Toon posts:

Het zoeken van sponsoren / adverteerders

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste, ik hoop dat dit het goede forum hiervoor is.

Ik zal eerst even korte omschrijving doen.
Ik heb 4 maanden geleden een portfolio site opgestart en die loopt een stuk beter dan verwacht. Afgelopen maand (oktober) hadden we 65.000 unieke bezoekers en in totaal 1,2 miljoen pageviews. Dit genereerde echter 170 gig dataverkeer en nu begint mijn host waar mijn co-located server staat toch te praten :). We hadden/hebben een nogal ondoorzichtige sponsordeal, maar blijkbaar gebruik ik nu toch teveel brandbreedte. Conclusie, ik ben op zoek naar adverteerders.

Qua bezoekers en views heb ik geloof ik niet te klagen. Echter zowel WebAds als Admanager hebben me nee verkocht. Ik ken niet veel andere banneraars en ben begonnen met het aanschrijven van individuele bedrijven. En daar wil ik het eens met jullie over hebben.

Hoe gaan jullie op zoek naar potentiele adverteerders? Tuurlijk zoek ik bedrijven die bij mijn doelgroep passen, maar dan? Sturen jullie een formele of juist een beetje informele mail. Of werkt naar jullie mening een brief/folder beter. En dan, wat vertel je zo'n bedrijf?
Jullie merken al dat ik hier amper kaas van heb gegeten, niet dat ik niet een mooi verkoop verhaaltje kan schrijven. Ik weet alleen niet in welke vorm ik dit gieten moet en zou het interessant vinden om jullie bevindingen eens te horen.

Ik heb tot nu een mix van informele en wat meer formele mailtjes de deur uitgedaan. Maar heb er een hard hoofd in.

Verwijderd

Als je even zegt welek site het is kan ik eens kijken of ik wat voor je kan doen! Mail me even op iph@wanadoo.nl (Internet Partners Holland)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47

Talon

Booooom !

ik kan je een lijstje geven van bureau's :
Webads
Adlink
Planet
Netdirect
Admaster
Ad Pepper
IDG

Zoweiso is het slim om te kijken welke bedrijven zich in jouw werkgebied bevinden ...
Veel ervan zijn bereid om wat geld te doneren voor wat publiciteit.
Wees altijd correct en zorg dat je de juiste informatie al meteen onder de knop hebt. Ze malen overigens niet om hits maar om unique bezoekers ... nog directer : ze willen weten hoeveel views een banner zou halen en hoeveel clicks.
Schrijf formeel en bedenk dat je een soort sollicitatie gesprek voor je website houdt ;)

Succes :)

[ Voor 0% gewijzigd door Talon op 05-11-2002 13:33 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de adviezen. We zijn nu bezig met het mailen van verschillende fabrikanten van 'hippe' artikelen. Dat is toch waar onze doelgroep zich mee bezig houd.

Veel bureau's werken op basis van een vergoeding per click. Nu weet ik niet of het aan onze banners ligt die nu draaien (wat banners van onze host en van onszelf), maar de clickrate is bedroevend laag (iets van 0,02%).

Wat moet ik verwachten van bedrijven die willen adverteren? Dat ze willen betalen per maand, per view of echt per click. Dat men niet klikt hoeft geen probleem te zijn naar mijn mening. Op TV of in de krant klikt men ook niet. De Flash reclames die af en toe langskomen op verschillende site beginnen steeds meer op korte tv-reclames te lijken.

Ik baal ervan dat ik zo'n newbie op dit gebied ben en het is zo jammer dat de info die je vind op het internet veel al verouderd is en nog slaat op de tijd dat er nog overal geld voor was. (Khad beter 2 jaar eerder kunnen beginnen met mijn site ;))

Verwijderd

1 gouden tip: Persoonlijke brief/mail sturen, dus geen massa mail of brief. Dus en dat is helaas meer werk, per bedrijf een brief schrijven. Geef ik je 95% meer kans dan als je iedereen een standaard brief (formeel of informeel) doet.

Ik krijg zoooo vaak mail van mensen die een sponsor zoeken en dan zie je direct al dat je 1 van de 600 ontvangers bent, en dan gaat de mail, zonder te lezen, direct de prullebak in. :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe maak je het 'persoonlijk'?
Want de uitleg over je website is hetzelfde en de vraag ook.
Je kunt invullen waarom het voor hun interressant is, maar dat is voor 9 van de 10 bedrijven toch ook hetzelfde?

Ik probeer ook voor iedereen iets persoonlijks te schrijven, maar is vaak wel erg hetzelfde

Verwijderd

Dan vertel je over waarom je juist hen wilt hebben als sponsor (vertel je iets over hun produkt en hoe jouw site daar aan mee kan helpen) etc.

Dan weet de lezer meteen dat ie niet naar 20 andere is verstuurd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 15:22:
Maar hoe maak je het 'persoonlijk'?
Want de uitleg over je website is hetzelfde en de vraag ook.
Je kunt invullen waarom het voor hun interressant is, maar dat is voor 9 van de 10 bedrijven toch ook hetzelfde?

Ik probeer ook voor iedereen iets persoonlijks te schrijven, maar is vaak wel erg hetzelfde
Beste heer/mevrouw,

Ik kwam op uw site www.bla.nl en zag dat u produkt/dienst x,y verkoopt. Nu ben ik voor mijn site www.bla2.nl opzoek naar een sponsor. Ik denk dat uw produkt/dienst x,y zeker aansluit op het soort bezoekers op mijn site.

... bla nog wat meer ...

Vriendelijke groet,
bla
is een prima mailtje
Pagina: 1