10/100 mbit ethernet kaart weigert op 100mbit te werken

Pagina: 1
Acties:

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06-2025
Als in de eigenscappen van de etheretkaart de transfer snelheid op auto of 100 mbit staat geraak ik niet in het netwerk indien dit op 10 mbit staat wel. Is dit probleem software matig of ligt het aan de kaart?

Gegevens
adapter: realtek based, Family PCI fast ethernet nic van het merk Mentor
moederbord: asus via apollo chipset

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is het netwerk toevallig niet 10Mbps? Hubje niet misschien?

Verwijderd

Slechte kabels misschien?

Verwijderd

Heb je er een Hub of een Switch ertussen? Als je 100Mbit probeerd en het werkt niet kan dat eigelijk maar 2 dingen zijn. Of je hub/switch is alleen 10Mbit of je duplex mode staat op full en wordt dat niet ondersteunt door de hub/swith

Verwijderd

het 2e van misser

Verwijderd

wat bedoel je hiermee :?

de hub van 10 MB mischien

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 08:57:
[...]

wat bedoel je hiermee :?

de hub van 10 MB mischien
Nee, hij bedoelt de duplex mode :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wat voor netwerkkaarten hebben de andere pc's in je netwerk dan? En die werken wel allemaal op volle snelheid? (test ook eens met de kabels omgewisseld)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

realtek based, Family PCI fast ethernet nic van het merk Mentor -> bij de installatie van @home kreeg je ook zoiets, was gewoon een 100mbit chip alleen hadden ze een paar ijzertjes weggehaald zodat ie nooit alle draadjes kon gebruiken en altijd op 10mbit werkte.
kijk eens of alle 8 de ijzertjes er op zitten (bij de utp plug)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• craio
Ik gebruik een 10/100mbit switch ook van het merk mentor, ''n van de andere pc's heeft dezelfde kaart maar windows xp ipv me en daar werkt alles goed. heb alle modes eens geprobeerd en full en half duplex werken allebei bij 10 mbit maar niet bij 100 mbit.

Verwijderd

wissel de kabels onderling eens..

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Zijn de kabels volgens het officiele schema geknipt? Dit was namelijk eens een probleem bij een vriend van mij waardoor het simpelweg niet wou werken.

Verwijderd

was gewoon een 100mbit chip alleen hadden ze een paar ijzertjes weggehaald zodat ie nooit alle draadjes kon gebruiken en altijd op 10mbit werkte.
Dit is echt nonsense.. 100Mbit gebruikt dezelfde aders als 10Mbit, niet meer en niet minder. Je kunt een verbinding niet van 100Mbit naar 10Mbit zetten door 'ijzertjes' weg te halen.

Voor topicstarter: ander kaartje wil wel op 100Mbit, of ook niet?

• craio
Andere kaart werkt wel op 100mbit, de kabels en dus de koppen zijn gecontroleerd geweest met zo'n toestelletje om netwerken te controleren. Dus aan de kabels of koppen kan het niet liggen.
Pagina: 1