MP3 autoradio: bitrates?

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:40

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Hoe zit het met de bitrate beperkingen van MP3 autoradio's?

Ik heb een korte tijd een Sony MP30 gehad (is pas kapot gegaan bij brand in mijn auto) en daarbij stond in de handleiding iets van: "Bij het spelen van een MP3-bestand met hoge bitrate zoals bv 320 kbps kan het geluid wegvallen". Ik heb zelf voornamelijk 192 VBR, en dat leek op zich goed te gaan. (heb maar paar dagen kunnen gebruiken).

Hoe zit dit bij andere merken? Ik heb hier en daar al meer gelezen over bitrate beperkingen. Ik twijfel nu tussen opnieuwe een Sony MP30 of misschien een JVC KD-LH7R or een Kenwood 6021 of eventueel een 9021 (dat kantelbare front is erg :9~ )

Nog een vraag: hoe zit het met afstandsbedieningen? Die van de Sony ken ik, die was prima.

Verwijderd

als je een 320 kb speelt kan hij er soms iets meer moeite mee hebben om hem te decoden dan een bestandje van 64 kb.

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Nog verschil tussen de diverse merken?

Ik ben een beetje bang straks met een ding thuis te komen wat maar tot 128 kbps gaat ofzo...

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

hneel schreef op 03 november 2002 @ 22:17:
Nog verschil tussen de diverse merken?

Ik ben een beetje bang straks met een ding thuis te komen wat maar tot 128 kbps gaat ofzo...
Cdeetje branden en meedoen naar de winkel :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 19:08
De meeste nieuwe radio's met mp3 kunnen alles van 64 kbs tot 320 kbs aan, alleen bij 320 kbs kan je wel eens problemen krijgen.... maar waarom zou je 320 kbs willen, dan kan je net zo goed een gewoonen audio cd gebruiken (er passen dan evenveel nummers op)
Zelf heb ik de Pioneer mp7400, en ik heb geen problemen met 64 kbs t/m 320 kbs. maar meestal zijn mijn mp3's 192 kbs (geen vbr)

https://bottenberg.dev

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ff wat anders: brand in je auto?
how come? draadje vergeten te zekeren?

Maar zoals duracell zegt: cd branden > zelfde nummer op verschillende bitrates en proberen maar...

Wise enough to play the fool

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
offt/
teacher, heb jij ook een volle versie van je icon? :)

Als je hem zou kunnen mailen.. graag :)

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
teacher schreef op 04 november 2002 @ 15:55:
ff wat anders: brand in je auto?
how come? draadje vergeten te zekeren?
Vandalisme... :(

Als je HK access hebt: zie hier
Maar zoals duracell zegt: cd branden > zelfde nummer op verschillende bitrates en proberen maar...
Klinkt als een goed idee.

Verwijderd

Al een nieuwe auto hneel ?

Maar om ff ontopic te blijven te gaan is het gerucht of verhaal dat je gehoord hebt dat sommige 320 kb/s mp3 niet werkten de doorslag om een ander merk radio te nemen ?

Wat was er dan "slecht" op die sony radio :?

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Yep. Al wel gekocht, maar duurt nog een paar dagen voordat die rijklaar is.
Ik schiet er ondanks all-risk verzekering toch weer enkele honderden euros bij in. En als klap op de vuurpijl probeert mijn vorige garage me nog een poot uit te draaien. :( Afbeeldingslocatie: http://www.startforum.nl/forums/tuftufclub/mad.gif
Maar om ff ontopic te blijven te gaan is het gerucht of verhaal dat je gehoord hebt dat sommige 320 kb/s mp3 niet werkten de doorslag om een ander merk radio te nemen ?

Wat was er dan "slecht" op die sony radio :?
Eigenlijk niks. Ben alleen een beetje verliefd op die 9021. ;) Dus die vraag slaat voornamelijk op die autoradio. Maar eigenlijk heb ik de vorige keer sowieso niet goed rondgekeken. Voornamelijk die Sony gekozen omdat mijn vorige ook Sony was en ik al een Sony remote control in mijn auto had zitten. Dus is het nu sowieso niet verkeerd om eens beter te vergelijken met andere merken.

Wat ik wel een minpuntje aan die Sony vond is het display. Niet echt mooie kleuren en helderheid is niet te regelen (itt tot mijn oude sony). Die staat eigenlijk iets te fel.

Verwijderd

Iemand ervaring met die JVC :? (type: KD-LH7R)

Is die volume knop bedienbaar zoals een "jog" - dial etc. dus dat je em echt hoort "klikken" :?

Dat vindt ik tenminste heerlijk bij de oudere sony radio's.
Die CDX-MP30 van sony heeft alleen zo'n vage draai toets of kun je daar ook het volume met meerdere stappen tegelijk regelen. (dat er dus niet 1 snelheid is voor de afstelling, zoals bij druk toetsen)

Een ander verschil wat ik opmerkte was de de KD-LH7R wel RDS maar geen EON ondersteunt.
De Sony doet dat wel weet ik.

Op zich vindt ik RDS wel relaxt want de EON (welke nu op me simpelere sony zit) schakelt over naar nieuws en file meldingen etc.
Of heeft de JVC ook deze ondersteuning dat ie ff me cd-tje netjes afbreekt voor de file melding :?
Pagina: 1