Toon posts:

Acrtic Super Silent pro is niet silent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege de herrie die mijn CPU fan maakte, heb ik voor mijn Athlon XP 1600+ een
Arctic Super Silent Pro gekocht.
Helaas valt de herrie die deze nog maakt erg tegen, hij komt duidelijk hoorbaar boven mijn 3 Papst 8412 N/2GL case fans uit.

Ik vroeg mij nu af of het veilig is voor mijn CPU om zo'n Papst 8412 N/2GL als CPU fan te gebruiken i.p.v die van Arctic. Hij past uiteraard minder goed op de Heat Sink
(kan m.b.v. twee schroeven maar aan een kant vast, maar zit wel goed vast) en steeks een klein stukje naast de Heat Sink uit. Verder blaast hij minder hard (1500 rpm) t.o.v. de Arctic (2500 rpm).

Iemand ervaring hiermee?
Andrere tips / suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 22:00:
Vanwege de herrie die mijn CPU fan maakte, heb ik voor mijn Athlon XP 1600+ een
Arctic Super Silent Pro gekocht.
Helaas valt de herrie die deze nog maakt erg tegen, hij komt duidelijk hoorbaar boven mijn 3 Papst 8412 N/2GL case fans uit.

Ik vroeg mij nu af of het veilig is voor mijn CPU om zo'n Papst 8412 N/2GL als CPU fan te gebruiken i.p.v die van Arctic. Hij past uiteraard minder goed op de Heat Sink
(kan m.b.v. twee schroeven maar aan een kant vast, maar zit wel goed vast) en steeks een klein stukje naast de Heat Sink uit. Verder blaast hij minder hard (1500 rpm) t.o.v. de Arctic (2500 rpm).

Iemand ervaring hiermee?
Andrere tips / suggesties zijn natuurlijk ook welkom.
Hoeveel toeren die maakt zegt helemaal NIKS,
gaat om de CFM, luchtverplaatsing dus !
Enne, koop een spire whisperrock en zet daar een stille 8cm fan op,
best koelr die er is heb je dan, nou ja vind ik dan,
houd mijn 1600 op 38 graden ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat je ook kunt doen is de fan op de koeler proberen minder hard te laten draaien door er bijv. een fan-mate van Zalman er tussen te zetten. Wel dan uiteraard de temperatuur in de gaten houden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Zat idd ook de fan-mate te overwegen, maar de Papst 8412 N/2GL als CPU fan is dus ook een veilig optie?

Verwijderd

Waarschijnlijk wel, maar ik zou voor de zekerheid MBM goed in de gaten houden.

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
Case FAN (80 x 25) Papst 8412 N/2GL
* Luchtverplaatsing: 33,0 m³/h
* Geluidsproductie: 12 dB(A)
* Toerental: 1500 omwentelingen/min

Arctic Super Silent PRO (Athlon/P3 - 2,2 GHz)
* Luchtverplaatsing: 44,5 m³/h
* Geluidsproductie: 20 dB(A)
* Toerental: 2500 omwentelingen/min

Geen wonder dat je hem beter hoort:
8dB verschil is dus 100,8=6,3 keer zo hard |:(

Verwijderd

Hmmm.... wat voor hdd heb jij dan? Want ik heb een Maxtor liquiddrive en ook een Artic Supersilent Pro, voor de rest heb ik geen fans in mijn PC zitten behalve een onhoorbare Papst @ 7 volt in de voeding. Maar die Artic hoor ik dus echt niet boven het geluid van mijn hdd uit.

Dus ik weet niet of jij een hdd hebt die minder als 20 db(A) aan geluid maakt en wat voor een dat er is?
Pagina: 1