[CM] Glasvezel, waar te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.056 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Ik ben opzoek naar glasvezel, van die draden die bijv op van die ufo lampen zitten. Maar ik heb geen idee waar je zulk spul los kan kopen.

Met glasvezels van 1mm doorsnede kan je bijvoorbeeld een logo in je case maken (allemaal kliene gaatjes) en die steeds van kleur laten veranderen.

Iemand een suggestie?

edit:
Picje voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.cmi-co.com/products/10071.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Koop een UFO-lamp en knip ze daar van af? :?

En ik neem aan dat het geen glas hoeft te zijn, maar gewoon ook plastic mag zijn? :)

'k Vind het wel een kewl idee eigenlijk, alleen moet achter elk klasvezeltje ook een apart ledje komen te zitten ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

koop gewoon zo een Ufo lamp en "demonteer" het ofsow. Dan gebruik je zijn lichtbron en vezeltjes :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij conrad hebben ze het. wel duur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Osiris schreef op 03 november 2002 @ 22:19:
Koop een UFO-lamp en knip ze daar van af? :?

En ik neem aan dat het geen glas hoeft te zijn, maar gewoon ook plastic mag zijn? :)

'k Vind het wel een kewl idee eigenlijk, alleen moet achter elk klasvezeltje ook een apart ledje komen te zitten ofzow?
Mary Wana schreef op 03 november 2002 @ 22:20:
koop gewoon zo een Ufo lamp en "demonteer" het ofsow. Dan gebruik je zijn lichtbron en vezeltjes :)
Die van een ufo lamp zijn te dun, te kort en van slechte kwaliteit, kijk maar naar de pic in mijn post, in het midden gaat er veel licht verloren.
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 22:21:
bij conrad hebben ze het. wel duur denk ik.
Ja, conrad verkoopt ze incl lichtbron daar heb ik niks aan.

Ik heb ook nog overwogen om glasvezel kabel van metwerk apparatuur te kopen, maar dat was wel heel erg duur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
glasvezel is gewoon prijzig. anders moet je eens rondbellen bij zaken als de gamma enzo. dna kom je vaak dichter bij een goed adres (dus weet u misschien waar ik het wel kan kopen enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunststof lichtgeleider 1 mm 1,06 pleuro per meter (conrad) zonder lichtbron. Das dan wel geen echte glasvezel.
bestelnr : 19 84 39-44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

* Tentacle1 heeft dit al eens eerder gedaan.

Als je tips wilt hebben over het maken van de gaatjes kan je ook hier kijken :).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

hoe bedoel je in het midden gaat teveel verloren?

Zo'n ding is om licht te transporteren, niet om over de hele lengte op te lichtens

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 22:35:
Kunststof lichtgeleider 1 mm 1,06 pleuro per meter (conrad) zonder lichtbron. Das dan wel geen echte glasvezel.
echte te glasvezel wil je ook niet mee werken ...

veel dunner, breekbaarder en gevaarlijker
als je met dat spul door je huid prikt (wel stom natuurlijk)
breek het af en gaat door je lichaam zwerven

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21

Zoefff

❤ 

Acid_Burn schreef op 03 november 2002 @ 23:13:

Zo'n ding is om licht te transporteren, niet om over de hele lengte op te lichtens
Ja, dus als ie in het midden helemaal oplicht, gaat er daar dus licht verloren!!!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 22:35:
Ik neem aan dat dat dus hetzelfde matriaal is als in zo'n ufo. Misschien is dat toch beter om te gebruiken, gezien echt glasvezel te duur is.
Acid_Burn schreef op 03 november 2002 @ 23:13:

Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp niet helemaal hoe je die gaatjes nou precies hebt gemaakt, kan je me het uitleggen? En hoe dik waren de draden die jij gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet iemand zien te vinden die een stuk van zo'n megakabel heeft liggen..

Ken iemand die had een stuk gekregen. In de grote kabel zaten allemaal losse glasvezels.

edit:

Overigens wilde hij er een sterrenhemel voor in zijn auto van maken, misschien ook een idee. De kabels door het dak laten prikken, zeg maar en allemaal naar een centraal punt met een (halogeen) schijnwerper laten lopen.

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Een glasvezelkabel die je in fiberoptics netwerken gebruikt is niet zo dik. nog niet eens een 100 micron denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 21:20
Bij dump winkels als Giraffe, Kwantum, Wibra en Zeeman heb je regelmatig van dat soort "kitsch" lampjes te koop voor weinig. Daarnaast heeft Conrad een minimum bestelwaarde. Zie edit. Ik ben van't weekeinde in de buurt van Boekelo en woon in Breda. Wil het wel ophalen als je 't zelf in Breda komt afhalen (is minder ver van Alphen aan de Rijn). Mail me maar op mijn @mail.com adres.

