Asus P4T533 of Gigabyte 8IHXP?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hoi medetweakertjes,

Ik ben aan het twijfelen tussen bovenstaande moederborden. Qua prijs is er geen verschil, er is een voordelige P4T533 pack + 256 MB 32 bits PC4200 RIMM voor € 345, en een Gigabyte met 256 16 bits PC1066 RIMM kost ongeveer evenveel.

Ik zou het liefst de P4T533 nemen (32 bits RIMM en andere features), maar ik hoor dat er redelijk veel maandagochtend exemplaren van zijn... Langs de andere kant is Asus nog steeds the king of motherboards.. Qua features is er verder niet veel verschil tussen de mobo's, beide RAID, de Gigabyte heeft wel 10 USB 2.0 poorten maar dat vind ik overkill, wie heeft er nou 10 USB-apparaten..

Een ander punt is de overclockbaarheid. Die Gigabyte kan je maar max op 155 FSB krijgen :( Terwijl de P4T533 wel nice te OCen is.

Kom nou niet zeuren 'Lees reviews' want ik heb er al een hele hoop (waaronder een grote op THG) doorgenomen, en steeds komt de P4T533 met 32 bits RIMM er net ietsje beter uit qua prestaties.

Heeft er iemand ervaringen met die mobo's, en klopt het dat er zoveel maandagochtend exemplaren zijn van de P4T533 ?

Steve aka Jupiler

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met welke van deze borden dan ook, maar afgaande op de threads op www.asusboards.com, zou ik NIET voor de Asus P4T533 gaan. Het lijkt dat er een enorme batch is met slechte chips: Asus gaat dat waarschijnlijk oplossen met een biosupdate, maar die zal de snelheid niet ten goede komen...

Ook de P4S8x lijkt slecht te zijn, en de laatste biosupdate voor dat bord maakt hem wel stabiel, terwijl de geheugensnelheid met 20 tot 25% daalt.

Het schijnt een consensus te zijn op www.asusboards.com dat wanneer je een snel bord zonder problemen wil, je de P4PE met Corsair PC3200 Cas2 DDR moet hebben: precies wat ikzelf heb besteld. (En hopelijk morgenavond krijg...)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik ben in ieder geval van plan te gaan voor 1066 mhz RIMM, dat blijft het snelste.. Dus je moet me geen P4B/S/P aanraden ;)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Maar zijn er veel exemplaren die een slechte chipset hebben ? Als ik nou net een slecht exemplaar heb kan ik 'm toch ook simpelweg inruilen..

Ben benieuwd naar verdere reacties.

Verwijderd

Ik heb een Asus P4T533-C met PC1066 RDRAM, en dit is echt wel de snelste combinatie die je op het moment in handen kan krijgen.
Asus maakt rock-solid materiaal, ik heb nog nooit problemen gehad met deze computer, ik draai gemiddeld 2000 meer punten met 3DMARK 2001 dan mensen met dezelfde videokaart als mij, gewoon omdat Intel CPU + Asus mobo (i850E chipset) ongelofelijk stabiel & snel is!

Er komen de hele tijd nog bios-updates uit voor de p4t533 (-c) reeks, bij de laatste is bijvoorbeeld de nieuwe HyperThreading optie ook mogelijk gemaakt, zodat je straks die nieuwe 3.06Ghz CPU in je kast kan proppen, :9~ :9~ :9~

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

ik heb dus de p4t533 zonder C
is echt wel een goed bordje draait hier heerlijk
nog geen raare dingen gezien of gehad

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
De P4T533-C had ik ook aan gedacht, maar die heeft spijtig genoeg geen RAID :(

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
En tussen een P4T533-C met 16 bit RIMM en een P4T533 met 32 bit RIMM is er geen verschil qua snelheid, dus het is een goede keuze?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb ook de P4T533-C zeer stabiel bordje, nooit problemen, ik heb dit bord icm 512 MB Samsung PC1066 32NS versie 102 geheugen, ik heb met dit bordje nog nooit problemen gehad en je kan er idd een 3+ ghz op planten als deze uitkomt dmv BIOS update, ik zou voor deze gaan als ik jou was Jupiler! :)

Check specs en trek je conclusie zou ik zeggen...

Ik heb de P4T533 (zonder C) gehad en die kon gelijk weer terug, dit is nog maar een maandje geleden, de AGP-poort was kaduuk :(

Maar Asus blijft voor mij _/-\o_ omdat ik ook nog een ander bord heb (de P4T-M) en daar is ook nooit wat mis mee geweest, Asus is ook het merk voor de features, dus waar wacht je nog op?

1 nadeel: aan PC1066 komen is nog een kunst :'( , er schijnt pas weer voorraad te komen in half november dus geduld...

Antwoord op vraag: Er is nauwelijks verschil in snelheid, het enige is dat het allemaal wat efficienter verloopt kwa gebruik geheugen.

[ Voor 0% gewijzigd door Lennieboy83 op 03-11-2002 21:25 . Reden: moest even vraag beantwoorden. ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Maar de kaduuke AGP-poort ligt daarom niet specifiek aan dat moederbord he, kan met elk mobo gebeuren :)

En ik wil een P4T533 omdat het, zoals je zegt, een brede databus heeft en dus een beter geheugenbeheer, en vooral om dat hij RAID heeft, en de P4T533-C spijtig genoeg niet.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
De databus is even breed, alleen het verloopt efficienter omdat je maar 2 banken hebt ipv 4 dus je krijgt langere wachttijden als je alle banken gebruikt.

Ik heb mijn PC1066 btw gekocht in Engeland www.overclockers.co.uk die hebben het namelijk wel gewoon maar je moet wel een creditcard hebben...

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
PC1066 kan ik hier ook gewoon kopen in België hoor :?

Maar ik ga dan sowieso voor de P4T533 + 32 bit RIMM (is een pack dat zeker verkrijgbaar is), omdat die RAID heeft.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maar ik ga dan sowieso voor de P4T533 + 32 bit RIMM (is een pack dat zeker verkrijgbaar is), omdat die RAID heeft.
Oké ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.