Een lijst van functies uit een dll halen

Pagina: 1
Acties:

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 07:48
Bestaat er een (legale) manier om uit een willekeurige dll een lijst van de functies die hij bevat te maken? Of kun je alleen de documentatie raadplegen die bij de dll hoort om achter de functies te komen?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Snel Weergeven had een bepaalde windows ooit...

W98 dacht ik :) En als je dan een DLL Snel Weergaf, dan had je aardig wat info

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Visual Studio komt met een Dependency Walker (depends.exe), waarmee je de geexporteerde en geimporteerde symbols van een win32 PE file (.exe, .dll) kunt bekijken

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Oke. Wat ik altijd doe is het volgende: Ik gebruik een disassembler. Hiermee kan je de functienamen verkrijgen.

Je kan het downloaden van mijn website http://www.delphihackerspages.nl/dsassm.zip

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 23:14:
Oke. Wat ik altijd doe is het volgende: Ik gebruik een disassembler. Hiermee kan je de functienamen verkrijgen.

Je kan het downloaden van mijn website http://www.delphihackerspages.nl/dsassm.zip

Volgens mij vroeg die om een legale manier...

Verwijderd

het is niet illigaal om een programma of dll te disassmbele. Het is ook niet illigaal om vervolgens functies uit deze dll aan te roepen via de dll. Het is echter wel illigaal om dingen uit dat programma of dll na te maken (Reverse Engineering)

Verwijderd

http://www.pscode.com/vb/...?txtCodeId=38439&lngWId=1

mocht je geen vb hebben zeg het effe dan compile ik hem wel voor je

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

De functie naam kun je legaal wel achterhalen. Microsoft heeft daar ook een tool voor die bij VisualStudio zit. Dependency Walker. En zo zullen er vast meerdere op internet te vinden zijn.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Grappig dat iedereen weet te melden dat je vrij makkelijk de functienamen terug kan halen uit de dll (dingen worden gewoon netjes ge-exporteerd dus idd geen punt) maar niet dat het vrijwel *ONMOGELIJK* is te achterhalen welke parameters deze functies verwachten (heel soms kan je door de c++ name decoration wat achter halen maar dat zijn uitzonderings gevallen)....kortom al zou je weten wat zich in 'n dll huist houd nog niet in dat je 't aan kan roepen..

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

idd. Dat is niet mogelijk zonder zelf handmatig in assembler te gaan zitten zoeken... Maarja, das niet wat ie vroeg :p

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• MSalters
  • Laatst online: 21-08 17:14
Bosmonster schreef op 03 november 2002 @ 23:18:
Volgens mij vroeg die om een legale manier...
Absoluut legaal, want nodig om een compatible .DLL te maken.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• MSalters
  • Laatst online: 21-08 17:14
Overigens was het vroeger gebruikelijk om alleen nummers te exporteren uit .DLLs, en dat kan nog steeds ( "ordinals" ).

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

legaal / niet legaal:

De FAQ / een exe openmaken, mag dat?

Lijkt me dat dat ook van toepassing is op een dll. Spreekt verder voor zich neem ik aan :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1