Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Bel naar de (adsl)helpdesk van ze een vraag dan naar bruce, die gozer weet er veel van, en kan antwoord geven op -bijna- al je vragen.Sjekster schreef op 03 november 2002 @ 21:54:
Hey,
Ik wil adsl aanvragen, en moet kiezen tussen soorten modems
ik krijg de keuze tussen usb modem van 175 of ethernet+usb voor 240
nou vraag ik mij af waarom het ethernet+usb is, je heb toch maar een van beide nodig? of wordt een modem bedoeld die zowel op je ethernetkaart kan worden aangesloten als via usb?
Sjekster
Maar op deze geeft je zelf al het antwoord, beide, je kunt dus kiezen.
Kies voor de eth, als je een heavy user bent!
Verwijderd
ethernet+usb? krijg jij 2 modems ofzo? je Zou wel bedoelen OF een ethernet modem OF een usb modem. Er bestaat, na mijns inziens geen ethernet+usb modems. En zou ook niet weten hoe je zoiets ooit moet instellen.
Nee echt 2 keuzes
1) usb voor 175 euro
2) ethernet+usb voor 238 euro
waarom niet alleen ethernet?
1) usb voor 175 euro
2) ethernet+usb voor 238 euro
waarom niet alleen ethernet?
Wat is er zo vreemd aan, als je een ethernet kaart heb stop je hem op de nic.Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 22:08:
ethernet+usb? krijg jij 2 modems ofzo? je Zou wel bedoelen OF een ethernet modem OF een usb modem. Er bestaat, na mijns inziens geen ethernet+usb modems. En zou ook niet weten hoe je zoiets ooit moet instellen.
Heb je geen/problemen met je NIC dat gebruik je de bijgeleverde USB kabel.
Aan de voorkant zitten gewoon een aantal lampjes welke aangeven of je de USB of ETH interface gebruikt.
Zo had ik vorige week een gozer aan de lijn waar het konijn de usb kabel had doorgevreten, en die ging dus gewoon lekker ETH gebruiken. Moest wel lachen toen ik nogmaals vroeg:"wie heeft u usb kabel doorgknaagd?"
Verwijderd
Ik heb gekeken (heb zelf ook Tiscali ADSL) maar volgens mij staat er toch echt òf usb òf ethernet
Geef anders ff een link naar de site waar dit staat?
Sws zou ik voor ethernet gaan.
edit:
Vóór lezen van bovenstaand bericht-
Ow, kan dat ook
Weer wat geleerd 
Ow, kan dat ook
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 22:13:
Ik heb gekeken (heb zelf ook Tiscali ADSL) maar volgens mij staat er toch echt òf usb òf ethernetGeef anders ff een link naar de site waar dit staat?
edit:
Ow, kan dat ookWeer wat geleerd
offtopic:
hehe, klopt maar jij hebt Kpn zag ik(mxstream), en die heeft alleen usb OF eth, en op zijn postcode is babyxl beschrikbaar, en die levert andere modems.
hehe, klopt maar jij hebt Kpn zag ik(mxstream), en die heeft alleen usb OF eth, en op zijn postcode is babyxl beschrikbaar, en die levert andere modems.
De copperjet 810 namelijk (meer op www.allieddata.com)

de usb is 800.

Die usb modem levert -relatief- een hoop vage problemen op.
Kijk als je tijd hebt anders eens op cd.babyxl.nl veel instalatie informatie.
edit:
als het nou "nog" niet duidelijk is meot je echt gewoon even met de helpdesk van ze bellen.
als het nou "nog" niet duidelijk is meot je echt gewoon even met de helpdesk van ze bellen.
[ Voor 0% gewijzigd door HermeS op 03-11-2002 22:21 . Reden: typos ]
Dit staat er op de site
Doe-het-zelf-pakket:
Alles wat je nodig hebt inclusief een duidelijke handleiding voor installatie.
USB DSL-modem
174,03 euro
Ethernet+USB DSL-modem
238,03 euro
Doe-het-zelf-pakket:
Alles wat je nodig hebt inclusief een duidelijke handleiding voor installatie.
USB DSL-modem
174,03 euro
Ethernet+USB DSL-modem
238,03 euro
LOLHermeS schreef op 03 november 2002 @ 21:58:
Bel naar de (adsl)helpdesk van ze een vraag dan naar bruce, die gozer weet er veel van, en kan antwoord geven op -bijna- al je vragen.
Verwijderd
ff tussendoor, behoorlijke prijzen daar voor die modems.
Ik zou ze toch ergens anders halen als ik jou was.
Dat is dus modem + aansluitkosten en dergelijkeVerwijderd schreef op 04 november 2002 @ 00:48:
ff tussendoor, behoorlijke prijzen daar voor die modems.
is doe het zelf pakket, en voor zover ik weet moet je ze van hun nemen, anders zou ik wel ergens anders halen ja, zo voor de helft van de prijs.
nog even een vraagje, die ethernet modem, is die ook tweakable, net zoals die van alcatel?
nog even een vraagje, die ethernet modem, is die ook tweakable, net zoals die van alcatel?
nou heb ik hier op het forum dit linkie gevonden:
http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm
Maar nou heb ik ook gelezen dat het gebruiken van deze modem als router niet door het babyxl netwerk ondersteunt wordt.....weet iemand hier meer over en is de procedure onder die link de juiste?
Maar nou heb ik ook gelezen dat het gebruiken van deze modem als router niet door het babyxl netwerk ondersteunt wordt.....weet iemand hier meer over en is de procedure onder die link de juiste?
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Jij doet ook goed je werk, dus volgens mij krijg ik vandaag wel een aantal klanten aan de lijn die naar jouw gaan vragen, dan verbind ik ze wel meteen door, okay?
Het word niet ondersteunt in de zin van dat de helpdesk jouw niet gaat helpen wanneer je er nietuitkomt of aan het prutsen bent (dat geld tot nu toe voor alle vormen van internet delen dmv NAT).Sjekster schreef op 04 november 2002 @ 18:54:
nou heb ik hier op het forum dit linkie gevonden:
Het werkt prima op het netwerk, het is zelf makkelijker dan Mxstream omdat je geen tunnel hoeft optezetten oid.
dus ik kan deze methode gebruiken?
ik ben namelijk een echt n00b wat betreft netwerken e.d.
ik ben namelijk een echt n00b wat betreft netwerken e.d.
haha....das waar.....
alle vorige problemen (en doodgewone vragen
heeft me 2 jaar geduurd voordat me pa eindelijk breedband inet wil nemen, en het wordt daarmee ook mijn eerste keer netwerk aanleggen.
en btw ik kom hier niet omdat ik tweaker ben....maar gewoon omdat jullie dat wel zijn
Pagina: 1