk toch.. :)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
zet de tv in de kast, of kan dit niet???

verplaats anders de kast tot tussen die zwarte vlakken

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
no way, dit is echt een hele belabberde opstelling :)

nee dit zou ik absoluut niet doen.
de center voor de front of anders om.

de bedoeling is dat je de tv in een middenposite zet met de center er op of er onder.
de front speakers op gelijke afstand naast de tv en de achterspeakers het liefst aan de zijkant naar je oren gericht.

Verwijderd

Je moet ervoor zorgen dat je als het ware midden in zit. Dan kan het geluid van alle kanten komen. En idd zoals duncanvdlinden zeg :"de center voor de front of anders om." Suc6 ermee :D

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Ik denk dat hij ook weet dat de kamer geen ideale opstelling is :)

Ik heb thuis een soortgelijk probleem alleen in een ietwat mindere mate..

Ik heb de speakers om mij heen staan (zit op het moment zonder center speakers)en de tv staat iets rechts van middenvoor en dus dichter bij de rechter speaker dan de linker speaker..

Wat ik heb gedaan is in mijn versterker met de finetuning van de individuele speakers gespeeld dat het midden van het geluid gewoon wat meer naar rechtsvoor is verplaats. Ik heb dus gewoon de balance van de front speakers wat meer naar rechts gedraaid. Op deze manier krijg je wel een iets minder 'correct' geluidsbeeld, maar als er gepraat word, komt dit ook ECHT uit de TV.

Ik zit dan wel in de sweetspot van de speakers, maar de tv staat dan iets uit het midden. Tijdens films is dit vind ik geen ramp, het surround beeld klopt redelijk goed!

Ik denk dat je met zon alternatieve methode zou kunnen stoeien.

Ik zou wel proberen of de tv iets meer van de rechter front speaker vandaan kan.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...