Toon posts:

Geratel bij voeding fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD1800+, gewone staat, niet overgeclockt oid. ATX voeding. Nu zet ik mijn comp aan, niks an de hand. Maar als ie ff draait komt er opeens een kabaal bij die voeding fan weg.. niet te zuinig. Het is een sorrt ratelen. Ik heb em vanmiddag helemaal doorgespoten met stikstof. Maar hij doet et nog steeds... iemand hier ervaring mee of heeft iemand een id?
Laat et ff weten

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 20:34

LegacyCode

De crack van de division

Denk rotte fan, wordt fan verwisselen.
Heb je soms toevallig in de buurt van je pc gezaagd,
is je stofzuiger in de buurt ontplotf ?
Of iets anders wat veel stof oplevert ?
Want stof is meestal doodsoorzaak van fans.
(Pa heeft zo al 2 voedingfans vern##kt)

legacycode.net

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuhrm, ja, het lijkt alsof je FAN dus een beetje brakjes is. Als je nog garantie op je voeding hebt moet je die gewoon terugbrengen, en anders kan je gewoon de FAN in de voeding verwisselen met een ander (even de FAN opmeten, en zoeken naar een FAN van de gelijke grootte).

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ok.. maar et rare is, op een gegeven moment, als ie sneller gaat draaien, dan komt dat kabaal.. als ie langzamer draait, is dat kabaal weg. Misschien dat wat olie helpt ofzo? :S Ik zal es ff kijken of ik nog garantie heb, d8 et wel. Alleen hoelang duurt zoiets? Ik heb volgende week namelijk een LANPARTY.. en die wil ik egt NIET missen :(

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:30:
hmmm ok.. maar et rare is, op een gegeven moment, als ie sneller gaat draaien, dan komt dat kabaal.. als ie langzamer draait, is dat kabaal weg. Misschien dat wat olie helpt ofzo? :S Ik zal es ff kijken of ik nog garantie heb, d8 et wel. Alleen hoelang duurt zoiets? Ik heb volgende week namelijk een LANPARTY.. en die wil ik egt NIET missen :(
Haha, langer dan een week iig.
Koop gewoon voor de zekerheid een nieuwe voeding. Die voedingen kun je toch altijd wel gebruiken, aangezien je al fanatieke tweaker over een jaartje toch weer een nieuwe computer koopt :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heb dat ook gehad met de cooler van mijn GTS kaart. Zette PC aan, alles ging rustig draaien, maar als die op gang was dan ging die ratelen ofzo, heel raar geluid. Had ik stofzuiger op gezet, alles geprobeeerd, niets hielp. Uiteindelijk had hele ding gedemonteerd en met wc papier alles geprobeerd schoon te maken en stofzuiger, en vochtige doeken, en toen pas stopte hij ermee.

Klink als hetzelfde als bij u. Ik zou nog maar eens goed je voeding openmaken, en overal met een vochtige stof doek (licht vochting -> het blijft je voeding!) goed tussen schoon maken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nooit iets van een vochtige doek gebruiken.

Tandenborstel en lucht moet voldoende zijn. Fans kun je schoonmaken met wat medicinale alcohol of van die spuitbussen met schuim wat geen water bevat.

Water en een PC zijn niet met elkaar in samenspraak behalve in het geval van waterkoeling.

ARME AOW’er

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:19:
Ik heb een AMD1800+, gewone staat, niet overgeclockt oid. ATX voeding. Nu zet ik mijn comp aan, niks an de hand. Maar als ie ff draait komt er opeens een kabaal bij die voeding fan weg.. niet te zuinig. Het is een sorrt ratelen. Ik heb em vanmiddag helemaal doorgespoten met stikstof. Maar hij doet et nog steeds... iemand hier ervaring mee of heeft iemand een id?
Laat et ff weten
Fan gaat naar de klote. :P Ik had laatst percies hetzelfde ook ineens een hard geluid uit de voeding ik helemaal uit elkaar gesloopt maar deed het nog steeds even later was de voeding doorgebrandt. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe voeding dan maar.. hij vloog laatst zelfs helemaal uit.. kreeg em niet meer an. heel me hd kon ie nie meer vinden.. iets met een arry is not defined ofzo .. toen deed windows et ook nie meer.. verdomme.. en elke keer sloeg alles gewoon stil. er kwam een soort tik, toen reageerde niets meer.. erg vaag. waarschijnlijk te weinig stroom ofzo.. aaah bagger en dat voor een lan waar je al een half jaar naar uit kijkt ....BLEEEEEH

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:36
Ik heb paar dagen geleden ook mijn voedings fan vervangen. Hij maakte soms ook een ratelend geluid. Als ik de dan wat tegenaan sloeg ging het soms weer weg. Totdat het op een dag begon te stinken omdat die helemaal niet meer draaide. Gelukkig ontdekte ik het net op tijd anders was die ook doorgebrand.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

BHZ-Robert schreef op 05 november 2002 @ 15:34:
Ik heb paar dagen geleden ook mijn voedings fan vervangen. Hij maakte soms ook een ratelend geluid. Als ik de dan wat tegenaan sloeg ging het soms weer weg. Totdat het op een dag begon te stinken omdat die helemaal niet meer draaide. Gelukkig ontdekte ik het net op tijd anders was die ook doorgebrand.
Had ik dus ook maarja hij brandde uiteindelijk toch door. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat voor voeding was het? Bij mij was het een goede reden om een 230W voeding te vervangen door een 350W voeding.
http://www.tweakers.net/pricewatch/20544 lijkt mij wel een goede keuze dan.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1