[edit] Uw bestelling wordt standaard onder rembours geleverd. De minimum bestelwaarde bedraagt € 20,-.
Verzend- en verzekeringskosten
Voor bestellingen onder de € 175,- brengen wij bij automatische incasso-leveringen € 2,40 portokosten en € 1,90 handlingskosten in rekening. Bij leveringen onder rembours zijn wij genoodzaakt tevens € 3,45 rembourskosten te berekenen. Conrad Electronic draagt het risico voor beschadiging of zoekraken van uw pakket tijdens de verzending. Voor deze service brengen wij € 0,55 per bestelling in rekening.
Eenvoudig geldbesparen:
Bij bestellingen boven € 175,- betalen wij verzendkosten. U bespaart tot € 7,75!

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Neem een grote schep en graaf in de holst van de nacht een stukkie uit de grond 8)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wilt gaan werken met glasvesel, dan moet zou je tips kunnen vinden bij sites over wegbebording en Rijskwaterstaat. De boorden die licht geven en max. snelheid, etc. Deze worden ook met doormiddel van glasvesel en 4 hallogeen spotlichten belicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 09:41

ReseTTim

Chocolate addicted

pak een schep en een schaar en volgensmij vind je dan wel wat in de grond liggen... :P :)

*TIP* doe het niet voor je eigen huis maar 5km van jou vandaan :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C@m!k@z3 schreef op 03 november 2002 @ 23:24:
Neem een grote schep en graaf in de holst van de nacht een stukkie uit de grond 8)
Dat heeft weinig zin, die kabels zijn namelijk mantel kabels. Door deze mantel kabels kunnen glasvesel kabels worden "geschoten". Echter is dit niet gebeurd bij 80% van deze kabels.

Dus de kans is een op 4 dat je werkelijk een stukje glas vind.

P.S. Hoe dicht bij Amsterdam je komt, deste meer kans en ook langs verschillende sporen tussen bijv. Amsterdam en Rotterdam heeft Chello glas liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insan1ty schreef op 03 november 2002 @ 23:22:
Een glasvezelkabel die je in fiberoptics netwerken gebruikt is niet zo dik. nog niet eens een 100 micron denk ik...
zoiets, dun in ieder geval.
Echt glasvezel is gevaarlijk, het breekt makkelijk en zoon splintertje schiet zo door je huid, echt vlijmscherp.
Een ufo lamp gebruikt zachter spul dat niet makkelijk stuk gaat cq bleekt ofzo, dit heb ik ook gebruikt in mijn CoolBlue casemod.

CoolBlue © 2002 by KingOfDos
ReseTTim schreef op 04 november 2002 @ 00:03:
pak een schep en een schaar en volgensmij vind je dan wel wat in de grond liggen... :P :)

*TIP* doe het niet voor je eigen huis maar 5km van jou vandaan :D
geen reactie meer? dan was het zijn internet :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2002 01:13 . Reden: vraagtekentje plaatsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Ok, t is dus duidelijk. Het moet dus een kunstof matriaal zijn. Het probleem met een ufo lamp is dat de draden te kort zijn voor mijn idee :(

Tukkie_3, jou mail ik morgen wel

Welterusten :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 09:41

ReseTTim

Chocolate addicted

LeonM schreef op 04 november 2002 @ 01:32:
Ok, t is dus duidelijk. Het moet dus een kunstof matriaal zijn. Het probleem met een ufo lamp is dat de draden te kort zijn voor mijn idee :(

Tukkie_3, jou mail ik morgen wel

Welterusten :Z
oplossing ga dan uitzoeken waar ze gemaakt worden. ga is naar lampen makers. die weten misschien wel fabrieken waar ze zo iets maken.. ik denk dat dat het slimst is :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan ook nylon visdraad gebruiken, helder, en die demping op die paar meter zie je niet.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die van die kitcherige lampjes zijn 0,5mm dik.

Bij Conrad heb ik ze ook vandaan. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Xavier schreef op 04 november 2002 @ 10:27:
Die van die kitcherige lampjes zijn 0,5mm dik.

Bij Conrad heb ik ze ook vandaan. Werkt goed.
Hoe dik zijn die kabeltjes van de conrad, ik zie t nergens staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Dat spul heet geen glasvezel maar glas fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 17:07
Lethal schreef op 04 november 2002 @ 21:23:
Ik zit dit hele topic door te lezen, en me al de hele tijd te verbazen dat NIEMAND dit opmerkt. Kom ik bij de laatste post aan, die notabene nog op een nieuwe bladzijde stond ook, is er toch nog een oplettend iemand _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 19:54

spacy

+++

ik weet weer idee voor een LED modje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 05-10 21:18

spok9

Groen...

