Onbekende browser testen

Pagina: 1
Acties:

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
Via een opdrachtgever moet ik HTML + PHP/ASP pagina's gaan maken voor een produktie die op een speciale browser getoond zal gaan worden. Ik kan niet vertellen welke browser dit is (in ieder geval niet IE of Netscape o.i.d.) omdat ik dit simpel weg niet weet. Het is een custom made browser waar bij mijn opdrachtegever geen documentatie van is.

Nu moet ik dus van de week in een testcentre er achter zien te komen wat de eigenschappen van deze browser zijn, welke HTML staandaard hij ondersteund, welke JavaScript versie, of hij frames ondersteund, maar dus ook echt zoveel mogelijk eigenschappen. Het probleem is dat ik niet via de testserver op internet kan. Ik heb op google en de search van GOT gezocht, maar kon geen offline browser test vinden.

Weet iemand een goed browser testprogramma dat ik offline kan meenemen (dus op cd / floppy) en waarmee ik zoveel mogelijk eigenschappen van deze browser kan testen?

Verwijderd

Zoek op google: 1 of 2

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 08:25

Baf

slopen. alles kapot maken.

Kun je die browser niet mee naar huis nemen en daar testen dan?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Zelf een browser ontwikkeld? Sorry hoor, maar lijkt me erg sterk aangezien dit geen simpel karweitje is (kijk maar hoeveel moeite Opera ermee heeft, en zij doen niet anders ;)). Het zal wel om een browser gaan die gebruik maakt van Gecko of IE-engine.

Wat je wilt weten is welke HTML-standaard zij ondersteunen. 4.0, 5.0 (XHTML), etc.. uiteraard rekening houdend met de standaarden van het W3C.. Mochten ze dan toch zelf wat ontwikkeld hebben dan neem ik aan dat ze dat gedaan hebben op basis van die standaarden.. anders is het helemaal een prutskarwei ;)

Dus tenzij ze garanderen dat zij die standaarden 100% correct volgens moet je gewoon een versie van die browser hebben.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik denk inderdaad ook dat als je compliant html 4.01 code produceert dat je dan al een heel eind bent. De betere argumenten zijn dan toch al aan jouw kant. Als uiteindelijk blijkt dat je dingen moet aanpassen heb je in elk geval al een goede basis.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Als je in HTML 1.0 gaat klooien zit je altijd goed :)

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
Ok bedankt voor de reacties. De browser mee naar huis nemen kan helaas niet, HTML 1.0 gebruiken lijkt mij iets te voorzichtig en ja ik heb al op Google gezocht maar kon hier geen goede offline test vinden die uitgebreide informatie laat zien, de meeste tests gaan via ASP of PHP...

Niemand nog een goed programma liggen om een browser te testen, of een goede client side test?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Met "Snoop" kun je controleren hoe een bepaalde pagina eruit ziet als sommige functies niet ondersteund worden, zoals fonts, style-sheets etc.
http://www.accessibility.nl/snoop/index.html

Met "Browser Photo" kun je zien hoe je pagina er in verschillende browsers uitziet. Dit is wel een betaalde dienst.
http://www.netmechanic.com/browser-index.htm

edit: Niet helemaal client-side dus maar het geeft volgens mij wel een aardig beeld.

[ Voor 0% gewijzigd door xtra op 04-11-2002 14:02 . Reden: Toevoeging ]

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:01
Ik heb een beetje het vermoedde dat het met die Delphi IE plug-in (ok ok, het heet anders, het is het zelfde) gemaakt is.

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan ...
Pagina: 1