Toon posts:

Overclocken ASUS V-7700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft zijn asus v7700 pure (GEFOCE 2 GTS) overgeclockd?
En hoe kan je dit het beste doen? gewoon standaard tweak proggie of is er wat beters ?
en wat zijn trouwens de beste drivers voor dat ding.
K vin die detanator 3 dingen wa minder lekker lopen als die van asus zelf.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28
Is het niet wat zonde om zo'n mooie nieuwe verse kaart op te gaan voeren en waarom? Draait hij nog niet snel genoeg?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb ook een Asus-V7700, en die van mij gaat op 250/400 (ik heb de core meestal op 225 staan omdat het geheugen toch te langzaam is). Ik heb dit gedaan met het programma Powerstrip. Met de Asusdrivers kan je maar overclocken dat 235core en 375 mem geloof, naja zoiets...

GReetz Adder

Verwijderd

Topicstarter
a dat is wel mooi
dan gaan we dat progje maar is zoeken.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:31
Mijnes draait op 230/380.
Hoger overclocken heeft geen nut voor mij, dan krijg ik namelijk spikkeltjes in beeld in Quake 3 en 3DMark en dat willen we natuurlijk niet hebben.
Heb et overgeclocked met de coolbits.reg file.

• Daan
En Powestrip zuigt.
Het gaat kloten met je refresh rates enzo.
Zat mij alleen maar in de weg.

Verwijderd

Hoe testen jullie gasten nou precies hoeveel FPS hij haalt bij een bepaald spel??

Hoe zit het eigenlijk met de instellingen???
Oja heeft een te lage wattage invloed op de kwaliteit van de kaart?

b.v Q3 ik haal er soms 200 fps.. maar vaak ligt hij rond de 140 en dat snap ik niet.. voor zo'n kaart.. :(

misschien weten jullie hier wel een antwoord op :?

oja speeld er ook iemand GP3 met deze kaart, bij mij flipt hij namelijk bij dit spel, echt heel matig... :(

• Daan
Ja GP3 werkt prima hier.
Detonator 6.31 drivers.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 16:15 schreef Phreak het volgende:
Ja GP3 werkt prima hier.
Detonator 6.31 drivers.[/quote]euhhh.. oke :) das mooi..
Waar haal ik deze drivers vandaan en Hoe test jij je fps bij GAMES??

Verwijderd

oke ik heb ze gevonden, maar nu ander vraagje , waarom gebruik je persee deze drivers.. zijn de drivers die asus heeft gegeven (ook update 9x516dr2) niet goed??

je hebt wel meer opties in de Asus drivers!

mmm....
Heeft iemand een verklaring??

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Gebruik voor het overclocken de coolbits.reg file...neemt geen systeembronnen in en zit niet in de weg bij de dagelijkse handel en wandel van je systeem!!

Mijn kaart staat nu op 220/395.

Eigenlijk heeft het ophogen van je core geen groot effect..geheugen wel. Ik wacht tot ik mijn kleine heatsinkjes krijg via de post met de grote case fans..en dan eens kijken of ik boven de 400 mem kan komen >:)

En nee het is niet zonde, want je doen niets wat de kaart kan beschadigen...er wordt in de meeste gevallen niets gedaan met voltages of vloeibare stikstof, dus dat valt wel mee. Ga je te ver dan knalt de setting vast en kan je hem lager stellen in Veilige modus (als het echt slecht gaat!!)

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Hmzz, kmoet em nog overclocken, nog niet echt ambitie gehad. Kaartje presteerd van nature goed zat. Toch wel benieuwd. Kan iemand die coolbits.reg ff pasten of url naar reg bestand geven aub? powerstrip is idd een graf prog. :( voor sommigen althans.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 22:50 schreef Besnax het volgende:
Hmzz, kmoet em nog overclocken, nog niet echt ambitie gehad. Kaartje presteerd van nature goed zat. Toch wel benieuwd. Kan iemand die coolbits.reg ff pasten of url naar reg bestand geven aub? powerstrip is idd een graf prog. :( voor sommigen althans.[/quote]Mmm... dat vond ik ook kaartje overclocken.. als het kan en goed gaat dan is het nog mooier maar hij draait al als een gek...

wat me opviel was dat jij wel je P3 500 had overgeclockt en niet zo'n beetje ook.. kan je mij helpen met dat ??? Ik wil hem ook wel zover overclocken.. :)

Verwijderd

Niet zo moeilijk. Asus cusl2 moederbord.
Kan je memory asynchroon tov je FSB draaien.
M`n fsb is 160, m`n ram draait op 120Mhz.
Hdd loopt niet meer via de pci bus dus die zal je niet zo snel corrupten. Het enige wat een bottleneck vormt, zo vermoed ik, zijn m`n pci kaarten. Golden orb op CPU, maar denk dat je met een standaard Intel koeler niet veel minder stabiel bent.

Op m`n abit be6-2 kwam ik op 700Mhz, erg instabiel. Het is zuiver het moederbord dat verschil maakt.

Maar ik ben te knullig om coolbits.reg te vinden. kan iemand die ff pasten?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Euhm..... hoe werkt Coolbits.reg?

Verwijderd

Topicstarter
tja.....
hoe werkt die?

• Daan
Gewoon uitvoeren dat ding.. dubbelklikken kunnen jullie vast wel.. :).
Dan kun je je core en mem overclocken bij Hardware Options.
Pagina: 1