Bij conrad kan je ook losse glasvezel kabels kopen...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar een auto materialen zaak. En dan bij voorkeur voor amerikanen. Heb zelf ook een amerikaan gehad en die dingen zitten vol met glas fiber. En ook nog een stuk dikker als die van die ufolampen. In de auto van General Motors vanaf ongeveer 1975 zit het er in. De nieuwe bmw en mercedesen gebruiken het ook, maar daar weet ik de dikte niet van.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 05-10 21:30

Illusion

(the art of)

In de proffesionele licht-wereld wordt tegenwoordig ook veel gebruik gemaakt van glas-vezel.. Op www.martin.dk vindt je bijvoorbeeld speciale lampen om glasvezels mee te verlichten. Dit wordt veel in discotheken e.d. gebruikt voor decoratie.. misschien dat een nederlandse importeur van bijv. Martin je dan ook kan vertellen waar je die glasvezels kan krijgen??/

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Lethal schreef op 04 november 2002 @ 21:23:
Bullshit. Ik studeer Fotonica (HTS Technische Natuurkunde) in Rijswijk, en het wordt gewoon glasvezel genoemd. Of bedoelde je hoe ze het bij Conrad noemen?
Ik denk dat de 'kunstof lichtgeleider' van 1,0 mm (€1,06/m) doorsnede het meest geschikt is voor verlichtingsdoeleinden (casemod). Ik heb vorig jaar zomer gewerkt in een bedrijfsrestaurant waar ze in een groot gedeelte van het plafond een sterrenhemel van glasvezels hadden. Die vezels waren nog wel dikker dan 1 mm, maar ik heb ze niet van dichtbij gezien, dus het kan ook zijn dat elke lichtpunt bestond uit een bundel van dunnere glasvezels. De kleuren van het licht van die sterrenhemel roteerden continu, en er was een centrale machine (van luttele duizenden € waarschijnlijk) waar alle glasvezels aan gekoppeld waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermo man schreef op 05 november 2002 @ 18:19:
[...]

Bullshit. Ik studeer Fotonica (HTS Technische Natuurkunde) in Rijswijk, en het wordt gewoon glasvezel genoemd. Of bedoelde je hoe ze het bij Conrad noemen?
Ik denk dat de 'kunstof lichtgeleider' van 1,0 mm (€1,06/m) doorsnede het meest geschikt is voor verlichtingsdoeleinden (casemod). Ik heb vorig jaar zomer gewerkt in een bedrijfsrestaurant waar ze in een groot gedeelte van het plafond een sterrenhemel van glasvezels hadden. Die vezels waren nog wel dikker dan 1 mm, maar ik heb ze niet van dichtbij gezien, dus het kan ook zijn dat elke lichtpunt bestond uit een bundel van dunnere glasvezels. De kleuren van het licht van die sterrenhemel roteerden continu, en er was een centrale machine (van luttele duizenden € waarschijnlijk) waar alle glasvezels aan gekoppeld waren.
sorry voor deze gygantische oftropic
maar zou je mij even willen aanmelden @ msn
francesco at home dot nl
ik wil je eigenlijk wat vragen stellen over je opleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
fibre / fiber = vezel int engels... :P

Maarre volgens mij had je van die vezellampjes bij de blokker voor 3 euro ofzo!!! Draait niet rond enzo, bevat twee gekleurde bimetaal lampjes, werkt op 2 AA batterijen, lekker simpel en dus goedkoop... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 21:47:
[...]

sorry voor deze gygantische oftropic
maar zou je mij even willen aanmelden @ msn
francesco at home dot nl
ik wil je eigenlijk wat vragen stellen over je opleiding
Ehm... ik begrijp niet 100% wat je bedoelt, en ik doe eigenlijk niet aan msn. Ik begrijp wel dat het niet de bedoeling is hier discussies te voeren die niks met het topic te maken hebben, maar ik heb net alle msn troep van mijn pc gehaald.
Je mag wel ff een mailtje sturen naar 6089@thrijswijk.nl . Ik weet niet wat voor vragen je hebt, maar je kunt ook kijken op http://www.thrijswijk.nl waar je uiteraard gratis een brochure kunt aanvragen met info over de TH en de studierichtingen. Maar als je iets concreets wilt vragen, kun je mij dus ook wel een mailtje sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 16:41

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

FreeLighting schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:32:
[...]

14 jaar te laat maestro, volgende keer even naar de datum van het topic kijken ;)
is gewoon spam. joh speciaal geregistreerd om in een 14 jaar oud topic te spammen :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ouwe koe uit de sloot :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.